Geen IP adres op Zyxel T-54

  • 31 October 2023
  • 18 reacties
  • 184 Bekeken

Hoi, sinds dinsdag 24 oktober 11:59 heb ik geen IP adres meer van de WAN op mijn T-54.

1. XGS-PON → Power en Connection Groen

2. T-54 → Zyxel T54 rode wereldbol geen internet

 

Wat heb ik tot nu toe gedaan → 

  • meermaals harde reset van PON en Modem dmv reset button.
  • Meermaals van het stroom op en af,
  • stroom half uur er af en dan beide opnieuw starten. etc.
  • Diverse UTP kabels getest tussen PON en modem

Af en toe is er heel even een verbinding en krijg ik een IP adres op de T-54 maar vaak niet lang.

Donderdag 26 oktober gebeld en een unlimited internet voucher gekregen. 

 

Ik vraag me af wat de vervolg stappen zijn ik heb namelijk niet het idee dat er maar ook iets aan gedaan gaat worden om de storing te verhelpen. 

Zijn er nog zaken die ik zelf kan doen om het problemen te verhelpen?

 

 

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hi @Toms82, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je ticket gesloten is omdat de glasvezellijn gewoon stabiel is. Ik heb daarom besloten om je een nieuw modem op te sturen. Alles ziet er namelijk goed uit maar toch komt er geen verbinding. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als je het nieuwe modem geïnstalleerd hebt? Hopelijk lost dit het voor je op! Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Toms82, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je ticket gesloten is omdat de glasvezellijn gewoon stabiel is. Ik heb daarom besloten om je een nieuw modem op te sturen. Alles ziet er namelijk goed uit maar toch komt er geen verbinding. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als je het nieuwe modem geïnstalleerd hebt? Hopelijk lost dit het voor je op! Alvast bedankt. 

update 3-11

vandaag is de Guidion monteur langs geweest en heeft de T54 vervangen met een T56 dit had geen resultaat. Issue zit waarschijnlijk in de XGS-PON melding doorgezet…

mbt reactie van Tommie van Odido hierboven → hebben geen melding van een bestelling van een nieuwe modem ontvangen / geen nieuwe modem ontvangen, dit zou dus nu ook niet meer hoeven aangezien het dus waarschijnlijk door een defecte XGS-PON komt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Toms82 

Indien je de ONT al lang hebt dan kan het zo zijn dat de LAN uitgang defect is geraakt, dit was een probleem bij de eerste batch.

update 6-11

Donderdag 26 oktober voucher gekregen om unlimited internet op de de mobiel te hebben gedurende 7 dagen. Hierin word aangegeven dat je een SMS ontvangt wanneer de bundel is afgelopen. 

Geen SMS ontvangen de bundel wel afgelopen, en dus stil zwijgend mijn maand bundel gebruikt. Nu zijn mij 12 GB maand data ook op en heb ik rest van de maand geen data meer.

Kunnen jullie nog een code delen voor internet?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Toms82, geen zorgen: ik heb je in een privébericht gelijk nieuwe vouchercodes opgestuurd! Op dit moment wordt er bij het activeren van de vouchercode geen SMS verstuurd ter bevestiging dat hij geactiveerd is, maar hij wordt wel gelijk geactiveerd. Hou hier dus rekening mee. 

update 14-11

 

Dinsdag 7-11  Nieuwe Zyxel T-56 ontvangen en geplaatst → geen verschil

Donderdag 9-11 | Nieuwe Nokia XGS-Pon ontvangen en geplaatst → geen verschil, contact gehad met de servicedesk voor evt activatie van de PON?

Huidige status: onbekend? 

Ik vraag me af wat de vervolg stappen zijn ik heb namelijk niet het idee dat er  iets aan gedaan gaat wordt om de storing te verhelpen. 

Zijn er nog zaken die ik zelf kan doen om het problemen te verhelpen?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Toms82 

Brandt het connection lampje ook constant groen op de Nokia ONT of knippert hij nu?

@Waqqas hij knippert groen en blijft niet constant groen branden

Reputatie 7
Badge +15

@Toms82

Dan is hij nog niet geactiveerd.. Na de registratie van de ONT zou het internet moeten werken.

Het registreren van de ONT kan een moderator misschien op afstand voor je doen of anders dient er een monteur voor te komen 

@Toms82

Dan is hij nog niet geactiveerd.. Na de registratie van de ONT zou het internet moeten werken.

Het registreren van de ONT kan een moderator misschien op afstand voor je doen of anders dient er een monteur voor te komen 

Dat was mijn idee ook waarvoor ik telefonisch contact opnam met de klantenservice maar ik begrijp dus dat ze dit niet kunnen doen?

Reputatie 7
Badge +15

@Toms82 

Een moderator kan dit vast wel voor je regelen 😃

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Toms82

Klopt het dat je de nieuw geleverd ONT hebt aangesloten? Deze heb ik zojuist voor geregisteerd.

Kan je controleren of alles nu werkt, indien niet haal de ONT en modem voor 10 seconden van de stroom. 

Hi @Toms82

Klopt het dat je de nieuw geleverd ONT hebt aangesloten? Deze heb ik zojuist voor geregisteerd.

Kan je controleren of alles nu werkt, indien niet haal de ONT en modem voor 10 seconden van de stroom. 

Yes de nieuwe heb ik aangesloten, kan op dit moment niet checken of het e.a. werkt omdat ik op dit moment niet thuis ben maar zal asap terug koppeling geven.

@Sven-Odido Gisteren de ONT en modem opnieuw gestart en nu werkt weer alles naar behoren. Bedankt voor het activeren.

Wat mij betreft kan de melding gesloten worden. Ik ga er vanuit dat de dagen dat we geen internet hadden niet in rekening wordt gebracht?

Reputatie 7
Badge +15

@Toms82 

Je krijgt een compensatie voor de dagen dat je geen internet had, deze wordt als volgt berekend :

1/30ste van je maandelijkse kosten × het aantal dagen dat je geen internet had.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Toms82, voor de vergoeden heb ik een exacte periode nodig. Klopt het dat je vanaf 24-10 tot en met 14-11 geen gebruik hebt kunnen maken van Internet? Dan zal ik de vergoeding voor je in gang zetten!

@Tommie van Odido dat klopt helemaal!

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb de vergoeding in gang gezet @Toms82. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

Reageer