Beantwoord

Geen internet glasvezel

  • 15 February 2022
  • 23 reacties
  • 285 Bekeken

Alles gecontroleerd en gereset, maar op dit moment is er in de regio 9714 geen internet via glasvezel. Gebruikers van andere providers uit de straat ervaren op dit moment geen probleem.

icon

Beste antwoord door Wouter_groningen 15 February 2022, 12:16

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

23 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @stephanke 

Welke mediaconverter heb je en welke lampjes zie je hierop branden, knipperen of uit?

Mediaconverter zou je ook even van het stroom kunnen halen.

Hallo @stephanke 

Welke mediaconverter heb je en welke lampjes zie je hierop branden, knipperen of uit?

Mediaconverter zou je ook even van het stroom kunnen halen.

Dank voor je reactie.

 

Het gaat om de Huawei HG801hv6. Uiteraard meerdere keren van het stroom gehaald, de kabels gecheckt etcetera.

Lampjes:

Power: continu groen

Pon: knippert continu groen

LOS: geen lampje

LAN: continu groen

Reputatie 7
Badge +15

@stephanke

Er is volgens mij wel een signaal maar de ONT kan geen verbinding opzetten doordat iemand mogelijk een AON mediaconverter heeft aangesloten, dat kan voor storingen zorgen bij andere mensen.

Indien dit de oorzaak is dan zou je verbinding vanzelf weer online kunnen komen zodra diegene de AON mediaconverter verwijdert.

@stephanke

Er is volgens mij wel een signaal maar de ONT kan geen verbinding opzetten doordat iemand mogelijk een AON mediaconverter heeft aangesloten, dat kan voor storingen zorgen bij andere mensen.

Indien dit de oorzaak is dan zou je verbinding vanzelf weer online kunnen komen zodra diegene de AON mediaconverter verwijdert.

Dank voor je meedenken!

Ik begrijp je antwoord niet helemaal denk ik.


De oorzaak dat wij nu geen internet hebben kan zijn omdat ‘iemand’ iets heeft aangesloten? Dat zou dan iemand moeten zijn die in de netwerkkasten aan de openbare weg kan komen en daar iets heeft gewijzigd? Ik heb geen huisgenoten o.i.d. en deel de verbinding ook niet met andere. 

En daarbij: ik ga toch niet wachten totdat iemand weer iets ‘ongedaan’ maakt zodat ik weer gebruik kan maken van het internet? De oorzaak moet zo spoedig mogelijk worden weggenomen aangezien ons werk afhankelijk is van een goede internetverbinding (ik upload dagelijks GB’s i.v.m mijn werk, dat wordt dus lastig met een 4g hotspotje). 

Reputatie 1

Wellicht helpt dit topic je 

Dit speelt bij een hoop klanten, waaronder ik.

@stephanke Stopte je internet vandaag ook rond 8:45? Zo ja, dan zitten wij op de zelfde switch (OLT) poort. Momenteel zijn 10 van de 14 gebruikers op mijn OLT poort  offline volgens Tmobile, mogelijk ben jij er daar ook één van.

De vorige keer heb ik een maand zonder internet gezeten en daarvoor bijna twee weken, dus ga maar uit van het ergste.

@stephanke Stopte je internet vandaag ook rond 8:45? Zo ja, dan zitten wij op de zelfde switch (OLT) poort.

De vorige keer heb ik een maand zonder internet gezeten en daarvoor bijna twee weken, dus ga maar uit van het ergste.

Rond 08:00 was er in ieder geval nog niets aan de hand, rond 09:00 was het internet in ieder geval exit.

Een maand en twee weken? Dat is echt absurd! 

We zijn recent overgestapt van KPN naar T-Mobile: KPN vijf jaar klant geweest, echt nooit downtime gehad. Ik was mij er niet van bewust dat T-Mobile zoveel problemen kon geven.

Reputatie 3

Welkom bij Tmobile Stephan, wij delen gezellig samen een poort op de zelfde switch samen met nog 12 andere mensen (dit kunnen er in totaal max 32 zijn) in Groningen. Als één van ons een foutje maakt of moedwillig kwaad wilt dan heeft de rest ook geen internet meer.  
Dus als ik van de zomer op vakantie ga en ik zou mijn oude  NT aansluiten om te pesten, dan hebben jullie een paar weken geen internet meer. 
KPN gebruikt een andere glasvezel techniek waarbij je niet 1 switch poort deelt met meerdere mensen, daardoor kan dit bij KPN niet gebeuren. 

Ps. dit is mijn 4e storing, één van de storingen heeft minder dan een dag geduurd dus misschien hebben wij vandaag geluk.
 

Reputatie 3

Heb jij eigenlijk Tmobile wel gebeld? Het is belangrijk om snel mogelijk een ticket aan te laten maken zodat dit wordt opgepakt door de technische afdeling.

Heb jij eigenlijk Tmobile wel gebeld? Het is belangrijk om snel mogelijk een ticket aan te laten maken zodat dit wordt opgepakt door de technische afdeling.


Uiteraard, rond 09:30 vanmorgen werd de melding door gezet naar de ‘back office’ o.i.d. : ik heb er ook nog achteraan gebeld.

