Beantwoord

Geen internet en Guidion monteurs komen meerdere keren niet opdagen

  • 12 December 2022
  • 21 reacties
  • 470 Bekeken

Mijn internet is al bijna een maand “offline” er brand een rood lampje bij het wereld bolletje op mijn modem en er brand ook een rood lampje bij het kastje waar de glasvezel binnenkomt (huwaei pon en los oid) De verbinding is opegeleverd door de monteur, en daarna heeft de verbinding 2 weken gerwerkt.

Zoals ik de titel heb aangegeven zijn meerdere afspraken met Guidion verlopen en is er niemand op komen dagen, daarnaast heeft er niemand contact opgenomen.

Nu heb ik afgelopen donderdag opnieuw contact gehad met de telefonische klantenservice van T-mobile, die zouden contact opnemen om een derde afspraak in te plannen voor een monteur, maar dit is nu nog steeds niet gebeurd.  

Wat kan ik nog doen om internet van T-mobile te ontvangen?

icon

Beste antwoord door Lisa 13 December 2022, 14:31

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7

Hi @Mwilbr, heel goed dit je hier aan de bel trekt! Wat rot om te lezen dat je al enkele weken problemen ervaart, dat had ik heel graag anders gezien. Dit is dan ook niet de service die je van ons gewend bent, mijn excuses hiervoor. Om je zo goed mogelijk te helpen, ben ik direct een kijkje achter de schermen gaan nemen. Gelukkig heb ik goed nieuws: ik zie dat er gisteren toch wel contact is geweest over de vervolgafspraak die vandaag plaatsvindt. Mijn collega had nog naar Guidion gebeld voor een ander moment, maar heeft samen met jou kortgesloten om het toch op vandaag te laten staan. Klopt dat? Ik hoor heel graag een terugkoppeling van je zodra Guidion is langsgekomen. Houd je ons hier op de hoogte? 💪

 

Goedemorgen LIsa,

Gister is er dan voor het eerst in 3 weken een monteur geweest (die overigens wel bijna een uur te laat kwam). Die na nog geen minuut al kon constateren dat hij het probleem niet ging oplossen. Maar dat er iemand in de wijkcentrale een kabel moet omzetten. 

Dus 6 uur kwijt met wachten op een monteur, 4x half uur in de wacht gehangen bij T-mobile en Guidion, monteur is hooguit 5 minuten binnen geweest met de boodschap: het probleem lag niet aan mijn installatie maar aan een externe verbinding vanaf een wijkcentrale oid. 

Na gister heb ik besloten dat dit helaas wel de service is die ik van T-mobile gewend ben (tot nu), ik ben nog geen 2 maanden klant, maar heb meer weken zonder internet gezeten dan met. 

De monteur heb ik op het hart gedrukt een extra notitie te maken voor diegene die de kabel in de wijkcentrale om moet zetten, want ik ben er intussen wel behoorlijk klaar mee. Als iemand dat vandaag kan organiseren zou ik verrast zijn. 

Hoe weinig efficient deze probleemanalyse was daar heb ik geen woorden voor, en bergijp ik echt niet. Maar ik ben ondertussen, zoals al gezegd, niet anders gewend, dus mijn initiele boosheid heeft plaatsgemaakt voor teleurstelling. 

Ik hoop wederom dat er aan gewerkt wordt, zodat ik weer gebruik kan maken van mijn verbinding.

Ik hoor graag van u wanneer de kabel in het wijkstation wordt omgezet?

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Mwilbr, ik zie inderdaad dat er nu aan Open Dutch Fiber gevraagd is om de kabel om te zetten in de wijkcentrale. Om heel eerlijk tegen je te zijn - het lijkt me dat dit altijd de beste keuze is, maar blijkbaar geldt dat jammer genoeg niet altijd - weet ik niet precies wanneer dit verzoek gehonoreerd zal worden. Onze collega’s bij de technische dienst hebben de aanvraag in behandeling en zullen deze spoedig verwerken. Ik kan geen exacte datum hierop vastpinnen, het spijt me.

