Geen Internet en TV Schoonebeek

  • 13 February 2024
  • 1 reactie
  • 14 Bekeken

Hallo,

 

Sinds vanochtend hebben wij geen internet en TV meer in Schoonebeek 

Jason van Odido 3 maanden geleden

Hoi @denise.jacco, goed dat je het aangeeft! Er zijn op dit moment geen algemene verbindingsproblemen gemeld in of rondom Schoonebeek en Emmen. 

Met 5 simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Ik som hieronder in een notendop de belangrijkste checks op zodat je alvast aan de slag kunt gaan:

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo: https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren

 

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

Haal de stroomstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

 

Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

 

3: De schakelaars op de Media Converter

Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: https://community.odido.nl/bekabeld%2Dinternet%2D534/media%2Dconverter%2Ddipswitches%2Daanpassen%2D330352

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: https://community.odido.nl/bekabeld%2Dinternet%2D534/factory%2Dreset%2Dmodem%2Dfabrieksreset%2D276067

 

5: Check het storingstopic

https://community.odido.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-internet-tv-van-odido-284385

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido: https://www.odido.nl/internet-en-tv. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´.

Neem ook een kijkje op onze vernieuwde servicepagina voor de volledige handleiding van onze modems:  https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren/handleidingen

Wil je weten wat de lampjes op je modem betekenen, kijk dan in dit topic: https://community.odido.nl/algemeen-538/wat-betekenen-de-lampjes-op-het-modem-332984

 

Mocht het hiermee nog niet helemaal lukken, neem dan een kijkje in onze Wiki: https://community.odido.nl/bekabeld-internet-534/problemen-internet-verbinding-van-internet-tv-van-odido-278917 Als jouw oplossing daar ook niet tussen staat, laat een reactie achter in het kennisartikel. Ons moderatieteam gaat graag op zoek naar het beste antwoord!

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @denise.jacco, goed dat je het aangeeft! Er zijn op dit moment geen algemene verbindingsproblemen gemeld in of rondom Schoonebeek en Emmen. 

Met 5 simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Ik som hieronder in een notendop de belangrijkste checks op zodat je alvast aan de slag kunt gaan:

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo: https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren

 

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

Haal de stroomstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

 

Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

 

3: De schakelaars op de Media Converter

Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: https://community.odido.nl/bekabeld%2Dinternet%2D534/media%2Dconverter%2Ddipswitches%2Daanpassen%2D330352

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: https://community.odido.nl/bekabeld%2Dinternet%2D534/factory%2Dreset%2Dmodem%2Dfabrieksreset%2D276067

 

5: Check het storingstopic

https://community.odido.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-internet-tv-van-odido-284385

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido: https://www.odido.nl/internet-en-tv. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´.

Neem ook een kijkje op onze vernieuwde servicepagina voor de volledige handleiding van onze modems:  https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren/handleidingen

Wil je weten wat de lampjes op je modem betekenen, kijk dan in dit topic: https://community.odido.nl/algemeen-538/wat-betekenen-de-lampjes-op-het-modem-332984

 

Mocht het hiermee nog niet helemaal lukken, neem dan een kijkje in onze Wiki: https://community.odido.nl/bekabeld-internet-534/problemen-internet-verbinding-van-internet-tv-van-odido-278917 Als jouw oplossing daar ook niet tussen staat, laat een reactie achter in het kennisartikel. Ons moderatieteam gaat graag op zoek naar het beste antwoord!

Reageer