Geen service WBA Fiber

  • 25 February 2023
  • 18 reacties
  • 220 Bekeken

Na een week vakantie ben ik thuis aangekomen. Nadat ik de stekkers er terug in had gedaan, bleek dat het modem geen verbinding met internet maakt. Ik heb meerdere malen alles uit/aangezet en factory resets uitgevoerd. Nog altijd geeft de Zyxel T-50 aan dat er geen verbinding is met internet (wereldbollampje blijft uit). 

Inmiddels dit bericht gevonden. Wat ik niet kan volgen, is de instructie om de Media Converter te herstarten. Dit apparaat heb ik namelijk niet. Ik heb een glasvezel verbinding via het KPN Netwerk, waarbij een zwart kastje over de muuraansluiting is geschoven. Hierop staat geen merknaam oid. 

Het gehele werkte voor de vakantie uiteraard prima. Als ik lange tijd weg ben, trek ik de stekkers eruit. Als ik di bij terugkomst weer insteek, startte de boel zonder omkijken weer op. Deze keer niet dus. Graag hulp! 

PS: Ik weet niet wat er met vouchers bedoeld wordt… maar als het leidt tot internet dan is iedereen hier in huis blij denk ik :)

Waqqas 1 jaar geleden

Hi @psteke, ik houd deze zeker in de gaten voor je! Jammer genoeg is het nog steeds in behandeling bij de netwerkbeheerder. Ik had gehoopt dat dit al opgelost zou zijn. Er loopt inderdaad een ticket sinds drie maart. KPNNetwerkNL heeft het ticket al een tijdje in behandeling. Ik kan op dit moment ook niet meer vertellen hierover, dit is alles wat ik kan inzien. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen!

 

@psteke

Uiteindelijk had ik dus ook dit probleem, oude Genexis dus ik had een nieuwe nodig en daarna werkte alles weer, probleem was al snel duidelijk dus hij was binnen een week vervangen.

Bij een knipperende Connection lampje kan er een probleem zijn met de activatie van de Genexis ONT of er is een ander probleem waardoor er geen verbinding tot stand kan worden gebracht.

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @psteke welkom op onze Community! Ik ben gelijk voor je gaan kijken. Ik krijg alleen geen goede lijnmeting. Heb je alles goed aangesloten en staat het modem aan? Zou je voor mij alle bedrading kunnen nalopen of alles goed zit? Ik hoor graag van je terug.

Hi @psteke welkom op onze Community! Ik ben gelijk voor je gaan kijken. Ik krijg alleen geen goede lijnmeting. Heb je alles goed aangesloten en staat het modem aan? Zou je voor mij alle bedrading kunnen nalopen of alles goed zit? Ik hoor graag van je terug.

Hallo Tommie, ik heb alles aan staan. Wanddoos op de glasvezel ingang geeft twee groene lichtjes. Actief en internet. Op de Zyxel T-50 blijft het wereldbolletje uit. Ik heb alles meerdere keren nagelopen. Ook andere ethernetkabel gebruikt. Situatie blijft hetzelfde. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @psteke, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb zojuist een verzoek ingedient voor een monteursbezoek. Je ontvangt hier bericht over om een afspraak in te plannen. Hopelijk kunnen zij dit euvel verhelpen! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @psteke 

Met het herstarten van dat zwarte apparaatje op het glasvezelaansluitpunt wordt bedoeld de stroom er even af halen en weer aansluiten. Dat zwarte apparaatje is trouwens een Genexis mediaconverter.

Ik ben onlangs ook op vakantie geweest voor 6 weken, natuurlijk alle stekkers eruit gehaald. Bij terugkomst alles weer aangesloten en op de zwarte mediaconverter brandden power en connection constant groen wat zou betekenen dat internet moet werken maar op de Zyxel bleef het lampje rood.

De monteur die kwam zag dat de registratie van de mediaconverter uit het KPN systeem was gehaald. Vervolgens was het de mediaconverter er even af schuiven en dan er weer op, opnieuw de mediaconverter registreren in het KPN systeem en internet deed het weer.

Hallo @psteke 

Vervolgens was het de mediaconverter er even af schuiven en dan er weer op, opnieuw de mediaconverter registreren in het KPN systeem en internet deed het weer.

Bedankt voor je input! Dat opnieuw registreren, kan ik dat zelf doen? Fijn dat er een monteur langskomt, maar liever wacht ik zo kort mogelijk natuurlijk. Alles gaat via internet tegenwoordig… 

Reputatie 7
Badge +15

@psteke

Normaal moet de monteur het sn nummer van de mediaconverter in een app registreren maar misschien kan @Tommie het sn nummer van jouw mediaconverter laten controleren?

@psteke

Normaal moet de monteur het sn nummer van de mediaconverter in een app registreren maar misschien kan @Tommie het sn nummer van jouw mediaconverter laten controleren?

@Tommie Ik stuur je nu de gegevens op de voor en achterkant van de converter via pb. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @psteke, ik had je daar graag mee geholpen. Ik heb daar alleen geen toegang tot. Ik zie dat de afspraak met de monteur is ingepland! We wachten deze af. Hoor graag hoe alles is afgelopen. 

Hoor graag hoe alles is afgelopen. 

