Beantwoord

Geen Internet op ODF


Bij deze dien ik een klacht in voor de door mij afgenomen dienst tmobile thuis internet.  Ik ben 2 mei jl overgestapt naar tmobile internet. Vandaag ik het 4 mei en ik zit de hele dag zonder internet.  Mijn man en ik werken thuis en de kinderen hebben mei vakantie.  Dit betekent gedwongen vrij nemen van werken en gederfde pret voor kinderen vanwege het niet kunnen gamen en tv kijken. 

Via klantenservice heb ik begrepen dat het 3-5 dagen kan duren dat er überhaupt iemand mijn probleem kan oppakken . Is dit de manier hoe tmobile omdat met zijn klanten? Ik geef aan dat ik en mijn man thuis werken en de kinderen gewoon willen gamen of netflixen krijg ik te horen dat ik niet de enige ben een maar niet wachten.  Dit is een wanprestatie van tmobile. Ik stel dan ook tmobile bij deze in gebreke en eis om een schadevergoeding voor de gedwongen opgenomen verlofdagen en gederfde pret van de kinderen. 

icon

Beste antwoord door Boris 4 May 2022, 15:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7

Hi @Selvi_aslannl,

Dank voor je bericht en welkom op de Community! Ik wil je ook bedanken voor het delen van je gevoel en situatie. Ik kan begrijpen dat een directe storing na overstap niet fijn is en wil je graag meer duidelijkheid geven betreft de situatie. 

Je bent onlangs overgestapt op ons ODF netwerk. Vrijwel direct nadat je de Overstap hebt gemaakt, is er een storing ontstaan. We hebben daarna direct onderzoek gedaan waar het probleem ligt en zien terug dat er via de netwerkbeheerder, waarbij we de lijn huren, moet worden aangestuurd. Normaliter gaat hier inderdaad tijd overheen, er moet namelijk onderzoek worden gedaan waar het probleem ligt. Gelukkig is dit direct gevonden en kon de netwerkbeheerder meteen worden aangestuurd. Als het goed is, hebben zij ook al een plandatum doorgezet om direct een afspraak te maken.

Ik begrijp als geen ander dat je zo snel mogelijk van een werkende verbinding gebruik wilt maken, ook wij willen niets liever. Om achter de juiste oorzaak én oplossing te komen, gaat hier tijd overheen. We zijn er nu snel bij! 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Selvi_aslannl Heb je toevallig ook een T-Mobile of Tele2 mobiel abonnement? Een moderator kan dan een voucher aanmaken voor 7 dagen onbeperkt internet via je mobiel. Als je daar dan een wifi hotspot van maakt kunnen apparaten via wifi toch met internet verbinden.

Hoi Eric,

Helaas heb ik dat niet. Dit is erg vervelend zo de hele dag geen internet te hebben

Dit lijkt wel een grap. Ik ben gisteren gebeld door tmobile en er is een afspraak gemaakt voor vandaag 5 mei voor tussen 12.00 tot 17.00. Het is inmiddels 17.30. Ik heb zojuist nogmaals  gebeld naar klantenservice tmobile. Mij wordt verteld dat ik maar gewoon geduld moet hebben. Waarschijnlijk zal er nog een monteur langskomen. Ik vraag tot hoe laat kan de monteur dan nog langskomen. Geen idee mevrouw hoor ik dan aan de lijn.  Is dit soms een grap? Ik zit al 2 dagen zonder internet. Vandaag heb ik ook nog eens de hele middag thuis moeten blijven omdat er een monteur zou "langskomen". 

Wat een slechte service. Wat een ellende is dit. Een wanprestatie van tmobile. De dienst wordt niet geleverd. Ondanks het in gebreke stelling heeft niemand mij nog persoonlijk gebeld. 

Ik ben helemaal klaar met tmobile en eis een schadevergoeding voor de geleden financiële en emotionele schade.

Reputatie 7
Badge +14

En, werkt het weer?

Reputatie 7

Hi @Selvi_aslannl ,

Dank voor je terugkoppeling! Ik heb direct met de situatie meegekeken en zie dat er vanuit de netwerkbeheerder het signaal is gegeven dat de verbinding is hersteld. Daarbij heb ik dezelfde verbinding direct erbij gepakt en zie dat je inmiddels helemaal online bent. Klopt dat met jouw ervaring? Ik hoor het graag van je, zodat ik een tegemoetkoming kan regelen voor de periode dat jij geen gebruik hebt kunnen maken van de verbinding. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Beste Boris,

Nadat ik zelf heb gebeld is de monteur uiteindelijk 18.45 bij mij geweest en is de verbinding hersteld. Dit doet niet af aan het feit dat ik 2 dagen zonder verbinding zat en gisteren voor niks de hele dag thuis ben gebleven omdat er tussen 12.00 en 17.00 een monteur zou langskomen. Als ik niet had gebeld zou de monteur er ook niet 18.45 bij mij zijn langs gekomen. Ik ben zeer teleurgesteld in de Tmobile en verzoek om een redelijke tegemoetkoming voor de geleden schade en frustratie en verlofdagen van zowel mijn man als mij zelf omdat het thuiswerken niet mogelijk was.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Selvi_aslannl 

Bij T-Mobile en andere providers bedraagt de vergoeding :

Maandbedrag : 30 en dan × het aantal dagen dat je geen diensten had.

https://www.consumentenbond.nl/internet/geld-terug-bij-netwerkstoringen

Reputatie 7

Hi @Selvi_aslannl,

Ik heb direct een vergoeding aangemaakt over de periode dat jij geen diensten hebt gehad. Ik kan daarbij alleen een vergoeding aanmaken voor kosten binnen het abonnement. Deze zal worden verrekend met de volgende factuur. Nogmaals mijn welgemeende excuses voor de situatie die zich heeft voortgedaan. 

Beste Boris,

 

Is dit een grap? Serieus? En de gedwongen opname van verlofdagen van zowel mijn man als ik?? En gederfde pret van mijn kinderen? Ik had ook niks anders verwacht. Tmobile wordt hem niet meer voor mij en mijn familie welke ik helaas ook had laten overstappen naar tmobile.  

Echt jammer dit. Krijg ik een bericht dat er 2,91 teruggestort zal worden op mijn rekening voor de geleden schade.