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile, Ben of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Beste Jason,

Vorige week dinsdag is er bij een monteur geweest en kon mij vertellen dat het probleem in de wijkcentrale zat en dat Open Dutch Fiber tussen de 2- 5 werkdagen heeft om dit op te lossen. De 5e werkdag is morgen. Intussen heb ik er nog weinig vertrouwen in dat uw onderaannemers hun afspraken nakomen. Vandaar dit bericht, misschien kunt u mij helpen? 

Wilt u nagaan of er inderdaad iemand gepland staat voor later vandaag of morgen? 

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Max Wilbrink

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@Mwilbr Ik heb het gelijk voor je gecheckt. Ik zie in een update van 3 dagen terug dat Open Dutch Fiber is aangestuurd. De afspraak is pas gepland zodra zij contact opnemen met jou voor het maken van een afspraak. Wellicht dat het sneller is om zelf contact op te nemen met Open Dutch Fiber op 088 1633 633, dan kun je direct een afspraak inplannen in plaats van om het telefoontje af te wachten. Hopelijk zorgt dit voor schot in de zaak!

Beste Demi,

Bedankt voor je antwoord. De communicatie hieromtrent kan beter. 

Maar dat maakt denk ik niet uit dat ik bovenstaand er bij zet. Wat ik ook zeg en hoe ik ook mijn onvrede uit over de gang van zaken, ik blijf informatie krijgen die vaak onjuist, onvolledig of gewoon niet waar is. 

Open Dutch Fiber heeft me echter vriendelijk te woord gestaan en het lijkt erop dat ze snel kunnen schakelen en hopelijk het probleem eindelijk kunnen verhelpen. 

Het is nu bijna al 5 weken geleden dat ik werd afgesloten van het internet, als nieuwe klant (want het internet deed het pas 2 weken) krijg ik een slechte eerste indruk van uw organisatie. 

mvg, Max

Reputatie 7

Hi @Mwilbr, dankjewel voor deze terugkoppeling! Ik wil je laten weten dat ik deze feedback meeneem, want je hoort duidelijk te weten waar je aan toe bent. Laat je het hier weten als Open Dutch Fiber contact met jou heeft opgenomen? Dan weten we zeker dat het helemaal goedkomt. Ik kijk ontzettend uit naar de update waarin je laat weten dat Open Dutch Fiber jouw verbinding up and running heeft gekregen, zodat ik meteen aan de slag kan met een vergoeding. Ik hoop dat we jouw negatieve gevoel binnenkort weer om kunnen draaien naar een positief gevoel. Je hoort namelijk zonder problemen van een goedwerkende verbinding te genieten! ❤

Beste Lisa, Ik hoop ook dat ik hier een positief gevoel aan over ga houden, ook al is dat nu moeilijk voor te stellen.

Na je bericht heb ik meteen zelf maar gebeld naar Open Dutch Fiber. Vandaag belde ze of het probleem al was verholpen, dat is niet zo, dus gaan ze het nu opnieuw de organisatie in zetten oid. 

Ze zeggen dat ze het prioriteit geven.

mvg, Max

Reputatie 7

Hi @Mwilbr, heel fijn om te lezen dat er prioriteit aan wordt gegeven! Merci dat je ons op de hoogte houdt. Weet dat je hier altijd kunt aankloppen. 

Beste Lisa,

Zojuist weer alle stroom van mijn modem en aansluit unit gehaald maar nog steeds heb ik een probleem. Wat betekent het als er prioriteit aan wordt gegeven? 

En die 2 tot 5 werkdagen (waar de monteur, van Guidion, het over had) vanaf wanneer gelden die nu en wat heeft de "prioriteit” hier op voor invloed?

Je kan zeggen dat je ergens prioriteit aan geeft, waar wat betekent dit voor mij?

Hoe concreter u deze vraag beantwoord des te minder vragen dit opnieuw bij mij oproept. 

