geen internet

  • 6 April 2024
  • 30 reacties
  • 244 Bekeken

Hallo. Wij zijn onlangs overgestapt op glasvezel internet. Tot 14.00 uur vandaag was er geen probleem. Toen ik rond 17.00 uur thuiskwam, zag ik dat het WiFi-lampje op het modem rood was. Ik heb via de website contact opgenomen met de robot en alle instructies gevolgd die hij gaf. maar het probleem was niet opgelost. Ik vraag dringend hulp.

Teresa van Odido 23 dagen geleden

Welkom op onze Community! @Hande16 

Goed dat je hier gelijk over aan de bel trekt. Ik help je graag verder bij het herstellen van de verbinding, zodat je weer van onze diensten kunt genieten!

Wil je mij vertellen welke lampjes er branden/niet branden op het modem en ONT (kleine zwarte of witte kastje)? Ik ga dan gelijk voor je aan de slag!

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Hande16 

Goed dat je hier gelijk over aan de bel trekt. Ik help je graag verder bij het herstellen van de verbinding, zodat je weer van onze diensten kunt genieten!

Wil je mij vertellen welke lampjes er branden/niet branden op het modem en ONT (kleine zwarte of witte kastje)? Ik ga dan gelijk voor je aan de slag!

Hallo, Ik breng het visueel over

 

Ik heb de modem gereset, alle apparaten opnieuw opgestart, de kabels zijn niet beschadigd en zijn correct aangesloten.

Reputatie 6
Badge +2

@Hande16 Super bedankt voor je snelle terugkoppeling, ik heb gelijk een monteur aangestuurd! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat je helemaal zonder internet zit. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik je een Unlimited voucher code toesturen. Je kunt hiermee een Hotspot maken en deze koppelen aan je andere apparaten, op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier gebruik van wilt maken? Dan stuur ik je de code gelijk toe! 

Hallo, bedankt voor uw interesse. Helaas geen Odido of BEN simkaart. De monteur heeft een afspraak gemaakt voor donderdag en dat is lang!

Reputatie 6
Badge +2

@Hande16 Fijn dat het is gelukt om een afspraak in te plannen met de monteur. Ik snap goed dat je dit graag eerder had gewild. Heb je al geprobeerd om contact op te nemen met Guidion om te vragen of het mogelijk is om de afspraak te vervroegen? Zij zijn te bereiken op 020-3232766 van maandag t/m donderdag van 09.00 tot 21.00, vrijdag van 09.00 tot 17.30 en op zaterdag van 09.00 tot 17.00. 

Daarnaast mag je van mij een Odido simkaart kopen (€10) in één van onze Odido Shops. Als je een foto van de bon met mij deelt in dit topic, vergoed ik deze gelijk voor je! Op die manier kun je toch gebruik maken van de voucher code. Laat je mij weten of je hier interesse in hebt? Dan stuur ik je de code gelijk toe! 

Hallo, ik heb Odido Simkaart gekocht.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Hande16 Super, ik heb dit gelijk voor je vergoed! Je ontvangt hier een e-mail ter bevestiging over. 

Ik heb je ook gelijk een code gestuurd via een privébericht!  

Hallo. Vandaag kwam de monteur maar mijn probleem was niet opgelost.Heeft u de werkorder van de technicus gelezen?Wat denk jij dat ik moet doen?

Ik denk dat er iets mis is met de bedrading op straat (de technicus zei dit) en ik weet niet zeker of dit binnenkort verholpen zal worden!!

We hebben een toegangspunt gemaakt met de coupon die je hebt gedefinieerd, maar hierdoor raakt de batterij van mijn telefoon snel leeg. Dit is dus geen oplossing voor de lange termijn. Ik vraag dringende ondersteuning.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hande16 

Knippert het PON lampje op de ONT?

Er is in ieder geval wel een glasvezel signaal maar het signaal wordt dan verstoord.

Reputatie 6
Badge +2

@Hande16 Dank je wel voor je terugkoppeling! Uiteraard had ik graag gelezen dat de monteur dit voor je had kunnen oplossen.

Gelukkig zie eik dat de monteur alle bevinden netjes heeft teruggekoppeld aan onze technische dienst. Zij zullen contact opnemen met de netwerkbeheerder, zodat de verbinden weer kan worden hersteld. Zelf hoef je voor nu niks te doen. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om je verder te helpen! 

Hallo, het PON-lampje brandt continu.

Reputatie 6
Badge +2

@Hande16 Onze technische dienst is bezig om contact op te nemen met de netwerkbeheerder, zodat de lijn kan worden hersteld. 

Hallo, er was vandaag een verandering op ONT. Het LOS-lampje is rood en knippert. Er was al eerder groen licht.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hande16 

Dan komt er nu geen glasvezel signaal meer binnen op de ONT. Kan je de ONT eens voor even van het stroom halen?

Ja, ik heb de ONT een tijdje van de stroom losgekoppeld, maar het resultaat is nog steeds hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hande16, ik ben voor je gaan kijken en zie dat de onderaannemer het ticket zojuist ontvangen heeft. Het zal niet lang meer duren voordat ze contact met je opnemen! 

Hallo, er heeft nog steeds niemand contact met ons opgenomen. Wanneer wordt dit probleem opgelost?

Reputatie 6
Badge +2

@Hande16 Ik verwacht dat de netwerkbeheerder begin aankomende week contact zal opnemen. Wanneer dit precies zal worden opgelost durf ik op dit moment niet te zeggen. 

Ik ben slachtoffer van Odido, bent u hiervan op de hoogte?U hebt nu internet gedefinieerd voor de Odido-simkaart, maar mijn telefoon moet voortdurend worden opgeladen en dit verkort de levensduur van mijn telefoon. Wanneer en hoe wordt mijn klacht opgelost?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Hande16 ,

De unlimited voucher is natuurlijk een workaround,  beter iets dan niets. Maar de definitieve oplossing wordt komende week verwacht.  De netbeheerders werken in het weekend niet aan individuele tickets.

Hallo, de aan mij gegeven kortingsbon is morgen niet meer bruikbaar. Heb je suggesties voor later?

Reageer