Geen internet sinds overstap 17 november

  • 13 December 2023
  • 37 reacties
  • 757 Bekeken

 

Ik heb sinds de overstap op 17.11 van Caiway Glasvezel naar Odido geen internet meer.

Inmiddels wel uren aan de tel gezeten met verschillende partijen; Odido, Delta Netwerk, Delta Fiber, Caiway, Guidion en Allinq. Allemaal zonder enig resultaat en iedereen blijft naar elkaar wijzen. Daarom probeer ik het hier maar eens, misschien dat dit meer inzichten en geruststelling oplevert (en een beetje opluchting).

 

Vooraf even kort wat technische details en het probleem:

  • Abo: Glasvezel 1gb/s + tv
  • ONT: Nokia ONT xs-010x q 
  • Router: Zyxel EX5601-T1. Router. 

Sinds we zijn aangesloten werkt de verbinding slechts tijdelijk (van 10min tot max 1.5u) waarna router de verbinding verliest. Het lampje van de router brandt dan rood. Als ik het ONT en de router opnieuw opstart werkt de verbinding weer eventjes maar al snel is de verbinding weer verloren. 

De ONT lijkt gewoon te werken, Power en PON lampje branden beiden continu groen. Maar dit is soms ook anders, dan knippert het PON lampje en ik heb ook al een keer een rood lampje gezien. Helaas kan ik iet reproduceren wanneer dit precies gebeurt.

 

Dan wil ik even wat dieper in gaan op de situatie en de gang van zaken:

Op 17 november is een Guidion-monteur gewest om ons aan aan te sluiten. Echter, hij concludeerde dat de modem defect was. Hij vertrok zonder verdere installatiewerkzaamheden, zoals het aansluiten van de tv en mesh-wifi extender, hoewel de werkbon vermeldt dat deze diensten waren voltooid.

In plaats van te wachten op de beloofde nieuwe modem, besloot ik mijn eigen router aan te sluiten. Aanvankelijk werkte dit goed - het signaal kwam door en het internet werkte, stellend dat de glasvezelaansluiting in ieder geval actief en functionerend moest zijn. Echter, deze werkende verbinding was slechts tijdelijk, al snel werd de verbinding verbroken en een rood lampje verscheen op de modem. Dit ondanks het feit dat alle indicatoren op het Nokia ONT normaal leken.

Herhaalde herstart- en resetpogingen gaven geen positief resultaat. Een oproep naar de helpdesk leidde ons tot de conclusie dat het probleem waarschijnlijk lag bij mijn eigen router, dus ik besloot te wachten op de nieuwe modem.

De nieuwe Zyxel modem kreeg ik binnen op 23 november. Na aansluiten bleek het resultaat helaas hetzelfde: de verbinding werkte maar al snel werd opnieuw verbroken. De situatie rondom mijn verbindingprobleem is sindsdien onveranderd gebleven, ondanks herhaalde contacten met de Odido helpdesk tussen november en december. 

In eerste instantie spraken we over mogelijke apparatuurproblemen, waaronder de router en het ONT kastje. Op 30 november begon Odido te suggereren dat het probleem bij de glasvezelprovider, Delta, kon liggen. Tot mijn frustratie werd dit pas na meerdere nutteloze gesprekken duidelijk.

Ik nam meerdere keren contact op met Delta, evenals met een andere organisatie, Caiway, in een poging om meer duidelijkheid te krijgen over het probleem. Helaas werd ik van het kastje naar de muur gestuurd, met geen van de partijen in staat om duidelijkheid te verschaffen over het ticket die bij Delta zou liggen.

Op 6 december ontving ik eindelijk een bericht van Delta om een afspraak te maken met een monteur.

Die zou op 8 december komen tussen 12 en17u... Maar de monteur kwam niet opdagen, en het bedrijf die hier voor verantwoordelijk is (Allinq) was onbereikbaar na 17:00u.

Contact met Delta, Caiway en Odido leverde niets op, behalve meer onduidelijkheid en frustratie. 

Op 12 december werd er een nieuw ticket aangemaakt bij Delta met het verzoek om opheldering en het plannen van een nieuwe afspraak. Desalniettemin was er geen directe update of geplande actie, waardoor de situatie nog steeds onopgelost en verwarrend bleef.

