Beantwoord

geen internet na overstap


Wij zouden 6 mei overstappen naar een andere provider, omdat jullie ons geen ipv6 konden aanbieden en we dit nodig hebben voor werk. Nu hebben gewoon 14 april de verbinding stop gezet. Terwijl ik gewoon een contract heb tot 6 mei. Jullie hebben nu voor 7 dagen een code voor een simkaart gegeven voor internet. Dus moest er onnodig risico gelopen worden (Corona) om in de winkel een simkaart te kopen. Kosten €10. WoW we hebben nu benden wel 6mb internet maar heb een abonnement van 750mb bij jullie. Hoe kan er schoolwerk boven gedaan worden hoe kan mijn vriend zijn werk online doen? Er is een dommel besteld €90. Er kan amper gewerkt worden. Gaan jullie de kosten die gemaakt worden betalen? En de kosten die we mis lopen? Ik heb toch gewoon een contract met jullie?

icon

Beste antwoord door Brian 17 April 2020, 10:36

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gelina2 

De verbinding is gisteren al stopgezet, heb je dan toevallig iets verkeerd doorgegeven? Normaal zou je gewoon internet moeten hebben tot aan de overstap bij een overstapservice.

Bij een opzegging geldt een opzegtermijn van één maand dus dan was hij vorige maand stopgezet? op de einddatum van je contract stoppen heeft geen opzegtermijn dus dan stopt je contract meteen.

 

Heb gewoon deze mail gehad dus fout ligt zeker niet bij ons

 

We ontvingen bericht van je aanvraag voor een abonnement bij een andere aanbieder, XS4ALL. We vinden het jammer dat je je T-Mobile Thuis abonnement wilt beëindigen. Maar natuurlijk gaan we dit voor je regelen.

In de aanvraag geeft XS4ALL aan dat je per 06-05-2020 wilt overstappen. We zetten dan ook je T-Mobile Thuis abonnement per 06-05-2020 stop, tenzij XS4ALL aangeeft dat je op een andere dag overstapt. We zorgen ervoor dat je geen moment offline bent.

We verzoeken je om contact op te nemen met ons via 0800-1603 en kies optie 2, zodat we je kunnen informeren over de afhandeling en vervolgstappen van de overstap.

Heb je nog vragen? Op T-Mobile ThuisKlantenservice vind je antwoord op veel vragen. 

De deur staat altijd voor je open. Nu en in de toekomst.

Tot ziens,

Team T-Mobile Thuis
 

Reputatie 7

Hey @Gelina2,

Wat jammer dat je ons gaat verlaten! :disappointed: Wanneer ik je gegevens bekijk dan zie ik dat we het verzoek hebben ontvangen om je abonnement op 6 mei stop te zetten. Tot die tijd zou je normaal gesproken gebruik moeten kunnen maken van je huidig abonnement. Zeker in deze bizarre tijden is internet noodzakelijk, daarom wil ik er alles aan doen om je te helpen. Ik wil je vragen om mij het mac adres en serienummer van je modem aan mij door te geven in een privébericht. Deze gegevens vind je op de witte sticker aan de achterkant van je modem. Dan ga ik gelijk onze techneuten contacteren. 

Nou dat jullie verlaten ons echt zoveel problemen zou geven hadden wij nooit overgestapt. De enigste reden dat wij overgestapt zijn is omdat mijn vriend ipv6 nodig heeft voor zijn werk en jullie dat niet leveren kunnen. Wij hebben gisteren gebeld omdat wij onze gekochte Dommel aan wouden sluiten aan de modem maar hier de admin logins voor nodig hebben. Nou daar moest een ticket voor uit gaan en dan konden we ergens over 7 dagen een antwoord verwachten 🤦‍♀️. Nou zijn ze gisteren de hele dag bezig geweest de raspberry pi aan de Dommel aan te sluiten. Nou dat is gelukt dus zolang deze code werkt hebben we beter internet dat via jullie top idee om het via een telefoon te doen want dat is gewoon dom hoe kunnen mensen hun werk doen via een gammel 4g netwerk via een telefoon. Maar ja als deze code niet meer werkt kunnen ze weer van voor af aan beginnen om het in te stellen. Wij hoeven geen advies hierin meer van jullie want jullie hebben er gewoonweg geen verstand van. Over twee weken hebben wij een andere internet provider en hoop dat die klantenservice echt een stuk beter is. Want hoe kan het de als ik op mijn contract heb staan 4 weken opzegtermijn en jullie het na 1 week afsluiten? Dat is gewoon contractbreuk. Als wij over zijn na de andere provider ga ik kijken welke onkosten we hebben gemaakt en de dagen dat er niet gewerkt kon worden. En wil dat dan op jullie verhalen aangezien jullie ons gewoon hebben laten stikken.

