Beantwoord

Geen internet via modem, hoe kan ik nu internetten?

  • 4 May 2020
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

Sinds vanmiddag, zo rond half twee, heb ik geen internetverbinding meer. Er is een probleem met mijn modem. Nu heb ik hier al contact over gehad met de klantenservice, en ondertussen een afspraak gemaakt met Guidion. De monteur komt woensdag 6 mei  langs, tussen 16.00 en 18.00 uur. Best fijn dat dit vrij spoedig kan plaatsvinden. Nu zit ik wel met het volgende probleem, hoe kan ik in de tussentijd gebruik maken van internet? Door thuiswerken, maak ik nu veel meer gebruik van mijn internetverbinding, want noodzakelijk.

Nu heb ik wel mijn mobiele bundel, alleen vind ik het niet helemaal de bedoeling dat ik mijn mobiele bundel aan het opmaken ben, omdat ik mijn telefoon als hotspot gebruik momenteel. Ik wil wel graag de komende paar dagen  meetings via video calls kunnen blijven houden en de nodige bestanden kunnen gebruiken welke ik moet downloaden.

Is er een oplossing?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 May 2020, 19:50

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jojo85 

Betreft het DSL of glasvezel?

Helpt het om de mediaconverter en/of modem enkele minuten stroomloos te laten? Heb je ook nagekeken of alle kabels goed zitten?

Wat is er precies met de modem? Welke lampjes branden allemaal? Indien niks is er niet per ongeluk op het zwarte knopje achter de modem gedrukt (zyxel)?

Dat je een afspraak voor overmorgen hebt is wel best snel. Misschien even weinig gebruik van het internet maken, alleen als het moet via hotspot?

Ik denk niet dat er een andere optie is voor deze 2 dagen.

 

Bedankt voor het meedenken. Daar ik in mijn bericht heb aangegeven dat ik het probleem al heb gemeld aan de klantenservice en er een afspraak met een monteur is gemaakt, kun je ervan uitgaan dat ik al je hulpvolle adviezen al had uitgevoerd.

Ondertussen heeft de verbinding zich op magische wijze hersteld en ben ik blij dat ik weer een internetverbinding heb. :)

Reageer