Vandaag 13 december belde ik met Allinq voor opheldering. Tot mijn grote verbazing wisten ze niets van de afspraak en gaven aan dat zij in Groningen opereerden en helemaal geen werkzaamheden in Noord Brabant uit te voeren!

Daarna weer met een medewerker van Odido gebeld om opheldering te vragen maar dat leverde w.b. de vreemde situatie met de monteur niet veel op. 

Nadat ik voor de zoveelste keer de hele situatie uitlegde raadde de medewerker mij aan om de ONT en router aan te zetten om de boel door te meten (die had ik een paar dagen maar uitgeschakeld aangezien het toch niet werkt). De conclusie was nu weer helemaal anders: er komt glasvezel signaal binnen (wat ik al de hele tijd aangaf). Dus dan was de aanname dat het niet bij Delta ligt. 

Het advies was toen om het even aan te kijken en als de verbinding weer weg viel weer te bellen met Odido zodat er zeker een monteur langs kan komen. Uiteraard viel de verbinding weer weg dus weer bellen.

Nu zal ik maar weer afwachten tot ik bericht krijg om een afspraak te maken met een monteur. Dit keer van Guidion aangezien het waarschijnlijk de ONT is. 

 

Deze hele situatie loopt al te lang en is volledig onacceptabel. Conclusies die nu worden getrokken waren in het begin al duidelijk. Die hele monteur van Delta sloeg werkelijk nergens op; waarschijnlijk is er daardoor ook niemand komen opdagen (ondanks de bevestigde afspraak). Er is enorm veel tijd verloren gegaan, keer op keer moest ik opnieuw uitleggen wat het probleem was en iedere keer weer een nieuwe creatieve oplossing of loze belofte. Wordt er geen dossier opgebouwd van elke klant of kijken de meeste medewerkers niet verder dan hun neus lang is? 

Het enige wat ik nodig had was een klein beetje duidelijkheid over wat de vervolg stappen zijn. Het maakt mij niet eens uit dat het wat langer kan gaan duren. Enige wat ik te horen kreeg was dat ze niet aan het ticket konden zien wat de status was. En dan adviseren om zelf maar even contact op te nemen met andere verantwoordelijken… 

Het is 100% de verantwoordelijkheid van Odido om er voor te zorgen dat ik gebruik kan maken van hetgeen waar ik de rekening vandaag voor heb gekregen. Is er geen duidelijk over service aanvragen? Dan moet Odido daar achteraan en dit terugkoppelen. Niet de klant!

 

Ik hoop via deze weg in iedergeval het gesprek gaan te kunnen houden zolang mijn verbinding niet werkt. Op die manier hoeft het gesprek niet steeds van voor af aan te beginnen en wellicht helpt het ook andere klanten met vergelijkbare situaties.

Ik hoop echt dat het nu opgelost wordt want dit is echt de laatste poging. Als het nu niet opgelost wordt of tenminste duidelijk wordt wat het plan is dan zeg ik mijn abonnement op. 

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hey @hrvrts, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Allereerst mijn excuses. Ik heb direct je dossiers erbij gepakt en ik zie inderdaad de vele belletjes die er zijn gepleegd. Ook zie ik dat de laatste status van het ticket is doorgegeven, namelijk; er is opnieuw een monteur van Delta aangestuurd. Ik kan je op dit moment ook geen ander nieuws brengen omdat dat er gewoon niet is. Wel heb ik navraag gedaan naar de aansturing van de monteur en deze moet nog opgepakt worden door Delta. Zodra zij dit gedaan hebben zullen ze contact met je opnemen om een afspraak in te plannen.

 

Voor nu is dit het enige wat ik kan zeggen, maar ik wil je wel beloven dat ik dit voor je wil chasen. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces zodat ik een oogje in het zeil kan houden? Dan kan ik de aansturing bieden waar mogelijk en de nodige navraag doen. Ik hoop oprecht dat Delta nu zijn afspraken nakomt en het voor je kan oplossen. 

