Beantwoord

Geen internet na powerflip

  • 2 September 2022
  • 9 reacties
  • 319 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 22 reacties

Hoi,

 

ik heb gekeken maar kwam niets soortgelijks zo vlug tegen op de community.

 

Ik dacht daarstraks, ik doe eens een powerflip van modem en ONT, want ik vond mijn internet niet echt stabiel. Ze zeggen altijd dat dat vaak helpt, dus waarom niet.

 

Zo gezegd zo gedaan, maar nu heb ik een probleemmpje, na de powerflip knippert het rode LOS lampje en het PON lammpje gaat niet meer branden op de ONT. 

 

De klantenservice gebeld en die kon niet veel meer doen dan een ticket aan de TD doorzetten. 

 

Maar nu wil ik de experts hier vragen, wat kan er mis zijn ? Het werkte, maar nu niet meer. Kan het zijn dat het straks wel weer werkt ? Dat ik nu gewoon geen dhcp toegewezen heb gekregen ofzo na de reset ?

 

Heb wel een code voor mijn mobiel gekregen, maarja ik game graag en er zijn ook andere die willen internetten en tv kijken.

 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Pieter_B 3 September 2022, 12:40

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Damook 

Zou je eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en ONT op 1 foto hier kunnen plaatsen? De ONT krijgt nu geen glasvezel signaal binnen 

Reputatie 2

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Damook 

Wat je kan proberen is de ONT even van het stroom halen en waar die gele glasvezelkabel is opgerold, hem wat losser maken zodat het signaal beter wordt doorgegeven.

Reputatie 2

@Damook

Wat je kan proberen is de ONT even van het stroom halen en waar die gele glasvezelkabel is opgerold, hem wat losser maken zodat het signaal beter wordt doorgegeven.

Die kabel heb ik net losser gemaakt, want ondanks dat het al 2 jaar goed werkt zie ik die hier altijd genoemd, dus proberen kan geen kwaad. Werkte niet direct, maar heb hem nu (uur later) ongeveer een half uur van de stroom en sluit hem zo weer aan. Dacht ik probeer het ook met wat langer zonder stroom.

 

EDIT: stroom er weer op, maar LOS knippert nog steeds en PON blijft uit helaas.

 

 

Blijf het vaag vinden, het werkt, doe een powerflip en werkt niet meer. 

Reputatie 7
Badge +3

@Damook

Weet niet hoe je precies die ‘power flip’ hebt gedaan, maar controleer eens of hierdoor om 1 of andere reden de glasvezel los is gekomen.

Kijk eens of je de meest rechtse ‘groene’ SCAPC connector voorzichtig iets meer in het Huawei kastje kan drukken, want als deze niet compleet is aangesloten .. heb je een signaal fout .. wat dan ook de lampjes zou verklaren.

 

 

 

Nice to know info over connectoren

 

Reputatie 2

@Damook

Weet niet hoe je precies die ‘power flip’ hebt gedaan, maar controleer eens of hierdoor om 1 of andere reden de glasvezel los is gekomen.

Kijk eens of je de meest rechtse ‘groene’ SCAPC connector voorzichtig iets meer in het Huawei kastje kan drukken, want als deze niet compleet is aangesloten .. heb je een signaal fout .. wat dan ook de lampjes zou verklaren.

 

Zoals aanbevolen door het power kabeltje even los te trekken, fiber zeker niet aangeraakt. Nu maar even gevoeld, maar kan ik niet aandrukken ofzo, verder blijf ik van de glaskabels af, want heb het gevoel dat ik daar meer fout mee kan doen dan goed 😉.

 

Enige wat ik kan bedenken is dat er door de powerflip iets mis is gegaan met de software oid in de POP/netwerk/ONT of dat de ONT is overleden door de powerflip.

Ik snap er echt niets van en dacht toch echt dat ik er wel wat verstand van heb 😅.

 

Vanmorgen ook nog even geprobeerd ze 2 uurtjes spanningsloos te laten en ze opnieuw aangezet, maar nog niets.

Reputatie 7
Badge +3

@Damook 

Inderdaad niet verder iets aan die glasvezel aansluiting doen, er zal dan gewoonweg een monteur moeten worden opgelijnd voor dit probleem.

Of het een software probleem is, lijkt mij sterk .. maar ook dat kan de monteur alleen maar nagaan.

Wat ik nog wel kan bedenken is, dat je ‘lichtsterkte’ op het randje zit van de gevoeligheid (zie puntje 4 in tabel). Toen de verbinding er nog was, was het net aan genoeg om hem ‘aan de praat’ te houden. Wat ook wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van je onstabiele snelheid, waarbij er dus veel meer ‘correctie’ nodig is om de informatie over te krijgen.

Neem aan dat je de klantenservice al hebt bij geschakeld, met het verzoek om een onderzoek door een monteur … mocht dat nog niet zo zijn, zou ik dit zeker voorstellen om je verbinding gecontroleerd te krijgen.

Reputatie 2

De patch kabel in de wijkcentrale lag eruit. Probleem is nu dus opgelost.

 

Wel apart dat het echt precies tegelijk met mijn powerflip is, maar staat daar dus los van.

Reputatie 7

Hi @Damook, ik ben super blij om te lezen dat het probleem is opgelost! Zojuist heb ik dan ook de vergoeding in orde gemaakt. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Merci voor het aangeven en maak er nog een mooie dag van! 

Reageer