Beantwoord

Geen internet Beverwijk

  • 15 November 2023
  • 96 reacties
  • 3759 Bekeken

Reputatie 2

Wederom is er hier een storing, rooie internet symbool op de router brand, opnieuw opstarten van de ont en router bied geen oplossing! Postcode 1948, meer mensen die last hebben?

icon

Beste antwoord door denisbakker2106 16 November 2023, 08:48

Bekijk origineel

96 reacties

Reputatie 1

Het wordt wel aardig pijnlijk zo. Met slogans op de website over menselijkheid, het makkelijk maken, het beter of anders doen en betrouwbaarheid zou je toch wat meer verwachten. Misschien een beetje flauw maar heel frustrerend als je al meer dan een dag geen enkele update krijgt. Heel erg eerste wereld probleem natuurlijk. Maar erg onhandig met thuiswerken, en als je dan na een dag hard werken ontspanning wil kun je ook al geen tv kijken.

Van een telecom provider verwacht je toch op zijn minst wat communicatie 

Reputatie 1

Hallo @Peter1986  en  @SvW-M4 ,

Deze storing is inderdaad nogal ingewikkeld zoals nu blijkt. Als jullie in het bezit zijn van een mobiel abonnement van Odido of Ben, is er de mogelijkheid om een unlimited  data voucher te ontvangen. Als je een voucher wenst , geef dit hier dan even aan.
Dan kan een moderator dit eventueel regelen.

Toch heb ik niet de ervaring dat de moderators hierop ingaan. Ik krijg in ieder geval geen reactie en heb niet echt de behoefte om heel lang aan de telefoon te gaan hangen straks. Als de storing echt zo ingewikkeld is zouden er nu wel proactief oplossingen voor de klanten gestuurd kunnen worden. Dat je er zelf achteraan dient te gaan is echt heel slecht. 

Na een week is een Unlimited code overigens niet echt toereikend meer vind ik. Het is alsof je een auto least en een fiets als vervangend vervoer krijgt. Je kunt vooruit en voor een aantal dagen pas je je plannen eropaan. Inmiddels is de rek er wel echt uit hoor

Inmiddels gaan wij per morgen overstappen naar ziggo. Ons contract was nog niet verlopen maar we zijn boete vrij overgestapt. Fijn dat dit zo is gelukt. Misschien ook een tip voor andere die nog steeds geen internet hebben. 

Reputatie 1

Hier ook weer internet. Heel fijn

Reputatie 1

We doen ons uiterste best om dit te verhelpen! Maar ik wil benadrukken dat ik jullie reactie volledig begrijp. Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido Ik begrijp heel goed dat dit voor jullie ook een lastige situatie is die (hopelijk) niet vaak voorkomt. Het frustrerende is dat we vanuit jullie alleen maar onduidelijke, niets zeggende teksten krijgen. Sorry, maar jouw bericht zegt ook precies niets. Wat gaan jullie nu concreet doen om dit te verbeteren?  

Om dan een eerste leermoment te geven; verplaats je in de klant! Alleen door een uur aan de lijn te hangen en drie keer door te vragen heb ik uiteindelijk een Unlimited code voor een week gekregen. Nu heb ik het geluk dat ik ook Odido als mobiel abonnement heb, maar wat is jullie oplossing voor klanten die dit niet hebben? We betalen deze week (!) waarschijnlijk wel gewoon voor internet en tv, of gaan jullie dit compenseren?

Jullie weten welke klanten de dupe zijn, benader ze dan actief met oplossingen. De oorzaak en het herstel mogen dan wel buiten jullie macht liggen maar wij zijn betalende klanten van een dienst. Dan hebben jullie een verplichting naar ons toe om die dienst te leveren. Nu worden we volledig aan ons lot overgelaten als je er niet actief achteraan gaat. 
Als we dan ook nog een klein beetje duidelijke communicatie krijgen over de status en de verwachting hoe lang het nog duurt, dan heb je denk ik een stuk minder boze klanten. Het is echt allemaal niet zo moeilijk hoor..

Nog altijd niets 1948😮‍💨🤬

Reputatie 2

Vermoed dat het vandaag niet meer opgelost gaat worden....

Reputatie 1

@Jason van Odido krijgen we nog een update aan het einde van de dag, waarom het nog steeds niet is opgelost?? Kan mij niet voorstellen dat de monteur nog steeds bezig is....