Reputatie 7

Hi @Gelina2, het is erg jammer dat het mis is gelopen met de overstap. Ik zie dat je hier al contact met ons over hebt gehad via Facebook en dat mijn collega het al uitgebreid met je heeft besproken. Wat je het beste kan doen is de aanmelding bij XS4All naar voren halen zodat ze je zo snel mogelijk aan kunnen sluiten. Omdat het abonnement nu eerder is gestopt kan het zijn dat je nog een eindfactuur ontvangt voor de laatste periode (14-04 tm 06-05). Deze factuur kan ik niet tegen houden maar uiteraard ga ik deze kosten voor je vergoeden. Stuur mij weer even een bericht zodra je deze factuur hebt ontvangen, dan zet ik direct alles in gang!

P.S. Ik zou je wel willen adviseren om het contact via één ‘kanaal’ te houden, dus of Facebook of via hier of telefonisch. Zo voorkomen we miscommunicatie! :wink:

Ik denk niet dat het uitmaakt waar ik contact heb aangezien jullie NIET bepaald geholpen hebben. Wij hebben misschien over 2 weken internet omdat we het naar voren hebben gehaald. Het is van jullie kant alleen maar tsja foutje kunnen we niets aan doen. Dat wij verschrikkelijk veel onkosten door jullie hebben gemaakt (praten we nog niet eens over de uren die het allemaal gekost heeft) hebben jullie gewoon schijt aan. Denken pff we betalen toch de abonnement kosten terug. Maar ons heeft het gewoon €230 gekost om een netwerk te maken waarop mijn vriend en mijn zoon kunnen werken. Ik heb tot 6 mei een contract bij jullie en deze hebben gewoon verbroken zonder reden.

Wij kunnen niet eens voor 6 mei overstappen. Omdat jullie de niet eerder dan 6 mei vrij geven. Dus hoe kunnen wij eerder overstappen? Wij zitten dus tot 6 mei met amper internet omdat jullie de lijn bezet houden. Waarom???? Zo ga je toch niet met mensen om. En maar zeggen we doen alles wat in onze macht ligt. Zorg dat de andere provider eerder komt aansluiten. Hoe???

Reputatie 7
Badge +4

Dit is wel een hee bijzondere situatie @Gelina2 

 

Ik ken jou geval niet dus daar kan ik niets over zeggen….

Xs4all is van KPN, De glasvezel is van KPN. T-Mobile mag niet in de (KPN) glasvezel POP komen  dit doet KPN. en het is door XS4all (KPN) niet mogelijk om de afspraak van KPN NetwerkNL naar voren te halen ?

 

Nee jullie hebben in jullie systeem staan dat we er niet meer wonen waardoor alles nu eerst moet worden leeggehaald. En daarom kan de ander er niet eerder bij 🤦‍♀️. En bedankt. Wij zijn niet verhuisd en jullie geven maar de schuld aan jullie maar wijzen met je vinger naar een ander. Terwijl waarschijnlijk gewoon de fout bij jullie is. Wordt er een beetje moe van.

 

Reputatie 7

Hi @Gelina2,

 

In deze staan wij 100% aan jouw kant! Ook wij willen je graag internet geven tot 6 mei. Vanwege de aanvraag van je nieuwe provider heeft de netwerkbeheerder bij ons de lijn al afgesloten per 14 april. Daar zijn wij ook helemaal niet blij mee! Als het al lukt om de lijn opnieuw aan te vragen, dan zal dit waarschijnlijk niet lukken voor 6 mei. De snelste manier om weer vast internet te verkrijgen is bij je nieuwe provider om te vragen of ze er spoed bij willen zetten. Wij houden de lijn niet meer bezet en je bent vrij om te gaan. Ik vermoed dat de nieuwe provider je geen onkosten zal vergoeden omdat het een particulier abonnement is, net zoals dit bij ons geldt. De voucher is het beste alternatief wat we kunnen bieden. Mocht je nog eentje hiervan nodig hebben, laat het ons dan hier weten! 

Reageer