Geen internet + Wifi na uitschakelen en inschakelen stroom

  • 25 October 2023
  • 9 reacties
  • 99 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Wij zijn bezig met verbouwen waardoor de stroom eraf is geweest. Nadat de stroom weer ingeschakeld is geworden, hebben wij opeens geen verbinding meer met internet (zowel bekabeld als Wifi). Alle lampjes die moeten branden zijn aan (echter is de wereldbol op de Zyxel router rood). Hij geeft verder ook aan dat ik "verbinding heb zonder internet" Dit is de 2e keer dat dit gebeurd nadat de stroom eraf is gehaald en vervolgens weer ingeschakeld. Voorheen werkte het internet en wifi gewoon zoals verwachting en hebben verder geen enkele problemen gehad.

 

Gebruikelijke oplossingen, zoals het resetten etc hebben niet geholpen.

 

Kan dit aan een instelling liggen in de router zelf die door het uitschakelen van de stroom wordt tenietgedaan?

 

 

Jzvd 6 maanden geleden

@Waqqas

 

Top, dankjewel voor je hulp. Dan ga ik morgen eens bellen met de klantenservice.

 

Fijne avond verder :)

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jzvd 

Heb je een glasvezel of DSL aansluiting?

In geval van glasvezel welke mediaconverter heb je en welke lampjes branden of knipperen hierop?

Hallo @Waqqas,

Ik heb een glasvezelaansluiting. Op dit moment brand alleen het powerlampje. Gisteren kniperden alle lampjes (volgens mij op de PON na). Ik heb dit even via een foto moeten vragen daar ik zelf nu niet kan kijken.

Het gekke is dat ik dit probleem tot nu toe 2x heb gehad precies nadat de stroom uitgeweest is. Ervoor nergens last van gehad.

Reputatie 7
Badge +15

@Jzvd

Als het LOS lampje wel knippert dan komt er geen signaal meer binnen.

Zou je de status van de lampjes op de ONT nog even kunnen navragen oid?

@Waqqas,

 

Ik zal na het werk even zelf gaan kijken hoe en wat. Op dit moment is er niemand meer aanwezig. Wel vreemd dat die vantevoren heeft gewerkt > stroom gaat uit en aan > werkt niet meer.

 

Als ik meer weet zal ik erop terugkomen.

 

@Waqqas,

Ik heb het even nagekeken. Het lampje bij PON knippert. Bij LOS is er helemaal geen lampje. De LAN knippert (dit is volgens mij wel normaal).

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jzvd

Als PON knippert dan kan er geen verbinding met de splitter worden gemaakt, misschien is de ONT defect? Of toevallig een verstoring in het netwerk (buitenshuis).

@Waqqas 

Ik denk dat het geen storing betreft. Het is namelijk nu al 4 dagen zo. Ik vind het vreemd dat deze dan defect zou zijn gezien het feit er niks mee gebeurd is (met uitzondering van het feit dat de stroom er enkele minuten af is geweest) en deze voorheen gewoon gewerkt heeft zonder problemen/uitval van internet.

 

Kan het niks zijn in de instellingen van de router zelf (mogelijkheid tot inloggen op router en hier iets van een instelling in wijzigen)? Of dien ik hier dan toch een monteur voor te laten komen?

Reputatie 7
Badge +15

@Jzvd 

Met de router is niks mis, de knipperende PON laat zien dat het probleem al vóór de router ontstaat dus hier moet denk ik een monteur voor komen.

@Waqqas

 

Top, dankjewel voor je hulp. Dan ga ik morgen eens bellen met de klantenservice.

 

Fijne avond verder :)

Reageer