geen internet verbinding Eindhoven?

  • 8 January 2024
  • 3 reacties
  • 28 Bekeken

Internet hapert al de hele tijd, download heel langzaam en upload bijna niet mogelijk. Nu helemaal geen internet meer. 

Bij de mediaconverter knippert PON lichtje, bij modem INTERNET lichtje rood = NUL internet.

HELP!

Jason van Odido 4 maanden geleden

Hoi @zerointernet, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Internet is ontzettend belangrijk. Ik wil dan ook heel graag dat het bij jou ook goed werkt! Eerst controleren we de belangrijkste zaken. 

 

1) Kijk op het modem welke lampjes branden. Brandt WAN of Internet niet? Haal dan het modem (en eventueel de zwarte of witte converter die tussen het modem en het aansluitpunt zit) voor tien seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen. 

2) Gaat het om wifi en brandt het WLAN lampje niet? Druk dan op de knop ‘WLAN/WPS/Wireless/wifi’ totdat het lampje wel gaat branden. 

3) Branden de lampjes wel, maar heb je geen verbinding? Sluit dan je computer rechtstreeks aan op het modem met een internetkabel op poort 1 of 2 van het modem. Als je een Zyxel modem hebt maakt het niet uit op welke poort je de computer aansluit.

 

Werkt het hierna nog steeds niet? Kijk dan op onze website: https://www.odido.nl/service/producten/internet/oplossingen/geen-bedraad-internet. Hiermee kun je veel voorkomende problemen oplossen.


 

Lukt het niet met dit stappenplan? Wil je dan je klantnummer in jouw community-profiel met me delen? Dan ga ik voor je aan de slag

 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @zerointernet, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Internet is ontzettend belangrijk. Ik wil dan ook heel graag dat het bij jou ook goed werkt! Eerst controleren we de belangrijkste zaken. 

 

1) Kijk op het modem welke lampjes branden. Brandt WAN of Internet niet? Haal dan het modem (en eventueel de zwarte of witte converter die tussen het modem en het aansluitpunt zit) voor tien seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen. 

2) Gaat het om wifi en brandt het WLAN lampje niet? Druk dan op de knop ‘WLAN/WPS/Wireless/wifi’ totdat het lampje wel gaat branden. 

3) Branden de lampjes wel, maar heb je geen verbinding? Sluit dan je computer rechtstreeks aan op het modem met een internetkabel op poort 1 of 2 van het modem. Als je een Zyxel modem hebt maakt het niet uit op welke poort je de computer aansluit.

 

Werkt het hierna nog steeds niet? Kijk dan op onze website: https://www.odido.nl/service/producten/internet/oplossingen/geen-bedraad-internet. Hiermee kun je veel voorkomende problemen oplossen.


 

Lukt het niet met dit stappenplan? Wil je dan je klantnummer in jouw community-profiel met me delen? Dan ga ik voor je aan de slag

 

Hoi Jason,

Internet verbinding was er gewoon niet. Ik heb gisteravond alles geprobeerd, de modem zyxel en de Huawei ONT deden het wel prima. Dit probleem heb ik eerder gehad, wanneer het lampje PON bij de ONT  knippert, dan is het lampje INTERNET rood bij de modem. Dan is er iets mis bij de server, zoals de vorige keer door jouw collega is meegedeeld.

Voor zover ik kon volgen, tot rond 12u vanochtend nog helemaal geen internet verbinding. Nu is het probleem verholpen. 

Bedankt voor je reactie! Mvg

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @zerointernet, wat super om te zien dat je op dit moment geen problemen meer ervaart! Mocht dit in de toekomst weer voorkomen, laat het me dan gelijk weten zodat ik met je mee kan kijken! 

Reageer