De monteur deed het namelijk overkomen, dat er in mijn wijk (voor mij waarschijnlijk op loop afstand) één centrale staat, waarin 1 snoertje moet worden omgezet om het probleem op te lossen. (samen met het analyseren van het daadwerkelijke probleem, zijn "wij” (en misschien wel vooral ik) hier al bijna 1,5 maand mee bezig). 

mvg, Max

 

Beste Lisa,

Er is telefonisch contact geweest met een van uw onderaannemers en we hebben een afspraak gemaakt dat er een monteur komt morgen tussen 14:30 en 15:30. 

mvg, Max

Reputatie 7

Hi @Mwilbr, heel erg bedankt voor jouw beide reacties! Wat ontzettend fijn om te lezen dat er voor vanmiddag een afspraak staat gepland. Geef je ons hier kort een update na het bezoek? Ik hoop ontzettend dat je met een goedwerkende verbinding de feestdagen in kunt gaan, dus ik kijk uit naar jouw update. Als je weer online bent vanmiddag, dan maak ik ook met liefde de vergoeding aan van de afgelopen weken. Ook wil ik je nogmaals laten weten hoe erg wij jouw geduld waarderen, dankjewel daarvoor. 

Ik geef ook graag nog een antwoord op jouw vragen omtrent de prioriteit. We doen er altijd alles aan om issues zo snel mogelijk op te lossen, maar wanneer er prioriteit wordt gegeven aan een euvel dan proberen we het proces hiervan nog meer te versnellen. Weet jij voor nu voldoende? 💪

Beste Lisa,

De monteurs zijn geweest, en weer geen internet. Naar de wijkcentrale is de lijn goed, er is ook nog contact geweest met T-mobile backoffice door de monteurs. Maar nu moet er weer een Guidion monteur langs komen. 

De eerste afspraak kan pas worden ingepland op donderdag de 29e?

Dit is echt niet goed genoeg.

Ik verwacht niet dat er maandag iemand naar kijkt, maar dinsdag wil ik dat er iemand langs komt.

en ik zou dus graag weer een code van u ontvangen voor mobiel internet, want niet toereikend is, maar waar ik wel mijn basis internet behoeften mee kan vervullen. 

Als ik dit van te voren had geweten had ik echt geen contract bij T-mobile afgesloten.

mvg, Max

 

Reputatie 7

Hi @Mwilbr, jeetje - wat rot om te lezen! Ik had zo erg gehoopt dat je deze feestdagen weer van een perfecte verbinding kon genieten. Ik heb je dan ook meteen van twee extra codes voorzien in een privébericht. Ook wil ik heel graag voor je kijken of ik de afspraak van donderdag naar de dinsdag kan verplaatsen. Ik durf niet te zeggen of dit gaat lukken, maar ik heb dit aangekaart bij één van mijn collega's en erbij verteld dat jij al meerdere weken zonder diensten zit. Ik heb dan ook aangegeven dat ik dit heel graag voor elkaar krijgen. 

Beste Lisa,

Blijkaar niet gelukt dus. En ik begrijp je welwillendheid oid, omdat je mij nogmaals 2 codes stuurt met onbeperkt internet. Maar 1 keer onbeperkt internet is al onbeperkt. Of verwacht je dat dit probleem nog langer duurt dan deze week?

Daarnaast heb ik bij je collega, telefonisch een aantal verzoeken gedaan. Ik zou wel graag willen weten wat de status van de opvolging hiervan is?

mvg, Max 

Reputatie 7

Hi @Mwilbr, ik was gisteren nog een dagje vrij! Vanochtend werd ik heel blij toen ik de update van mijn collega van gisteren terugzag. Hij geeft aan dat hij toch nog een monteur heeft kunnen regelen voor gisteren. Klopt het dat je toch bezoek hebt gekregen na jouw berichtje hierboven en nu weer van een goede verbinding geniet? Ik ontvang deze bevestiging graag nog van jou, zodat ik aan de slag kan met jouw vergoeding. Ik hoop het! 😁

Om ook een antwoord te kunnen geven op jouw tweede vraag heb ik alle logs bekeken achter de schermen. Ik zie alleen geen verzoeken terug, dus ik durf niet te zeggen of dit niet is genoteerd door de collega(‘s) in kwestie of dat het in hun eigen agenda is geplaatst. Maar wanneer iemand toezegt op een terugbelverzoek, dan hoort dat verzoek altijd opgevolgd te worden. Als dit niet is nagekomen, dan vind ik dat erg spijtig - excuses hiervoor. 