Bizar, ik kom net thuis en kijk nog even voor een update op de storingspagina... Nog geen nieuws. Toch nog maar even op de community kijken... en daar zijn opeens weer wat mensen online! En ja hoor, na de tigste reboot deze week hebben we zowaar weer verbinding!

Het zegt wel alles over de afgelopen week dat ik dit dus zonder de community niet geweten had. Net zoals ik via deze weg van de voucher wist, en dat je een simkaart kon kopen om een hotspot te creëren als je bij een andere provider zit. Zelfs bij de Odido winkel (waar we maandag toch vast niet de eerste gedupeerden waren) werd niet even rustig uitgelegd hoe dit precies in zijn werk ging, alsof iedereen maar zo handig is om dit zelf allemaal uit te vogelen.

Kortom: de klantenservice van Odido schiet echt zwaar te kort in dit geval. En dan zal dit wel een redelijk uitzonderlijke storing zijn, maar toch... Qua communicatie valt hier wel een flinke les uit te leren!

Ik zit nu precies 1 week zonder internet +tv & wifi dit heb ik nog nooit meegemaakt met een provider, ECHT VAN DE ZOTTEN !!! Ik heb sinds 2018 T-Mobile Thuis stilzwijgend overgegaan in Odido aangesloten op de glasvezel lijn van KPN, nu sinds vorige week maandag (13-11) overgeschakeld naar de eigen lijn van Odido (monteur handmatig overgeschakeld in de kast aan de weg Laan van Archeologie postcode 1948) met nieuwe modem, tv kastje & media converter. Je kan mij niet vertellen dat Odido mij en naar alle waarschijnlijkheid meerdere mensen niet weer ff terug kunnen schakelen naar de KPN lijn. Ik ben zeer teleurgesteld en met mij nog veel meer mensen !!!

Odido graag even een antwoord a.u.b. ???

Is weer up… en ipv6!?!!

Reputatie 2

Blijf het toch vreemd vinden dat de status nog steeds op “storing” staat, begrijp me niet verkeerd, ben blij om na een week weer een normaal huishouden te hebben en dat alles weer werkt, maar apart is het wel. Echter verwacht ik vanuit Odido nog wel een vorm van compensatie.

Reputatie 2

Blijf het toch vreemd vinden dat de status nog steeds op “storing” staat, begrijp me niet verkeerd, ben blij om na een week weer een normaal huishouden te hebben en dat alles weer werkt, maar apart is het wel. Echter verwacht ik vanuit Odido nog wel een vorm van compensatie.

Mee eens. Wat ik bij mijn laatste contact met de klantenservice begreep, is dat ik na àfloop van de storing kon terugbellen voor compensatie van de dagen dat je geen verbinding had... En om 10 euro voor de aangeschafte simkaart te vergoeden... Wel slim bedacht toch? Dat je alleen de klanten compenseert die de moeite nemen om wéér een tijd in de wacht te hangen? 

Ik heb inderdaad net gebeld, en je wordt gecompenseerd, maar je moet er inderdaad wel zelf achteraan, misschien een tip, de wachttijd valt op dit moment mee, ik was binnen en paar minuten er doorheen.

Reputatie 1

Wauw... nog net voor het weekend een update geven die eigenlijk vanochtend al bekend was. En daar kunnen we het mee doen tot maandag?

Ik snap dat Odido nu afhankelijk is van de onderaannemer, maar om drie dagen lang zó minimaal te communiceren vind ik echt slecht. Jammer dat mijn contract nog tot augustus loopt...

Mag je gewoon opzeggen. Volgens mijn jurist mag Odido in een dergelijk geval geen afkoopsom afdwingen.

Reputatie 1

Opzeggen formeel is een aangetekende brief met ingebrekestelling en een redelijk termijn om het alsnog op te lossen. Dit is vaak 14 dagen.

Odido doet het anders, als ze het probleem na melden niet binnen 30 dagen kunnen oplossen hoef je geen brieven etc. te sturen, maar mag je kosteloos opzeggen als je dat wilt en dat kun je gewoon met de klantenservice regelen. Check dit forum, dan vind je ook een paar voorbeelden.

Wat we vergeten is dat deze FTTH consumenten dienstverlening geen SLA kent. Voor zakelijke toepassingen, waar wel een SLA op actief is, gelden hele andere prijzen. Dan wordt dat ook in de hele keten ingeregeld. Odido snapt dit vind het natuurlijk vervelend voor hun klanten want ze hebben voor iedereen die hiermee te maken heeft de mogelijkheid om een voucher te krijgen en 7 dagen daadwerkelijk unlimited data te krijgen op een Odido of Ben (prepaid) sim. Als de storing langer dan 7 dagen duurt krijg je gewoon nog een voucher.