@tommie @waqqas

De monteur is zojuist vertrokken. Hij heeft gedaan wat ik eerder ook al heb gedaan, vastgesteld wat ik eerder heb vastgesteld en de oplossing voorgesteld die waqqas eerder heeft voorgesteld.

De monteur gaat nu een ticket aanmaken bij T-Mobile, waarna T-Mobile een ticket aanmaakt bij KPN, om zodoende de poort weer te openen. Een proces waarvan hij verwacht dat het een week gaat duren. 

Ik heb de monteur vriendelijk bedankt, die kan er ook niks aan doen, maar mijn waardering voor de dienstverlening van T-Mobile is wel tanende. Dit had toch een stuk voortvarender aangepakt kunnen worden? Helemaal voorkomen kunnen worden met een simpel stickertje op de Genexis mediaconverter? En wat als de stroom er nog eens af moet, gaan we dan weer twee weken met het hele gezin hotspotten?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @psteke, dank voor de update over de situatie! Hopelijk is dit snel gedaan. Ik zie op dit moment nog geen ticket open staan. Het lijkt mij ook dat dit voorkomen kan worden. Zodra hier een ticket voor open staat, druk ik dit door naar de juiste afdeling. Hopelijk kunnen ze hier een permanente fix voor realiseren. 

@tommie

Ik snap dat je me probeert te helpen, maar het wordt wel echt een beetje frustrerend nu. Nu zit jij weer te wachten op een ticket, terwijl ik totaal geen invloed heb op het aanmaken van tickets. Ik hoor van alles over procedures, maar zie geen concrete oplossing. 

Ondertussen zitten we hier al vanaf zaterdag zonder internet. Twee kinderen hebben dat nodig voor school, en die zijn afhankelijk van de hotspots van ouders die daarvoor thuis moeten zijn. Ik heb stabiel en snel internet nodig voor mijn werk. Daarvoor moet ik op kantoor zijn, maar dan hebben de kinderen weer geen toegang. 

Wel of geen ticket, dit moet gewoon voor het weekend opgelost zijn. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @psteke, ik snap de frustratie volkomen. De monteur maakt het ticket aan na het bezoek, dit wordt vervolgens naar de juiste afdeling gestuurd. Het is nu in behandeling bij de netwerkbeheerder. Ik ga er van uit dat het vandaag geregeld moet zijn. Maar daar durf ik geen volledige vinger op te leggen. Ik wil ook dat je zo snel mogelijk weer online bent! Het enige wat ik op dit moment kan doen is de netwerkbeheerder afwachten. Hopelijk is dit vandaag opgelost. 

Ha @tommie, volg je deze casus nog? Mocht je puur reactionair werken: het is dag 12 van de grote internetdroogte in ons huishouden. Mijn dochter heeft een studieachterstand. Wat is de status? Is er een ticket? Is KPN op de hoogte? Durf je ergens een vinger op te leggen? Ben benieuwd!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @psteke, ik houd deze zeker in de gaten voor je! Jammer genoeg is het nog steeds in behandeling bij de netwerkbeheerder. Ik had gehoopt dat dit al opgelost zou zijn. Er loopt inderdaad een ticket sinds drie maart. KPNNetwerkNL heeft het ticket al een tijdje in behandeling. Ik kan op dit moment ook niet meer vertellen hierover, dit is alles wat ik kan inzien. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen!

@Tommie 

Het goede nieuws is dat er zaterdagochtend een monteur van KPN is langgewenst. Hij heeft de Genexis mediaconverter vervangen. Het bleek dat die uit een slechte batch kwam, waarvan de Ethernet-poort snel stuk kon gaan. Toen hadden we na 2 weken weer internet. 

Tot vanochtend. Toen was er wederom geen verbinding. Het verbindingslampje knippert op de mediaconverter. En op het Zyxel modem kleurt het wereldbolletje rood. Enig idee wat er nu aan de hand is? 

Reputatie 7
Badge +15

Hi @psteke, ik houd deze zeker in de gaten voor je! Jammer genoeg is het nog steeds in behandeling bij de netwerkbeheerder. Ik had gehoopt dat dit al opgelost zou zijn. Er loopt inderdaad een ticket sinds drie maart. KPNNetwerkNL heeft het ticket al een tijdje in behandeling. Ik kan op dit moment ook niet meer vertellen hierover, dit is alles wat ik kan inzien. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen!

 

@psteke

Uiteindelijk had ik dus ook dit probleem, oude Genexis dus ik had een nieuwe nodig en daarna werkte alles weer, probleem was al snel duidelijk dus hij was binnen een week vervangen.

Bij een knipperende Connection lampje kan er een probleem zijn met de activatie van de Genexis ONT of er is een ander probleem waardoor er geen verbinding tot stand kan worden gebracht.

@Tommie 

Ik moet zeggen dat ik toch wel enigszins verrast ben dat T-mobile het volledige bedrag heeft geïncasseerd voor een maand die voor de helft niks dan sores was. Kan daar niet iets aan gedaan worden? 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @psteke, je hebt helemaal gelijk! Ik heb direct een passende vergoeding aangemaakt voor de exacte periode dat je offline bent geweest. Je ontvangt van mij nog een e-mail ter bevestiging. De vergoeding zal verrekend worden op de eerst volgende rekening. Nogmaals dank voor het aangeven, het is bij deze geregeld!

Reageer