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @hrvrts, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Allereerst mijn excuses. Ik heb direct je dossiers erbij gepakt en ik zie inderdaad de vele belletjes die er zijn gepleegd. Ook zie ik dat de laatste status van het ticket is doorgegeven, namelijk; er is opnieuw een monteur van Delta aangestuurd. Ik kan je op dit moment ook geen ander nieuws brengen omdat dat er gewoon niet is. Wel heb ik navraag gedaan naar de aansturing van de monteur en deze moet nog opgepakt worden door Delta. Zodra zij dit gedaan hebben zullen ze contact met je opnemen om een afspraak in te plannen.

 

Voor nu is dit het enige wat ik kan zeggen, maar ik wil je wel beloven dat ik dit voor je wil chasen. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces zodat ik een oogje in het zeil kan houden? Dan kan ik de aansturing bieden waar mogelijk en de nodige navraag doen. Ik hoop oprecht dat Delta nu zijn afspraken nakomt en het voor je kan oplossen. 

Ok bedankt voor je reactie @Tommie van Odido 

je hebt het over een afspraak met Delta monteur. Maar tijdens het laatste tel gesprek begin deze week met jullie support ging het over een Guidion monteur aangezien het vermoeden was dat het probleem toch bij het ONT ligt aangezien er wel signaal op de glasvezel lijn zit. Het probleem is dat het maar van korte duur is. Lijkt mij toch niet zo heel spannend om het eea uit te sluiten met dit gegeven. Kun je daar iets over kwijt waarom de beslissing is gemaakt om het weer bij delta neer te leggen?
 

en kun jij zien of er al iets van updates zijn wb de status van het ticket? Is het überhaupt al in behandeling bij delta?  Ik wil zeker weten dat het nu niet weer ergens blijft hangen of wordt gesloten zonder terugkoppeling. 

Reputatie 7
Badge +9

Het ONT komt wel online @hrvrts. Onze techneuten kunnen daarnaast extreem hoge demping zien op de lijn en dit moet ergens uit de wijkcentrale komen. Vandaar dat Detla opnieuw is aangestuurd. Op dit moment heb ik nog geen update verder.  

Hi @Tommie van Odido het lijkt erop dat ik sinds vanochtend internet heb zonder het ONT/router te resetten. Inmiddels ben ik alweer een paar uur online zonder uitval.

Kun jij zien of er iets verandert is? updates aan het ticket misschien? 

Ben benieuwd of de boel nu online blijft, ik ben hoopvol aangezien het tot nu toe stabiel is. Ben dan ook wel benieuwd wat er gedaan is als het nu opgelost is.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @hrvrts, ik heb meteen een lijnmeting gedaan en hierop is inderdaad te zien dat je weer online bent. Verder heb ik nog geen nieuwe update in het ticket gezien. Het kan zijn dat het ticket aan het einde van de dag een update nog krijgt. 

Reputatie 2

In de reactie op een andere post haalde ik uit jou bericht dat je Nokia Mediaconverter ook erg warm wordt. Dit is bij mij inderdaad ook het geval. Bij mij waren het zowel de Guidion monteur als die van Delta die hier ook over begonnen. 

Ik heb het hier met mijn buurman die elektrotechnicus is overgehad. Hij heeft het er over dat als de mediaconverter warm word dat het kan duiden op een slechte soldering. Hij werkt dagelijks met printplaten etc om storingen op te lossen, maar het is geen optie om hem hier na te laten kijken omdat de mediaconverter in bruikleen is en geen eigendom van mij is. 

Omdat de mijne heel soms online komt als hij uren van de stroom is geweest is dat zeker een optie dat door de warmte die de mediaconverter ook helemaal niet kwijt kan dat de soldering uitzet en geen contact meer maakt met het component om de juiste aansturing te geven. 

Maar goed dat is giswerk zonder de converter van binnen te hebben gekeken. 

Laten we hopen dat het probleem voor ons beide nu snel opgelost is. En dat de nieuwe Mediaconverter als een langer leven is beschoren dan nu.

