Geen glasvezelsignaal Voorschoten


Reputatie 1

Ik heb nu al 2 dagen geen signaal meer. Gister is een monteur langsgeweest, terwijl uit de telefonische check al bleek dat het niet aan de huisapparatuur ligt maar dat het in de wijkkast vermoedelijk niet goed dit! Kan Odido zorgen dat er vandaag iemand in de wijkkast aan de slag gaat?!!

 

Miquel

Nora van Odido 1 maand geleden

Hi @Lester13, ik begrijp dat je zo snel mogelijk weer van jouw diensten gebruik wil maken, en dat willen wij ook graag voor je in orde maken. Omdat we in dit geval met verschillende partijen samenwerken, moeten deze zaken echt via een bepaalde volgorde gaan zodat we zeker weten dat het proces goed loopt en we niks over het hoofd zien. De monteur heeft nu zijn bevinden doorgestuurd naar mijn collega's van de technische dienst en zij zullen dit doorzetten naar ODF. Zodra ODF dit heeft opgepakt, gaan ze hier gelijk mee aan de slag voor je. Mocht het nodig zijn dat ze bepaalde werkzaamheden bij jou thuis uitvoeren, dan zullen zij ook contact met je opnemen om hier een afspraak voor in te plannen. Mocht je gebruikmaken van een Odido of BEN simkaart, dan kan ik je voorzien van een voucher voor onbeperkt internet. Zo kan je op die manier nog online blijven totdat dit is opgelost. 

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 1

De hele combinatie van verschillende organisaties, onderaannemers etc maakt het oplossen van iets simpels als het checken van de wijkcentrale en oplossen van het probleem een tranentrekkend proces. Eerst thuis een monteur langssturen van een Guidion, terwijl de helpdeskmedewerker en ik al geconstateerd hebben dat het probleem niet in de apparatuur zit. Op het digitale afspraakformulier aangegeven dat men in de wijkcentrale moet zijn. Toch een monteur aan de deur die constateert dat men bij Open Dutch Fiber moet zijn. Die maakt een call aan. De tweede call want een monteur van Open Dutch Fiber, of beter gezegd een aannemer of iemand in dienst/ingehuurd door een aannemer, was toevallig woensdag aan het eind van de middag in de centrale bezig, maar mocht/kon niets doen, want geen order meegekregen!!! Dus hij heeft maar een call aangemaakt.

Vervolgens krijg ik gisteravond na het bezoek van de monteur een bevestiging van Odido dat er een call is gemaakt. Vanochtend maar gebeld met Odido, maar geen call en bij Open Dutch Fiber niets bekend!! Ondanks het feit dat we volgens de monteur al de zoveelste klant waren in de wijk met een vergelijkbaar probleem en die hij dus tot zijn eigen frustratie niet kon helpen. Hoe is dat toch mogelijk?!!!

Om druk op de ketel te zetten vanmiddag ook maar Open Dutch Fiber gemaild, maar die doen niets zolang er geen ticket van Odido is. Gevolg nog twee tot misschien wel vier dagen geen tv en internet!!!

Ik vind dit echt schandalig!! En hoe moeilijk is het nu allemaal. Iemand rijdt langs, gaat in de kast, zet een paar kabeltjes en schakelaars om en gaat weer door!!

 

Reputatie 1

En dan hebben mensen het altijd over de ambtenarij, maar dit slaat werkelijk alles. Jantje, moet eerst van Pietje toestemming hebben, schriftelijk op het voorgeschreven formulier, voordat er ook maar aan een oplossing wordt gewerkt!

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Lester13, ik begrijp dat je zo snel mogelijk weer van jouw diensten gebruik wil maken, en dat willen wij ook graag voor je in orde maken. Omdat we in dit geval met verschillende partijen samenwerken, moeten deze zaken echt via een bepaalde volgorde gaan zodat we zeker weten dat het proces goed loopt en we niks over het hoofd zien. De monteur heeft nu zijn bevinden doorgestuurd naar mijn collega's van de technische dienst en zij zullen dit doorzetten naar ODF. Zodra ODF dit heeft opgepakt, gaan ze hier gelijk mee aan de slag voor je. Mocht het nodig zijn dat ze bepaalde werkzaamheden bij jou thuis uitvoeren, dan zullen zij ook contact met je opnemen om hier een afspraak voor in te plannen. Mocht je gebruikmaken van een Odido of BEN simkaart, dan kan ik je voorzien van een voucher voor onbeperkt internet. Zo kan je op die manier nog online blijven totdat dit is opgelost. 

Reputatie 1

Dank voor jouw reactie Nora. Ik begrijp dat er processen moeten worden doorlopen. Tegelijkertijd frusteert het enorm, wanneer er iemand van ODF dan in de wijkcentrale staat maar niet doet bij gebrek aan een ticket. Ik begrijp niet waarom er dan niet meteen gekeken kan worden.

