Geen internet

  • 7 February 2024
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb al 2uur geen vaste internet verbinding. 

 

Er staan geen storingen op mijn adres en geen werkzaamheden. 

 

Stad,

Enschede

 

Iemand anders met het zelfde probleem? 

Jason van Odido 3 maanden geleden

Goedemorgen @Mr Blue, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Met 5 simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Ik som hieronder in een notendop de belangrijkste checks op zodat je alvast aan de slag kunt gaan:

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo: https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren

 

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

Haal de stroomstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

 

Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

 

3: De schakelaars op de Media Converter

Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: https://community.odido.nl/bekabeld%2Dinternet%2D534/media%2Dconverter%2Ddipswitches%2Daanpassen%2D330352

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: https://community.odido.nl/bekabeld%2Dinternet%2D534/factory%2Dreset%2Dmodem%2Dfabrieksreset%2D276067

 

5: Check het storingstopic

https://community.odido.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-internet-tv-van-odido-284385

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido: https://www.odido.nl/internet-en-tv. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´.

Neem ook een kijkje op onze vernieuwde servicepagina voor de volledige handleiding van onze modems:  https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren/handleidingen

Wil je weten wat de lampjes op je modem betekenen, kijk dan in dit topic: https://community.odido.nl/algemeen-538/wat-betekenen-de-lampjes-op-het-modem-332984

 

Mocht het hiermee nog niet helemaal lukken, neem dan een kijkje in onze Wiki: https://community.odido.nl/bekabeld-internet-534/problemen-internet-verbinding-van-internet-tv-van-odido-278917 Als jouw oplossing daar ook niet tussen staat, laat een reactie achter in het kennisartikel. Ons moderatieteam gaat graag op zoek naar het beste antwoord!

 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Mr Blue, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Met 5 simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Ik som hieronder in een notendop de belangrijkste checks op zodat je alvast aan de slag kunt gaan:

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo: https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren

 

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

Haal de stroomstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

 

Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

 

3: De schakelaars op de Media Converter

Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: https://community.odido.nl/bekabeld%2Dinternet%2D534/media%2Dconverter%2Ddipswitches%2Daanpassen%2D330352

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: https://community.odido.nl/bekabeld%2Dinternet%2D534/factory%2Dreset%2Dmodem%2Dfabrieksreset%2D276067

 

5: Check het storingstopic

https://community.odido.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-internet-tv-van-odido-284385

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido: https://www.odido.nl/internet-en-tv. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´.

Neem ook een kijkje op onze vernieuwde servicepagina voor de volledige handleiding van onze modems:  https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren/handleidingen

Wil je weten wat de lampjes op je modem betekenen, kijk dan in dit topic: https://community.odido.nl/algemeen-538/wat-betekenen-de-lampjes-op-het-modem-332984

 

Mocht het hiermee nog niet helemaal lukken, neem dan een kijkje in onze Wiki: https://community.odido.nl/bekabeld-internet-534/problemen-internet-verbinding-van-internet-tv-van-odido-278917 Als jouw oplossing daar ook niet tussen staat, laat een reactie achter in het kennisartikel. Ons moderatieteam gaat graag op zoek naar het beste antwoord!

 

“6 uur geleden” zie ik bij de poster.

Er was aangekondigd onderhoud vannacht. Volgens mijn logging had ik vannacht van 1:40 tot 4:48 geen Internet. Dat zou in andere delen van de stad natuurlijk net anders kunnen zijn.

Dit stond in een mail van 5 februari met het onderwerp “Weer helemaal up-to-date” (wat natuurlijk een waardeloze titel is Odido !!!!! Zet gewoon “Gepland onderhoud” in de subject, dan snapt iedereen dat ze het moeten lezen en komt het minder snel in de spam map.

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de nacht van 6 op 7 februari onderhoud uit op ons netwerk.
Wanneer?
We doen het onderhoud 's nachts tussen 01.00 en 06.00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

“6 uur geleden” zie ik bij de poster.

Er was aangekondigd onderhoud vannacht. Volgens mijn logging had ik vannacht van 1:40 tot 4:48 geen Internet. Dat zou in andere delen van de stad natuurlijk net anders kunnen zijn.

Dit stond in een mail van 5 februari met het onderwerp “Weer helemaal up-to-date” (wat natuurlijk een waardeloze titel is Odido !!!!! Zet gewoon “Gepland onderhoud” in de subject, dan snapt iedereen dat ze het moeten lezen en komt het minder snel in de spam map.

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de nacht van 6 op 7 februari onderhoud uit op ons netwerk.
Wanneer?
We doen het onderhoud 's nachts tussen 01.00 en 06.00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

Ik heb 3,5 uur geen internet gehad wat echt belachelijk is. 

Ook heb ik de mail op 5 februari niet gehad wat mij een hoop ellende had bespaart.

 

Ik heb ook meerdere malen de site bekeken voor storingen of onderhoud en NERGENS op de site was iets te vinden. 

Reageer