Helaas te vroeg gejuicht. Internet ligt er sinds een uur of 1730 weer uit. Zelfde gezeur. ONT lampjes branden groen. pon lampje knippert soms een tijdje maar wel groen. Verder geen lampjes. Het lijkt een vaker voorkomend probleem met de Nokia ONT als ik het zo lees op dit forum. 
 

ik kreeg vanmiddag ook al een geautomatiseerd bericht dat mijn probleem opgelost is. Dus het ticket zal dan wel gesloten zijn. Schiet maar gauw weer een nieuw ticket in voordat we weer weken verder zijn. @Tommie van Odido 

ik heb er echt weinig vertrouwen meer in na het lezen van alle klachten hier op dit forum. Maar veel andere opties zijn er ook niet. 😔

ik hoop dat er nu enige urgentie achter wordt gezet want dit kan echt niet meer zo. 
 

Inmiddels 1 maand zonder internet. En ik werk thuis. Met 2 kinderen die elke keer door t lint gaan als ik weer is per ongeluk te ver weg ben met m’n hotspot. 

Symptomen zijn inderdaad erg herkenbaar. maar las ik nou dat bij jou het PON lampje niet brandt? Bij mij brand die namelijk wel groen. Soms knippert ie een poosje groen. En dan heeft mijn router dus een rood lampje.

 Eerst knipperde het data lampje bij verbinding geel maar vandaag knipperde die helemaal niet. Maar had wel verbinding. Ook apart. 
 

een hoge temperatuur zou inderdaad wel op problemen kunnen duiden. Toen ik t er met een medewerker over had zou het ook door software matige problemen kunnen komen in de ONT. Ik snap nog steeds niet hoe het zit met die medewerker die kon zien dat de temp zo hoog was van het ONT. jammer genoeg kun je ook niet zomaar inloggen op dat ding om de logs te bekijken. 
 

het ergste is nog dat ik bij caiway prima glasvezel verbinding had. 
 

ik ben heel benieuwd hoe dat gaat met klanten die helemaal geen verstand van internet en de bijhorende apparatuur hebben. Die moeten helemaal machteloos staan met deze tekortschietende service waarbij je zelf overal achteraan moet gaan. 
 

hopelijk krijg jij snel je nieuwe ont gestuurd en is het daar mee opgelost.. Laat het vooral even weten om ons, lotgenoten, een beetje hoop te geven. 

Reputatie 2

Nee zowel de led van de pon als de alarm led blijven uit. Op de modem brand net als bij jou de internet led rood. Bij het opstarten van de mediaconverter branden zowel de led van de pon als de led van de mediaconverter heel even maar gaan uit en daarna komen ze niet meer online. Tenzij hij dus een paardagen van de stroom is geweest kan het zijn dat hij heel even in leven komt, maar zodra hij warm word valt hij gelijk weer uit. Maar dat is zeker niet lang. Dus dat zou kunnen wijzen bij mij op een warmte probleem en de soldering op de printplaat.

Er staat wel signaal op de glasvezel, dat is door de signaalmonteur van Delta bevestigt en de fritzbox geeft ook aan dat er een signaal opstaat maar die kan ook geen verbinding krijgen door dat er nog een softwarelicentie moet aangemaakt worden door Odido voor dat je die kunt gebruiken en ze hopen dat nog voor het einde van het jaar te doen.

Zowel de hoge tempratuur als een software probleem kunnen de oorzaak zijn, en aangezien het toch meer voorkomt zou een onderzoek hiernaar toch wel op zijn plaats zijn waarom deze converter voor problemen zorgt. 

Je zou zeggen omdat je bij Caiway zat dat het goed moet werken. In beide gevallen zit je op het netwerk van Delta. Het zou alleen gaan om een administratieve verandering. Kwa het signaal moet het denk ik wel het zelfde zijn. Of Odido moet in de centrale nog apparaten hebben hangen dat durf ik zo niet te zeggen. 

Wat ook wel apart is dat een monteur geen of niet de juiste mediaconverters bij zich hebben. En dat dit dan weer door Odido opgestuurd moet worden. In de tijd dat ik nog in de telecom/netwerkinstallatie werkte was dat wel anders wij hadden standaard een aantal vervangende producten bij ons zodat de klant direct geholpen kon worden. Ook viel mij op dat niet alle monteurs in de wijkcentrale kunnen komen. Guidion kon niet in de wijkcentrale komen in mijn woonplaats. Wel in die van KPN maar niet in die van Delta. 