 

En verder is het dan meer dan vervelend om nu al 5 dagen zonder tv en internet te zitten en zonder dat duidelijk is wanneer het is opgelost. Jullie aanbieding voor een voucher is mij al gedaan, maar aangezien ik al unlimited heb, heb ik hier verder niets aan. Maar toch bedankt.

Vervelender is dat thuiswerken voor mij maar zeker ook mijn vriendin die nog geen odido abonnement lastig is.  Wij hopen daarom op of eigenlijk verwachten wij dat ODF het morgen in orde maakt.

 

Miquel

 

Reputatie 1

Beste Nora en andere odido-medewerkers, 

 

Kan iemand ervoor zorgen dat er vandaag een ticket naar ODF gaat? En met ODF contact opnemen om ervoor te zorgen dat er vandaag iemand aan de slag gaat?! Het is morgen 7 dagen geleden dat ik een melding maakte, het is ook 7 dagen geleden dat jullie collega van de telefonische helpdesk met mij constateerde dat het niet aan de huisapparatuur ligt, maar aan het net/wijkstation, en nog altijd is er niets gebeurd. Dit kan toch niet zo!!!
 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Lester13, logisch dat je graag zo snel mogelijk weer verbonden bent, ook wij zien je graag snel weer zorgeloos genieten! Ik zie dat de technische dienst inmiddels contact heeft gehad met de netwerkbeheerder ODF en zij gegeven aan dat zij werkzaamheden aan je verbinding verrichten. De werkzaamheden zouden gisteren op 4 maart gestart zijn en gepland staan tot en met  vrijdag 8 maart tot uiterlijk 19:00. Ik heb niet doorgekregen wat er exact met jouw verbinding mis is, maar op basis van deze werkzaamheden vermoed ik dat er ergens een kabelbreuk speelt of dat er grootscheepse werkzaamheden nodig zijn om een deel van de apparatuur in de wijkcentrale te repareren of te vervangen. 

Wij houden contact met ODF en wij plaatsen zo veel mogelijk druk op hen om dit binnen de deadline af te krijgen! 

Reputatie 1

Goedemiddag Cal,

Dank voor deze informatie. Het mogelijke vooruitzicht van nog een paar dagen geen verbinding is niet vrolijk makend. Maar ik ben blij dat er aan gewerkt wordt en dat er enig idee van oorzaak en oplossing is. 
 

Dank ook voor het druk houden op de uitvoering en ik lees graag wanneer er meer bekend is.

 

Grt,

Miquel

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Lester13, ik was blij om te zien dat Open Dutch Fiber eerder dan verwacht de werkzaamheden heeft afgerond en dat je modem weer helemaal online is, alleen zie ik dat de witte Huawei Media Converter kort van het stroom is geweest. Hopelijk ben je nog aan het genieten van het internet of zijn er nog bepaalde hobbels in de verbinding?

Mocht de verbinding gewoon perfect werken, zie dit bericht gerust als niet-verzonden en ik wens je hoe dan ook alvast een heel mooi weekend toe! 😃

Reputatie 1

Hoi Cal, klopt. Onverwacht stond ODF afgelopen woensdag ineens aan de deur. In eerste instantie om aan te geven dat het toch aan de huisapparatuur zou moeten liggen (een niet geregistreerde converter? Vandaar dat die van het stroom is geweest, denk ik). Nadat mijn vriendin nogmaals had uitgelegd wat er allemaal gebeurd was, is hij teruggegaan naar de wijkcentrale en heeft hij daar een kabeltje vervangen waarna er weer verbinding was.

 

wij zijn blij dat alles het weer doet!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Lester13, super fijn om te horen! Ik heb meteen een vergoeding voor je erin gezet voor de overige dagen. Deze wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Dank Ishana!! Jij ook een fijn weekend!

Reputatie 1

Goedemorgen Ishana en collega’s,

 

De vreugde was van zeer korte duur. Gisteravond viel het internetsignaal weer weg en alle resets, kabeltjes los, sterkers eruit, mogen niet baten. Het is nu donderdag en dat betekent dat wij weer ten minste de komende dagen en dus ook in het weekend weer zonder zitten. En daar heb ik geen zin meer in.

 

Ik moet de klantenservice nog bellen zo, maar ik wil dat er vandaag nog meteen iemand van ODF gaat kijken en ik wil jullie vragen hier druk op te zetten, want dit kan gewoon niet zo. 
 

Miquel

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Lester13, dat hadden we natuurlijk niet voor ogen. Ik zie dat je inmiddels de klantenservice gesproken hebt en zij hebben een ticket voor je aangemaakt. Ik hoop oprecht dat het snel opgelost wordt voor je. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je! 

Reputatie 4

Hi,

Komt er nu eerst weer een Guidion monteur aan huis langs, of gaat ODF gelijk naar de wijkcentrale kijken?

