Geen internet TV en telefoon

  • 22 October 2022
  • 14 reacties
  • 134 Bekeken

Sinds woensdag 19 okt ben ik overgestapt op glasvezel internet, tv en telefoon. De monteur was netjes op tijd na alles te hebben geïnstalleerd geen verbinding. Nu word er gezegd dat er in de hoofdkast ergens een knopje omgezet moet worden en dan waarschijnlijk alles het doet. T mobile zegt dat kpn dat moet uitvoeren ik heb kpn gesproken die zegt dat 't mobile dat moet uitvoeren. Nu zit ik 3 dagen zonder tv internet en telefoon waar ik wel voor moet betalen. Waarom moet het zolang duren om aangesloten te worden op het hoofdnet? 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Krieltje 

Welke mediaconverter heb je thuis en welke lampjes zie je daarop aan, uit of knipperen?

T-50 zyxel 1 lampje brand rood de rest groen

 

Reputatie 7
Badge +15

@Krieltje 

Ik bedoel op het apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router, vanaf de mediaconverter gaat een internetkabel naar de WAN poort van je router.

Daar brandt het lampje los rood de rest groen.

 

Lan lichtje knippert af en toe. Het lichtje los is rood en knippert ook.

Reputatie 7
Badge +15

@Krieltje

Als het LOS lampje langzaam knippert dus 1x per seconde dan komt er geen signaal binnen op de mediaconverter. Wat je zou kunnen proberen is de gele glasvezel kabel wat losser maken zodat het glasvezel signaal beter doorgegeven kan worden, haal daarna de Huawei mediaconverter eens voor even van het stroom.

Vooral onder waar de gele glasvezelkabel op de Huawei is aangesloten is hij te veel gebogen.

Ik heb jou advies opgevolgd zonder succes helaas.

Reputatie 1

@Krieltje  Sorry dat ik hier even ook even op reageer.

Maar ik heb zo te zien hetzelfde probleem gehad en ik kan je vast waarschuwen dat het helaas lang kan gaan duren.

Ik ben op 8 juli aangesloten op glasvezel en ben nog steeds bezig om storingsvrij tv te kunnen kijken. 

Ik meld dit nu ook even hier in de hoop dat T-Mobile nu een keer echt het probleem gaat aanpakken, in plaats van de hele tijd vragen om de modem en tv box uit en aan te doen.

 

 

Reputatie 7

Hi @Krieltje, ik wil je graag laten weten dat ik een status update voor je heb opgevraagd! Hopelijk krijg ik snel meer duidelijkheid van mijn collega's, want ik wil dat je heel rap weer online komt. Excuses voor het ongemak. We gaan dit echt voor je fixen en ik houd je op de hoogte!

Hi @frank190189, thanks voor je melding - ik ga jou verder helpen in het onderstaande topic:

 

Goedemiddag Lisa, na 4 telefoontjes verder en al 6 dagen zonder tv en internet is er nog steeds niks duidelijk wanneer het nou opgelost wordt.

Reputatie 7
Badge +16

@Krieltje Zodra er een update is, zal Lisa die met je delen - ze doet er alles aan om het snel in goede banen te geleiden. 

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile, Ben of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Reputatie 7

Hi @Krieltje, goed nieuws! Mijn collega heeft vanochtend laten weten dat hij dit verder heeft opgepakt en heeft doorgezet naar de netwerkbeheerder. Je hebt hier vandaag ook een e-mail over gekregen. Laat je het weten als de netwerkbeheerder jou heeft gebeld en een afspraak heeft ingeschoten? 🤞

Reageer