Beantwoord

Geen glasvezel sinds 03 november

  • 15 November 2023
  • 8 reacties
  • 114 Bekeken

Sinds 3 november geen aansluiting meer, was op een vrijdag vervolgens de melding over het weekend heen getild dus op 6 november gedaan, vervolgens een monteur in huis gehad die aangegeven heeft dat het probleem buitenshuis zit en vermoedelijk in de PoP van de wijk. Helaas had deze geen toegang tot de PoP en heeft niets kunnen betekenen. Vervolgens is er geen enkel geluid meer vanuit Odido en geven ze vandaag aan dat de KPN contact heeft proberen op te nemen. 

Hiervan heb ik echter geen registratie of bericht (voicemail) mogen ontvangen en legt Odido de bal bij mij neer? Ik moet immers maar contact opnemen met de KPN omdat zij het netwerk zouden beheren, daar heb ik als klant toch niets mee te maken. Vervolgens, ik wil  Ik vind het bizar dat ik op dit moment actief al bijna twee weken zonder internet zit en er totaal geen service wordt verleend. 

Nu heb ik een telefoon nummer gekregen om opnieuw een afspraak te plannen met KPN maar welke optie ik ook kies, het eindigt altijd met de beëindiging van de lijn.

Ik ben inmiddels door al mijn opties heen en heb nog steeds geen netwerk.


 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 15 November 2023, 17:13

Bekijk origineel

8 reacties

Het feit dat ik zelf verbinding moet opnemen met KPN Netwerk op een manier dat meer lijkt op schat zoeken dan een normaal support verzoek aanvragen werkt ook niet mee. Het is toch van de zotte dat je expres foutieve menu opties moet gebruiken om vervolgens niét je postcode op te geven zodra daar om gevraagd wordt om zo maar door een menu heen te komen en bij een medewerker te belanden waarvan ik het in eerste instantie al dwaas vind dat ik dat zelf moet doen. Waar ik dan overigens ook pas weer achter kom door eerst door alle mogelijk menu opties heen te lopen om iemand aan de lijn te krijgen die zichzelf ook afvroeg hoe ik in godsnaam bij hem terecht kwam.

Heel herkenbaar. Zie mijn post. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @MelvinCornelissen, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat jij zo snel mogelijk online bent. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en het lijkt erop dat er een verkeerde converter op onze splitter in de wijkcentrale zit. Hiervoor hebben ze KPN NetwerkNL ingeschakeld. Zij hebben jou als het goed is gister een sms gestuurd om een afspraak in te plannen. Zodra de splitter gefixt is worden de ONT's goed geregistreerd en komen alle klanten direct online. Hopelijk is het snel opgelost!

Hoi @Tommie van Odido,

 

Dat klopt inderdaad, waar het mij vooral om gaat is de communicatie of eerder gezegd het gebrek daaraan vanuit Odido.

Je geeft aan dat KPN Netwerk een SMS heeft gestuurd en ik heb via telefonisch contact met hun gehoord dat er zelfs voicemails achtergelaten zouden zijn. Nu heb ik gezien dat ik door een onbekend 06 nummer gebeld ben en wellicht zijn zij dat geweest maar daar heb ik zowel geen SMS als voicemail van gehad.

Nu begrijp ik dat jullie geen invloed hebben op de handelingen die vanuit KPN Netwerk uitgevoerd worden maar ik voel mij als klant enorm in de steek gelaten door Odido.

Zoals reeds aangeven word je met een kluitje het riet ingestuurd en moet je zelf maar hopen een keer iemand aan de lijn te krijgen. Het lijkt mij, althans dat zou verstandig zijn, dat jullie als provider directere lijken met een dergelijke netwerkprovider hebben.

@Tommie van Odido wellicht kun jij mij uit de brand helpen. Ik ben op de 20ste van November weer aangesloten. Het probleem zat in een verkeerde patch in de PoP. Het is natuurlijk bijzonder dat een werkende patch ineens stopt en omgepatched blijkt te zijn maar goed, kan gebeuren zullen we maar zeggen. Nu probeer ik al enige tijd contact te krijgen met de klanten voor het bespreken van de vergoeding voor de interruptie van 03 november t/m 20 november maar loop helaas tegen het feit aan dat de klantenservice drukker is dan verwacht (als dat overigens altijd het geval is dan is het op een geven moment wel te verwachten hé 😄). Is dit iets waar jij wat in kan betekenen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MelvinCornelissen, ik ben erg blij dat ze het hebben opgelost en je weer online bent. Uiteraard kan ik de vergoeding voor je regelen. Dit heb ik ook meteen voor je in gang gezet. De vergoeding zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Als ik je in de toekomst nog ergens mee kan helpen, twijfel niet en trek gerust aan de bel! 

Dankjewel @Tommie van Odido, fijn dat het geregeld is. 

Nu heb ik in de afgelopen periode voornamelijk lopen zeuren (niet onbegrijpelijk maar ook niet constructief) maar daar wordt natuurlijk niemand beter van. Is er een plek waar ik het beste mijn feedback kwijt zou kunnen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MelvinCornelissen, dat mag je hier doen maar ook op elk ander platform.  

Reageer