Zoals het nu staat, weet ik nog steeds niet wanneer ik mijn nieuwe mediaconverter kan ontvangen. Gisteren bij navraag was er op vrijdag 15 december opdracht gegeven om deze te leveren. Maar op het moment van schrijven is er nog geen pakketje onderweg van Odido. Een kennis van mij wacht zins vorige week op zijn installatie pakket. Zijn lijn(DSL) is al actief maar hij heeft nog geen installatie pakket ontvangen van Odido. Dus ook hier is nog wel degelijk verbetering in aan te brengen. Er word als reden gegeven nu dat we rond de feest dagen zitten. Het kan zeker wat langer duren maar niet zolang. Ik ontvang nog steeds bestellingen die de dag er voor zijn gedaan. Vandaag besteld is morgen in huis is er bij Odido zeker niet bij.

Kun jij nog eens kijken of er nog tickets open staan en een status update geven? En zo niet; het ticket opnieuw openen of een nieuwe aanmaken @Tommie van Odido ? Ik vermoed nl dat het ticket gesloten is aangezien ik via mail bericht kreeg dat het opgelost zou zijn. Het probleem is niet verholpen zoals je kunt lezen. Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @hrvrts, ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie dat Delta het opgelost zou moeten hebben. Ook op mijn lijnmeting ben je online. Heb je je eigen modem aangesloten toevallig? Ik krijg geen goede meting namelijk. 

Ik gebruik de router van odido @Tommie van Odido, De router staat nu uit maar zal m zodra ik thuis ben aanzetten en een seintje geven. 

Reputatie 2

@hrvrts Ik ben benieuwd als je straks thuis bent en de router aan doet of je ook weer online komt. Vanmorgen kwam ik er namelijk achter dat ik met de modem die ik gisteren heb binnen gekregen vanmorgen rond 10 uur ineens verbinding met het glasnetwerk kreeg. Maar dit is een eigen modem. 

 

@Tommie van Odido ik ben inmiddels thuis en heb de router ingeschakeld. Ik heb zoals verwacht verbinding maar dit keer is de snelheid wel erg laag (115mbs / 90mbps)… 

Het data lampje knippert ook oranje. Afgelopen Ma toen ik langdurig verbonden was brandde dat lampje helemaal niet. Toen was de snelheid ook prima (de helft van wat mogelijk zou moeten zijn weliswaar maar dat is een andere discussie).

Zou jij eens kunnen meten als je in de gelegenheid bent @Tommie van Odido ?

 

@hrvrts Ik ben benieuwd als je straks thuis bent en de router aan doet of je ook weer online komt. Vanmorgen kwam ik er namelijk achter dat ik met de modem die ik gisteren heb binnen gekregen vanmorgen rond 10 uur ineens verbinding met het glasnetwerk kreeg. Maar dit is een eigen modem. 

 

Als ik de router na lange tijd weer inschakel dan ben ik meestal wel online. Alleen is dat tot nu toe van korte duur (ca 15min). Afgelopen maandag had ik wel een vergelijkbare situatie zoals jij beschrijft. Ik had er al een aantal dagen niet meer naar gekeken maar toen ik Ma ochtend even in de meterkast keek bleek de router gewoon verbonden te zijn. Toen bleef ik ook tot eind vd middag online. 

Heb jij nu je eigen modem in gebruiik? moest jij ook de configuratie van de modem aanpassen om ‘m geschikt te maken voor het type glasvezel verbinding? Misschien probeer ik dat later ook maar weer s een keer.

Ben in iedegeval zeer benieuwd of de verbinding voor jou nu stabiel blijft @patje55. Finger crossed!

Reputatie 2

Ik heb maandag een een fritzbox 5590 fiber besteld die is gisteren tegen het einde van de middag gekomen. Deze zou rechtstreeks op de glasvezel kunnen. Helaas is Odido nog net niet zover dat het bij hun mogelijk is. De pilot daarvoor loopt nu en ze hopen deze online te krijgen begin volgend jaar.
Dus bij het testen gisteravond heeft de modem zelf de instelling van Odido in de settings gezet. 

Vanmorgen dacht ik laat ik het eens via de ONT op de wan proberen. Na een herstart eerst niets. Maar had niet door dat ik hem aan had laten staan. rond tien uur zag ik toen ik langs de meterkast liep dat hij wel online was. Dus ja hij heeft wel wat standaard instellingen voor odido in de settings staan maar dat is verder automatisch gebeurd, Na het selecteren van de provider. 

