Beantwoord

Geen internet, storing in de bekabeling, compensatie?

  • 23 November 2020
  • 7 reacties
  • 298 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Vorige week maandagmorgen uit het niets geen internet meer. T-Mobile gebeld, zij sturen een monteur. Monteur zegt: Het ligt bij KPN, alles hier is in orde, maar de netbeheerder heeft jou eruit getrokken wegens onderhoud of een verhuizing en je niet terug aangesloten. 5 tot 7 dagen later kon er pas een monteur KPN monteur komen. Vrijdag kwam de KPN monteur langs met zijn koffertje, alles doorgemeten en ook deze beste man kon niks vinden. Er moest WEER een nieuwe afspraak gemaakt worden, deze keer met Volker Wessels. Zij komen aanstaande woensdag. Dit betekent dus al anderhalve week zonder voldoende werkend internet om mijn werk fatsoenlijk te kunnen doen en wie geeft de garantie dat het probleem woensdag wordt opgelost? Het is toch ook bizar dat er eerst drie man langs moet komen om het probleem op te sporen, of misschien wel vijf of zes? In deze periode kun je mensen toch niet zo lang zonder goed werkend internet laten zitten? De mobiele hotspot laat mij niet voldoende mijn werk doen, het werkt voor geen meter samen met de systemen van mijn werkgever, daarnaast draait alles in huis op WiFi (TV, verlichting, muziek). Hoe gaat dit gecompenseert worden? In ieder geval de dagen betalingsvrij waarop ik geen internet heb lijkt me, maar wat nog meer? Hoe gaan we de verminderde productiviteit compenseren en alle tijd die ik kwijt ben aan het helpen en begeleiden van de monteurs?

icon

Beste antwoord door Tom1093 25 November 2020, 20:07

Bekijk origineel

7 reacties

Graag ook nog andacht voor het feit dat mijn onbeperkt data bundel vandaag verloopt om 11:13 en de klantenservice niet bereikbaar is wegens onderhoud aan de servers. Wat een service jongens! Om te janken. :sob:

Reputatie 7

Hi @Tom1093

 

Weet dat wij aan jouw kant staan. Ook wij willen graag dat je weer zo snel mogelijk online bent. In sommige gevallen ligt een issue dieper in het netwerk en is dat niet direct duidelijk. Daar zullen we echt onderzoek voor moeten doen. Het kost een hoop tijd, maar door de verschillende monteurs te sturen laten we ook zien dat we het serieus nemen en koste noch moeite sparen om het op te lossen. De monteur stond voor vandaag gepland, heeft deze het probleem kunnen vinden? En oplossen? Volgens mij kan ik weer verbinding krijgen met je modem. Dat lijkt mij goed nieuws, maar ik hoor het graag van jou. Houd je ons op de hoogte? 

Hoi Sander,

Leuk dat je even reageert, maar helaas wel op de helft van wat ik vraag. Daar is een klantenservice altijd goed in. Het feit dat er drie monteurs langs moeten komen om te constateren wat het probleem is, lijkt mij een organisatorisch aspect waar je mee kunt verbeteren. Het is inderdaad vandaag opgelost, maar ook werd duidelijk dat het probleem gecreëerd is door een monteur zelf. Op nummer 38 in het complex heeft een andere monteur op maandag het kabeltje dat naar mijn appartement loopt, doorgesneden en ergens anders aan gesoldeerd, aldus de monteur van Volker Wessels vandaag. Even opsommend: door onkunde van drie monteurs, kan een vierde monteur na twee weken pas vinden wat het probleem is. En ik zit ondertussen mezelf thuis op te vreten omdat een onbeperkt bundel niet goed werkt met Skype/Teams meetings en de VPN van mijn werkgever. Naar kantoor is geen optie wegens de huidige situatie, waar iedereen in zit. Ik had dan ook gehoopt dat je met een passende compensatie te komen, in plaats van om alles heen te draaien. Ja het probleem is opgelost, maar uiteindelijk betaal ik voor een service die niet werkt, waar jullie alleen jullie zelf iets kwalijk voor kunnen nemen. Dan verwacht ik op zijn minst, als jullie je klanten lief hebben, dat er voor twee weken verminderde productiviteit, stress en saaie avonden een passende compensatie komt. En niet alleen een compensatie voor hetgeen wat ik niet heb gekregen, maar tot nu toe wel voor heb betaald. Afwachtend op jouw antwoord, alvast bedankt. Groetjes, Tom.

Reputatie 7

Hoi @Tom1093

 

Neem mij niet kwalijk, ik heb juist de tevredenheid hoog in het vaandel staan. Blij te horen dat je inmiddels weer online bent! Dat is het belangrijkste. Ja, drie keer een monteur sturen is niet ideaal, maar foutjes zijn menselijk. Ik kan mij niet voorstellen dit op een andere manier te kunnen oplossen vanachter een bureau. Hier waren dus, dankzij een menselijke fout, meerdere monteurs voor nodig. 

 

Dit is altijd stap 1: het oplossen van het probleem. Daarna gaan we kijken naar hoe lang je offline bent geweest en maken hier een compensatie voor. Je hoeft natuurlijk niet te betalen voor iets dat niet gewerkt heeft. Dat maak ik dan ook direct in orde voor je. Je zult hier binnenkort een bevestiging van krijgen. 

Reputatie 2

Dag Sander,

Wij hebben plots geen wifi meer en ons netwerk is ook niet meer zichtbaar in het overzicht. Heb modem al gereset, maar heeft niet geholpen. Is er in Amersfoort of omgeving een storing?

Met vr gr

Gerard Chel

Reputatie 7

Hi @GMCHEL,

Ik kan je modem uitlezen en zie dat de Wifi aanstaat. Speelt dit probleem nog of kun je inmiddels weer verbinden? In zulke gevallen ben ik altijd benieuwd naar welke lampjes er branden op het modem en of de bekabelde verbinding (of TV) nog wel werkt. 

 

Mocht er nog iets spelen, laat het mij weten! 

 

Reputatie 7

Hi @Tom1093,

 

Ik zie dat je ook via de telefonische klantenservice om correctie hebt gevraagd en gekregen. Ik heb daarom mijn correctie weer teruggetrokken. De e-mail van vandaag mag je negeren. Excuus voor de verwarring.

Reageer