Vriendelijke groet,
Paul
 

Reputatie 1

Als het goed is wordt er nu gewoon meteen een monteur naar de wijkcentrale gestuurd. Hopelijk zsm

Reputatie 1

Beste Tommie en andere Odido-medewerker,

 

Helaas bleek vanmiddag dat ondanks de inspanningen van jullie helpdeskmedewerkers gisteren, jullie collega's van de technische dienst gewoon weer een call hebben aangemaakt voor Guideon. De collega's van de helpdesk hadden juist aangestuurd op de directe inzet van ODF, maar tevergeefs naar nu blijkt. Ondertussen heb ik nu wel een afspraak gemaakt met Guideon met de uitdrukkelijke mededeling dat zij moeten zorgen voor toegang tot de wijkcentrale, maar ik vrees dat ze daar niets mee doen. En hoewel een helpdesk collega vanmiddag nog een aantekening heeft gemaakt richting de technische dienst zou ik jullie dringend willen vragen om ervoor te zorgen dat liefst maandag nog, maar in ieder geval dinsdagmiddag ODF aan de slag gaat. Want als het dan is opgelost, zijn we wederom een week verder en in 3 weken tijd maar een week online geweest via de glasvezel!!

Graag spoed en actie!!!

Reputatie 6
Badge +2

@Lester13 Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling en fijn dat je de afspraak met Guidion in ieder geval al hebt ingepland!  Ik ben gelijk het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. 

Ik zie inderdaad dat de technische dienst Guidion opnieuw heeft aangestuurd, ik leg je graag uit waarom. In eerste instantie, is jouw verbinding hersteld gemeld op 06-03-2024. Gezien wij niet 100% zeker weten of dit probleem gerelateerd is aan het eerdere probleem sturen wij Guidion aan. Indien zij aangeven dat de oorzaak niet binnenshuis ligt, wordt de netwerkbeheerder aangestuurd. 

Ik hoop dat ik alles zo duidelijk heb uitgelegd, mocht je nog vragen hebben of als er iets is wat ik in de tussentijd voor je kan doen, dan hoor ik het graag. Ik sta klaar om verder te helpen!  

 

Reputatie 1

Beste Teresa,

 

ik zou graag zien dat er wat sneller kan worden geschakeld. Bij voorkeur Guideon en ODF tegelijk. Als Guideon dinsdagmiddag komt, dan vaststelt dat ODF aan de slag moet, er eerst weer een ticket moet worden aangemaakt en we dan maar weer op de planning van ODF moet wachten, dan zijn we in het ergste geval straks weer een week verder. Daar hebben we echt geen zin in. Als dat het proces wordt dan ga ik opzeggen. 

Reputatie 7
Badge +14

Tja, zo werkt het nu eenmaal bij consumenten internet verbindingen.  Een hogere SLA is alleen mogelijk bij zakelijk. 

Reputatie 1

Nou, dit gaat meer over hoe bureaucratisch dit werkt. Temeer juist vanuit de helpdesk na uitgebreid meekijken zou zijn doorgegeven dat meteen ODF moet kijken. In plaats daarvan besluit de andere afdeling onverkort het standaard proces te doorlopen. 

Reputatie 7
Badge +14

Tja, dat klinkt logisch hoor, maar de afspraak is dat netbeheerder alleen ingeschakeld mag worden als de lokale installatie door een monteurservice is nagekeken. Zo voorkomt men onterechte storingsmeldingen die toch lokaal blijken te zitten. Het is voor een telefonische klantenservice eigenlijk niet mogelijk op afstand vast te stellen waar precies de issue zit. Vandaar de monteurservice.

Reputatie 1

En hoe groot zou de kans zijn dat het wordt veroorzaakt door de modem of de converter als Guideon 2,5 week geleden, vaststelde dat het niet aan de apparatuur ligt (en verzuchtte dat wij al de vierde in de wijk waren waar hij niets voor kom doen), en vervolgens de ODF monteur 1,5 week geleden bevestigde dat het niet aan de apparatuur ligt?

Reputatie 1

Maar even update. Gister de Guideon monteur langsgehad en zoals ook de helpdeskmedewerkers en ik zelf al hadden geconcludeerd, geen signaal op de glasvezelaansluiting. Kortom, 3 en met vandaag 4 werkdagen verspild met wachten. En dan nu weer wachten totdat ODF de wijkcentrale induikt.

Reputatie 1

Het leek me goed om even een update te geven en de mensen van Odido te informeren (of eigenlijk alvast een klacht mee te geven die ik morgen nog bij Odido zelf zal indienen). 
 

Vandaag is de monteur van ODF geweest, die tot zijn verbazing moest constateren dat ik helemaal niet meer aangesloten. Iemand is gek genoeg vorige week woensdagavond tussen half 11 en 11 in de wijkcentrale geweest en heeft mijn patchkabel verwijderd!! Dus geen aansluiting meer. Ongehoord dit. En op die constatering heb ik dus een week moeten wachten, terwijl alles al direct op de wijkcentrale wees!

 

Miquel

Reputatie 7
Badge +14

@Lester13

En heeft deze ODF monteur de patch weer hersteld die zijn collega per ongeluk had verwijderd?

Reageer