Op de zyxel kwam de ONT dus niet online. Of er een probleem is tussen de zyxel en de ont weet ik niet, ik vermoed van wel, maar dat ga ik pas testen als de nieuwe ONT er is. Zolang hij nu online blijft, blijf ik er op dit moment vanaf.

Wel merk ik en voel ik nog steeds dat de ONT erg warm is. Waar het mis gaat heeft niemand van Odido mij kunnen vertellen vandaag. Ze kunnen ook niet zien of de technische dienst nog wat hebben gedaan dus voor nu is het even giswerk maar mogelijk wel een probleem tussen de ONT en het modem dus. Na het testen met de nieuwe ONT weet ik dat zeker

 

Hey @Tommie van Odido De verbinding is inmiddels al een tijdje offline. Router lampje voor internet/data brandt rood, op het ONT branden de eerste 2 lampjes groen maar het data lampje knippert oranje. Het geknipper doet denken aan een typische data verbinding, vrij random dus.

De snelheid was wel even weer ‘noimaal’ (de helft van max mogelijke snelheid op mijn abo) voordat de verbinding verbroken was. 

Ik heb ook nog eventjes naar de logs van de router gekeken. Ik zie daar o.a. het volgende voorbij komen:

udhcpc: Received SIGTERM

 

Die term viel mij op omdat ik me vaag herinner dat die staat voor problemen… Kan het helpen om de logs hier te delen om een betere diagnose te stellen? Of is dit niet meer dan een generieke melding?

 

Eigenlijk zou nu een top moment zijn om te meten @Tommie van Odido.

Het lampje van PON knippert groen en mijn router lampje brand helemaal niet voor data. Dus ook geen rood lampje… lijkt me sterk dat je nu signaal meet op de lijn.

Reputatie 2

@hrvrts Als ik het goed begrijp komt de ONT niet tot leven of werkt niet lang als de modem van Odido achter de ONT hangt. In dien dit klopt zou een monteur die aangestuurd word door Odido het moeten testen met een nieuwe modem. 

Mij is gisteren gevraagd door een Odido medewerker of de combinatie zyxel t54 op de ONT van Nokia wel is getest met een andere modem van hun. Bij mij is dit niet gebeurd. En elke keer Als ik dus de Zyxel aansloot op de ONT kwam deze niet tot leven of maar heel even en viel dan weer uit. Het vreemde is dat de ONT dus blijft werken en ook tot leven komt met mijn eigen modem de Fritzbox 5590 fiber. 

Zodra de nieuwe ONT binnen is zal ik de monteur gaan vragen om een sparemodem te pakken en deze test als nog te gaan uitvoeren. Het blijft een aparte case in mijn geval. 

In eerste instantie had ik afgesproken met een medewerker van Odido dat ik zelf de ONT ging plaatsen omdat ik zelf Telecom/netwerk monteur ben geweest. Maar in deze case laat ik het dan toch maar doen door een monteur van Guidion zodra de nieuwe ONT binnen is.(door een systeem fout van Odido is deze nog niet verstuurt en hebben ze 6 dagen achterstand met versturen van de producten) 

 

@patje55 zou kunnen alleen denk ik wel dat het ONT tot leven komt maar dat er iets anders mis gaat. ik denk dat er of een technisch probleem is met het ONT waardoor de verbinding zeer instabiel is. Lijkt alsof de boel continu opnieuw probeert te verbinden en weer verliest als ik de logs van de router zo zie. 
De router moet hierdoor continu opnieuw de allerlei zaken toewijzen wat op een gegeven moment mis gaat, die stopt er op een gegeven moment gewoon mee. 

Of er is iets in het glasvezel signaal waardoor het ONT problemen krijgt en daardoor geen signaal meer doorstuurt naar de router waarna hetzelfde gebeurt als hierboven staat.

Dat zou msschn ook kunnen verklaren waarom de ONT warm wordt; die moet nl harder werken om continu opnieuw te verbinden e.d.

Weet jij of er een manier is om in te loggen op de Nokia ONT? ik kan op internet erg weinig info vinden over dit kastje. Ik zou graag eens in de logs willen kijken van de nokia ont om het eea uit te sluiten. 