Nog twee andere bij ons in de straat die er ook last van hebben (en t-mobile).

Reputatie 3

Hier werkt het gelukkig alweer sinds een paar minuten. 
 

 

Hier werkt het gelukkig alweer sinds een paar minuten. 
 

 


Jow! Hier ook weer up!

Reputatie 6

Hoi @stephanke, bedankt dat je contact opneemt en je verhaal deelt, fijn om te lezen dat het probleem intussen is opgelost. Waar de problemen met GPON inderdaad een poos hebben geduurd, komen ze gelukkig bijna niet meer voor en als het onverhoopt toch gebeurt, is het euvel snel op te lossen. Excuses dat jij deze problemen hebt ervaren!

Reputatie 1

Hoi @stephanke, bedankt dat je contact opneemt en je verhaal deelt, fijn om te lezen dat het probleem intussen is opgelost. Waar de problemen met GPON inderdaad een poos hebben geduurd, komen ze gelukkig bijna niet meer voor en als het onverhoopt toch gebeurt, is het euvel snel op te lossen. Excuses dat jij deze problemen hebt ervaren!

Hoi @Ginny, hoe matcht deze uitspraak zich dan precies met mijn issue, daar ik al 2 weken geen internet heb?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @lsvleeuwen, voor een uitgebreide toelichting hierop kan ik je het beste verwijzen naar de grote inspanningen die @Lisa voor je doet in dit topic: Internet langdurig down, knipperend PON lampje. Ik weet dat ze aarde en hemel beweegt om dit voor je op te lossen!

Had ik dit maar geweten (topic) ik ben vanaf dinsdag 15e  al bezig ik zou van oude t-mobile naar het nieuwe gaan!!!

Spijt spijt spijt!!!

al 2 kpn gehad,  2 x t-mobile (guidion) dus nog steeds knipperend pon lampje ik ben er zo klaar mee!

Ga ik kijken of ik kan overstappen dit kan echt niet!

 

Monteurs zij wel van goede wil, maar de techniek zuigt echt.

Reputatie 7

Hi @Lars0014, ik wil ontzettend graag met je mee kijken om te zien of ik jou een update van de status kan geven! Jij hebt mij al eens in een privébericht jouw postcode en huisnummer gestuurd. Zou je mij ook nog kunnen voorzien van jouw geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan neem ik gelijk een kijkje achter de schermen. Sorry voor het ongemak, ik hoop echt dat dit snel verholpen is! 

Reputatie 7

Hi @Lars0014, Ik ben erg blij om te zien dat de netwerkbeheerder vandaag langskomt om jou weer online te krijgen! Ik hoop dan ook enorm dat jij vandaag weer van een goede verbinding kunt genieten. Zojuist heb ik jou nog van een extra Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht, zodat jij niet offline bent tijdens het bezoek van de netwerkbeheerder. Laat jij het weten als jij vanmiddag weer online komt? Fingers crossed! Dan ga ik graag aan de gang met de vergoeding van de dagen dat jij offline was! 😊

 

 

Hi online komen gaat nog wel even duren, centrale is geen ruimte meer, t-mobile moet eerst uitbreiden hier. Aldus de kpn monteur. Meteen gevraagd of er aan de kpn kant nog wel ruimte was, antwoord was:  ja.

Hij had nog niet eerder meegemaakt dat een centrale vol zat, en zelfs geen port move kon uitvoeren.

Daarnaast moet e.e.a. eerst afgemeld worden administratief, dan kan T-Mobile opdracht geven centrale uit te breiden, hardware bestellen, plaatsen etc… alles opnieuw lassen… kortom dat duurt wel even. Helemaal gezien de snelheid van de administratieve systemen.

Om dit allemaal "te voorkomen” net aangemeld bij KPN, wordt hopelijk binnen 8 dagen geregeld... 

 

Reputatie 7

Hi @Lars0014 ,

Thanks voor je update! Ik zie dat deze update vanuit de monteur ook geland is bij onze technische dienst. Zij zullen het in onderzoek nemen en hopelijk kunnen we je daarbij zo snel mogelijk van een update voorzien. Puur ter interesse, maar ik zie dat er daarbij een migratie is aangevraagd, wat wil zeggen dat er op het adres een nieuwe aanvraag is gedaan. Nu is mijn vraag of dit klopt met jouw bevindingen. Ik hoor het graag! 

Hoi dat klopt idd op 10 maart komt kpn langs om me op het kpn netwerk aan te sluiten 

groet Lars 

Reputatie 7

Hi @Lars0014,

Dank je wel voor je snelle terugkoppeling! Wie zien nooit graag iemand vertrekken en ben daarom erg benieuwd wat voor jou het zetje in deze richting heeft gegeven. Weet dat onze deur altijd voor je open staat, mocht je je bedenken. 

Met name de werkwijze en jullie administratie systemen plus alle afhankelijkheden met kpn guidion en t-mobile zelf. Dit zorg voor een stroperige afhandeling. De 1e lijn helpdesk die via een ticket systeem de back office aanstuurt is m.i sterk achterhaald, samenwerking zou het toverwoord zijn, dat gaf mij het zetje 😉


wie weet over een jaar weer 

groet Lars