Beste Lisa,

ik heb gister een reply gestuurd op je privébericht.

mvg, Max

Reputatie 4

Ik ben wel nieuwsgierig of het nu werkt. Bij ons komt guidion op 4 januari alles aansluiten, maar als dat mis gaat ben je de vet de sjaak begrijp ik uit alle horrorverhalen hier.

Wat zijn eigenlijk de regels inzake annuleren? Als aansluiten mislukt op 4 januari kan ik dan T-Mobile nog kosteloos annuleren en mijn opzegging bij Ziggo op 10 januari proberen te stoppen? Ik heb namelijk ergens gelezen dat ik tot de aansluiting werkt nog kan annuleren.

Omdat het bij ons een nieuwe ODF glasvezelverbinding betreft was overstapservice niet mogelijk. Daar lulde de verkoper overigens handig omheen zodat ik dacht dat ik mij later alsnog kon aanmelden voor de overstapservice maar dat kon dus helemaal niet. Ik hoop niet dat dat typerend is voor T-Mobile, ik was de slechte service van Ziggo al zat maar T-Mobile lijkt niet veel beter, als ik dit forum lees.

Fingerscrossed voor 4 januari, hopen dat alles dan gewoon werkt.

Reputatie 7
Badge +14

@wvdlee welkom bij de community. 

Je hebt inderdaad na oplevering nog 14 dagen annulering mogelijkheid. T-mobile is de snelst groeiende vast internet aanbieder met honderden nieuwe aansluitingen per maand. Er gaat natuurlijk wel eens iets bij een aansluiting,  maar klanten melden succesvolle aansluitingen vaak niet. Dat hoeft ook niet, het is heel normaal dat het in 1 keer werkt, maar geeft dus wel een vertekend beeld in de voorbeelden die je hier langs ziet komen. 

Dus geef het een kans, ook al moet een 2e monteur nog in de wijkcentrale de patch plaatsen. Het gaat je uiteindelijk een prachtig product opleveren met hoge upload snelheid tegen een schappelijke prijs. 

Reputatie 7

Hi @Mwilbr, ik wil je graag laten weten dat ik zojuist op jouw privébericht ben teruggekomen. Voor nu alvast de beste wensen allemaal! ✨

Beste T-mobile klantenservice en @wvdlee,

Het internet doet het inmiddels, echter heeft dit veel te lang geduurd en het heeft mij ook veel meer tijd gekost, meer tijd dan dat ik in deze verbinding wilde stoppen. Vanaf het overstappen liep het al niet soepel. 

De compensatie voor de maanden waarin ik geen internet heb ontvangen en mijn tijd/ beltijd/ wachttijd is ook niet afdoende. Maar helaas is T-mobile niet bereid om hier een fatsoenlijke compensatie voor te organiseren (ik heb inmiddels wel begrepen dat het niet de onwil is van de mensen die op de berichten reageren). 

Inmiddels heb ik wel besproken dat ik over 6 maanden weer contact op kan nemen zodat ik mijn kortingsperiode kan verlengen, zodat ik nog minimaal een zelfde periode mijn aanvangskorting kan ontvangen. De moderators die mij daar bij geholpen hebben gaven aan dat dit de plek was om daar melding van te maken, dus bij deze hier alvast de aankondiging. 

Tot die additionele regeling van kracht gaat, ben ik niet voornemens T-mobile aan te raden bij mensen die ik erover spreek. 

mvg, Max

Reageer