Als ik de logs van mijn router bekijk dan zie ik steeds om de zoveel seconden dezelfde activiteit. Er wordt continu geprobeerd om aan te melden bij de DHCP server, dat lijkt mij ook niet de bedoeling. Maar wat voor conclusies daaruit kunnen worden getrokken weet ik niet. Zover rijkt mijn kennis w.b. netwerken helaas niet.

Ik zou ook de ONT eens helemaal kunnen resetten, dat heb ik nog niet gedaan geloof ik. Was ook een beetje bang dat er dan bepaalde settings ongedaan worden gemaakt waardoor het helemaal niks meer doet. 

 

Ik ga zo maar weer eens bellen om weer beweging in de zaak te zetten. Maar zou het waarderen als je nog even mee kunt kijken @Tommie van Odido 

Zoals eerder aangegeven ben ik beneiuwd wat een lijn meting uit zal wijzen aangezien het PON lampje van de  ONT nu al een tijdje groen knippert.

Daarnaast ben ik erg benieuwd wat nu de status is van mijn issue/ticket. Als je daar ook nog even naar wilt kijken, heel graag @Tommie van Odido 

Het vreemde is dat er volgens jullie een monteur zou langskomen. Er is afgelopen ma iets gebeurt waardoor het een paar werkte en vervolgens is het ticket gesloten en de case “opgelost”. Ik heb verder ook niks meer over die monteur gehoord. 

Reputatie 2

@hrvrts Voor zover bij mij bekend kun je niet zomaar inloggen op de Nokia ONT. Met omwegen zou dit wel kunnen maar dat is wel een heel gedoe heb ik gezien, en heb ik dan ook niet gedaan. 

Toen ik de logs in keek op de modem zag het er wel ongeveer zo uit als bij jou, omdat zowel het modem als de ONT gereset zijn. En ik deze gegevens dus niet meer heb. 

Op dit moment met eigen modem werkt het weer bij mij. Wat opvalt is dat de ONT toch wel warm word en ook blijft. Ik heb in reviews gelezen die voornamelijk uit amerika en canada kwamen dat dit een bekend iets is. En dat er toch wel veel problemen zijn met de Nokia ONTs sommigen hebben al drie of vier keer een nieuwe ontvangen. Maar dat ze warm worden is dus wel bekend. 

Bij mij lijkt het er op dat de modem een verkeerd signaal afgeeft waardoor de ONT offline gaat. Maar om helemaal zeker te zijn zou dat moeten worden bekeken door mensen die daar weer meer verstand van hebben. Mijn kennis als voormalig telecom/netwerk monteur gaat daar nou net niet ver genoeg voor helaas. 

Misschien ook iets voor de technische dienst van Odido om het uit te zoeken waarom er toch wel veel problemen mee zijn. Ik zie namelijk toch wel vergelijkbare posts terug hier. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @hrvrts, ik heb direct een lijnmeting uitgevoerd en alles ziet er goed uit. Alles is online. Wel zie ik dat de klantenservice een nieuw ticket aangemaakt heeft vandaag met hoge prioriteit. Hopelijk kunnen we de oorzaak vinden! 

Hey @hrvrts, ik heb direct een lijnmeting uitgevoerd en alles ziet er goed uit. Alles is online. Wel zie ik dat de klantenservice een nieuw ticket aangemaakt heeft vandaag met hoge prioriteit. Hopelijk kunnen we de oorzaak vinden! 


Ik had een paar uur terug een volledige reset gedaan incl ONT en modem terug naar fabrieksinstellingen gezet. Sindsdien was ik weer ff online maar zoals ik al verwachtte ligt ie er weer uit volgens mij. Of de verbinding is dermate traag dat websites niet worden ingeladen. 
 

Router is nog wel groen en ONT ook. Data knippert wel op dezelfde manier oranje dus dat betekend niet veel goeds.

 

Als t kan graag weer een check want ben benieuwd of jij nu ook ziet of ik verbonden ben? @Tommie van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Zo te zien ben je weer offline @hrvrts. Ik zie dat we al een monteur voor je hebben aangestuurd! Hopelijk kan hij dit vreemde euvel voor je oplossen. 

Reageer