Beantwoord

geen internet in s-Heerenberg

  • 11 October 2022
  • 14 reacties
  • 137 Bekeken

Dag,

Sinds 9:00 geen internet in s-Heerenberg.

Is er een storing of ligt het aan mijn modem?? Alle voorgestelde oplossing werkt niet.

icon

Beste antwoord door Waqqas 11 October 2022, 11:48

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Laurens75 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding?

Op de community staan er geen algemene storingen, je kunt kijken in je T-Mobile thuis account onder actuele storingen of er een storing is bij jou in de regio.

Heb je de bekabeling ook gecontroleerd? Bij DSL in de DSL poort en bij glasvezel in de WAN poort.

Glasvezel zowel WiFi als bekabeld geen internet.

Reputatie 7
Badge +15

@Laurens75 

Welke lampjes zie je branden, knipperen of uit op de mediaconverter?

Ik heb precies hetzelfde in 's-Heerenberg (7041) Glasvezel

gelukkig lijkt dit dus nu een algemeen probleem...

 

Symptomen:

PON lampje knippert,

LOS lampje is uit

 

trouwens en als je een gideon monteur besteld duurt het 3weken (vanaf 31oktober….)

Sorry opzoek gegaan naar internet signaal. Zit nu niet thuis. Kan dus niet kijken naar lampjes:). Ik had al een vermoeden dat het niet aan de modem zal liggen. Het is dus een lokale storing in 7041.

Sorry opzoek gegaan naar internet signaal. Zit nu niet thuis. Kan dus niet kijken naar lampjes:). Ik had al een vermoeden dat het niet aan de modem zal liggen. Het is dus een lokale storing in 7041.

 

Nu hoop ik dat niet alleen wij 2 het probleem alleen hebben…. kunnen we nog 3 weken wachten voordat er internet is :(  haha

Net nog eens met T-Mobile gesproken, er zijn niet genoeg mensen met een storing om het als ‘netwerkstoring’ te zien… Lekker dan…. iemand van webcare die iets kan regelen ipv 3 weken wachten op de afspraak met gideon?

Reputatie 7
Badge +15

@Laurens75 en @Pascal. 

Meestal ligt de oorzaak aan een stoorzender ergens in het netwerk (als PON knippert). Dit kan bijvoorbeeld zijn als een andere klant aangesloten op dezelfde splitter AON apparatuur heeft aangesloten.

Zodra de stoorzender is verwijderd zou internet weer moeten werken dan.

@Laurens75 en @Pascal. 

Meestal ligt de oorzaak aan een stoorzender ergens in het netwerk (als PON knippert). Dit kan bijvoorbeeld zijn als een andere klant aangesloten op dezelfde splitter AON apparatuur heeft aangesloten.

Zodra de stoorzender is verwijderd zou internet weer moeten werken dan.

 

Heel apart even alles losgetrokken en weer aangesloten nu blijft pon branden....... Hier werkt het weer @Laurens75!

Balen hier nog niet opgelost.

Pon knippert nog steeds

En Los lampje is uit.

Alle kabels eruit gehad.

Blijkbaar wordt het een avond zonder internet

Reputatie 7

Hi @Pascal. en @Laurens75, hartstikke goed dat jullie je hier hebben gemeld! Thanks voor je hulp tot nu toe @Waqqas. Ik ben super blij om te lezen dat je weer online bent, @Pascal., dus ik wil ook dat jouw verbinding weer zo snel mogelijk up and running is @Laurens75.

Ik zie dat er al een afspraak staat met onze monteursservice Guidion, maar dat duurt nog even. Dus ik denk heel graag nog met je mee. Heb je de UTP-kabel tussen het modem en de ONT toevallig al proberen te vervangen? Zo niet, zou je dat eens willen proberen? 🤞 Excuses voor het ongemak. 

Ik weet het zeker dat het een stoorzender van een nieuwe klant is want rond 22:00 had ik weer internet en vanmorgen vroeg was het weer weg. Waarschijnlijk een bedrijf met werktijden van 8:00 tot 22:00 Ik vind het alleen heel vreemd dat T-mobile mijn een probleem in de schoen schuift en ik dan 3 weken kan wachten tot het opgelost is.

 

Reputatie 7
Badge +16

@Laurens75 Waar het euvel precies zit, zal door de expert worden uitgezocht op locatie en zal direct verholpen worden. Indien nodig zal de monteur de POP betreden om aldaar herstelwerkzaamheden uit te voeren. 

Ik heb gekeken of ik de Guidion afspraak kan bespoedigen: het is zeer schamel maar ik kan het met één dag vervroegen naar 31 oktober tussen 12:00 en 14:00 uur - zou je dit willen? Je kunt te allen tijde bellen met Guidion op 088-2000151 om te checken of er nog eerdere mogelijkheden zijn. 

Ik heb het opgelost! vanaf zaterdag heb ik weer Internet.

Alleen niet van T-Mobile maar van Ziggo.

Ik ga toch geen 3 weken wachten zonder internet. ik ben niet gek.

Hoe kunnen jullie dit van klanten verwachten internet is eerste levensbehoefte en dat door een probleem dat jullie veroorzaakt hebben.

Na 8 jaar trouw klant te zijn geweest zeg ik mijn contract bij jullie op.

Ajuus en goed gaon

Reageer