Een voucher is geen oplossing, aangezien ik een Vodafone-abonnement heb. Werkt zo'n voucher dan überhaupt? Hebben jullie een noodpakket? Nee! Het afschuiven op overmacht is voor mij niet relevant. Het is absurd dat we in 2023 al zo lang geen internet hebben. Om nog maar te zwijgen over de manier waarop jullie communiceren.

Overigens, de rechter zegt dit...
“U mag uw internet- of telefoonabonnement op dezelfde manier opzeggen als u het afsloot. Sloot u het abonnement bijvoorbeeld telefonisch af? Dan mag u ook telefonisch opzeggen.

Zorg wel dat u kunt bewijzen dat u heeft opgezegd. Vraag het bedrijf om een e-mail of brief waarin staat dat u heeft opgezegd. Zegt u op via internet? Bewaar dan een kopie van uw opzegging en de bevestigingsbrief van uw aanbieder”

Dus ik helemaal niet een formele aangetekende brief te schrijven, zoals jij dat suggereert.

Reputatie 1

Wat een ellende, hier ook sinds gisterenmiddag geen internet en tv meer. Dit is al de tweede keer in korte tijd. Ik werk ook veel thuis dus dat is echt waardeloos. Ik ben jarenlang abonnee van Ziggo geweest, nooit problemen gehad. Nu sinds kort overgestapt naar Odido maar denk er ernstig over na om weer terug te gaan. Dan maar iets meer betalen….

Reputatie 2

We zijn ruim 24 uur verder, en geen enkele status update, ik vindt het zeer triest hoe er gehandeld wordt vanuit Odido.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: De monteur is bezig met herstelwerkzaamheden en zal volgens planning rond het middaguur klaar zijn. We houden jullie op de hoogte!

Reputatie 1

@Jason van Odido kan je me een nieuwe Unlimited code sturen? Mijne verloopt vandaag en ik heb zomaar het idee dat het nog even gaat duren 

Als het goed is heb je nu een privebericht met vouchercode

Zeker, bedankt! 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @All,

De storing is bekend en updates zijn in het volgende topic te volgen.
 

 

Reputatie 1

Ik heb net de klantenservice gesproken, ze geven aan dat in hun interne systeem bekend is dat er nog storing is. Ongeveer 300 klanten hebben er last van. Ze gaan het zsm oplossen maar ik reken er niet op dat dit vandaag nog lukt. 

Reputatie 2

Inmiddels gaan wij per morgen overstappen naar ziggo. Ons contract was nog niet verlopen maar we zijn boete vrij overgestapt. Fijn dat dit zo is gelukt. Misschien ook een tip voor andere die nog steeds geen internet hebben. 

Ook ik zou hier gebruik van willen maken, tweede verstoring in een maand en nu een week zonder internet.. Moet ook gewoon werken. En ja via hotspot kan ff, maar na een week ben ik het behelpen wel zat en de laatste update van vanmorgen geeft geen enkele hoop.

Wil graag ook gebruik maken van de oplossing om boetevrij alle Odido abonnementen op te zeggen, waarom allemaal → omdat deze gekoppeld zijn aan de kortingen van providers.

Ik wil dit graag ook en heb net een uur aan de telefoon gezeten met verschillende afdelingen van Odido maar ze willen het contract nog niet kostenloos opzeggen. Officieel kan dat pas na 30 dagen geen diensten... 

 

Ik heb bij een contact binnen Odido ook laten weten dat dit nu aan plaatsten vinden is. Hiermee hoop ik dat er op een hoger/ander niveau nu geacteerd gaat worden.

Reputatie 1

GOED NIEUWS

Ik heb nu wel internet en hoop dat dit zo blijft. Postcodegebied 1967. Voor degenen bij wie het nog niet werkt, probeer even je router te herstarten.

Ik ook, postcode 1948. Had geen minuut langer moeten duren. Was net Ziggo aan het bestellen...

Als ik het goed begrijp is de kabel van kpn dus die zijn verantwoordelijk. Hoe kan het dan dat kpn klanten geen problemen ondervinden kunnen ze dat netwerk niet voor ons openstellen dan. 

Het werkt maar denk toch zodra ik kan over stappen die ik dat 

Reageer