Geen internet

  • 26 February 2024
  • 14 reacties
  • 241 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Vast internet is sinds een uur weggevallen.

Al meerdere malen modem + router gereset.

Lampje “LOS” blijft rood knipperen op modem (geen signaal).

 

 

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Welkom op onze Community! @NNBB 

Goed dat je via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Ik ben gelijk het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. Gelukkig zie ik dat de technische dienst een monteur heeft aangestuurd en dat je zelfs al een afspraak hebt gemaakt, fijn! Ik weet zeker dat de monteur dit voor je zal oplossen. 

Bekijk origineel

14 reacties

Contact gehad met klantenservice, modem kan blijkbaar geen contact krijgen met wijkcentrale.

Dit moet gereset worden maar kan alleen door technische dienst, dit kan tot max 3 dagen duren…

 

Einde van de dag, nog geen internet.

De oplossing van de klantenservice “U kunt een Odido sim kaart gaan kopen waarvoor we dan tegoed kunnen geven”

Helaas moet ook ik overdag gewoon werken dus dat is niet echt een oplossing.

Beetje nonchalante “succes ermee” afhandeling...

Kan dus ook blijkbaar geen TV kijken op de wifi van de buren want “TV kastje werkt alleen op internet van Odido”.

Belachelijk om in 2024 zo laconiek met de beschikbaarheid van internet om te gaan.

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @NNBB 

Goed dat je via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Ik ben gelijk het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. Gelukkig zie ik dat de technische dienst een monteur heeft aangestuurd en dat je zelfs al een afspraak hebt gemaakt, fijn! Ik weet zeker dat de monteur dit voor je zal oplossen. 

Bedankt voor je reactie, het is inderdaad fijn dat er een monteur kan komen.

Het is minder fijn dat dat pas na 5 werkdagen kan, ik denk dan kijk even of er een monteur in de buurt is die wellicht even langs kan komen.

Maar goed dat zijn logge bedrijfsprocessen en kunnen jullie als klantenservice ook vrij weinig aan veranderen denk ik (behalve klachten rapporteren, dus bij deze).

Ik mag aannemen dat de dagen dat wij geen internet + tv hebben gehad deze maand niet in rekening worden gebracht op de volgende factuur.

Verder zal ik hier vrijdag laten weten of het probleem opgelost is.

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @NNBB, bedankt voor je feedback! We kunnen natuurlijk achteraf kijken naar een compensatie voor je, dan weten we hoe lang het heeft geduurd. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Monteur langs geweest, in de patchkast voor de omgeving was onze kabel eruit gehaald en een andere kabel ingeplugd. Mocht er een andere Odido klant uit mijn omgeving binnenkort een storing melden dat hij zonder internet zit dan moet er wellicht een onderzoek ingesteld worden wie nu op welke poort zit.

We hebben dus van maandag t/m vrijdag geen internet + TV van Odido gehad. Voor internet hebben we ons beholpen via 4g op onze telefoons, maar TV heeft niet gewerkt. Ik zie via een PB graag een voorstel voor een vergoeding voor de gemiste dagen, het 4g verbruik en het ongemak.

Reputatie 6
Badge +2

@NNBB Fijn om te lezen dat de oorzaak is achterhaald en dat dit monteur dit heeft kunnen oplossen. Het is echter wel vreemd dat die kabel er zo maar uit ligt. 

Ik heb de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten direct voor je in het systeem gezet. Het systeem berekent diet automatisch en dit zal worden verrekend met een volgend factuur, meestal de eerst volgende. 

Mocht je in de toekomst nog ergens tegen aan lopen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Kansloos. €6 vergoeding voor 5 dagen geen internet/tv plus alle onkosten van 4g, alle heisa voor het regelen thuiswerken ivm monteur en het kloppen van dit verslag hier... Manmanman, wat een tragische service, hoe verlies je je klanten. Wij moeten helaas ons contract nog uitzitten maar daarna is het doei Odido.

Reputatie 7
Badge +14

@NNBB  Zijn over het hele land standaard vergoedingen.

Krijg ik geld terug?  bij een storing van mijn internet, televisie.
Fijn weekend

Helemaal prima dat de overheid hiervoor een richtlijn opgesteld heeft zodat consumenten niet helemaal een poot uitgedraaid worden.

Odido zou ook kunnen zeggen, weet je wat, wij willen deze klant graag behouden en doen net even iets meer en vergoeden hem ook voor het ongemak zodat deze klant er iig een goed gevoel aan overhoud.

Je snapt toch wel dat die €6 me niets boeit, maar dat de nonchalante houding naar klanten die een probleem ondervinden het issue is hier?

Daarom heet het volgens mij ook klantenservice, maar blijkbaar zijn mijn verwachtingen verkeerd.

Fijn weekend

Reputatie 6
Badge +2

@NNBB Ik begrijp je sentiment, echt waar! Echter berekent het systeem dit op basis van wat deze dagen jou gekost zouden hebben als het internet had gewerkt, dit hangt af van het maandbedrag en het aantal dagen. Ik kan dit niet voor je aanpassen, sorry. 

Snap ik, jullie zitten ook vast aan het systeem en regels en kunnen daar niet makkelijk omheen.

Ik had het ook over het “bedrijf Odido” en de mensen binnen de organisatie die deze regels maken.

Niets ten nadele van jullie op het forum hier, jullie hebben mij prima geholpen 👍🏻

Reputatie 3

Kansloos. €6 vergoeding voor 5 dagen geen internet/tv plus alle onkosten van 4g, alle heisa voor het regelen thuiswerken ivm monteur en het kloppen van dit verslag hier... Manmanman, wat een tragische service, hoe verlies je je klanten. Wij moeten helaas ons contract nog uitzitten maar daarna is het doei Odido.

Ik kan je wel verzekeren dat het iig bij het grootste telecombedrijf van Nederland echt niet beter is. Toen ik nog bij KPN zat een paar jaar geleden is ook mijn kabel er uitgetrokken in de wijkcentrale omdat er werkzaamheden voor een andere klant plaatsvonden. Dat schijnt volgens opgave van de monteur best vaak te gebeuren, en daarom was het gelukkig ook het eerste waar hij aan dacht.

Reageer