Beantwoord

geen toegang tot het netwerk

  • 10 December 2021
  • 2 reacties
  • 87 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hoi, ik ben overgestapt van Tele2 naar T-Mobile. Sinds 7/12 heb ik geïnstalleerd, wifi en tv werken prima, maar mijn desktop heeft geen toegang tot het netwerk. Ik heb van alles geprobeerd, modem aan-uit zetten, kabel vervangen, bios nakijken, maar die blijf zeggen dat ik geen toegang tot het netwerk is, wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door RemkoHa 11 December 2021, 20:24

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7

Hoi @Ning ,

Zou je mij kunnen meenemen in je set-up van modem naar desktop. Op welke poort is bijvoorbeeld de desktop aangesloten, hangt er wellicht een switch tussen, wat voor kabel wordt er gebruikt? Ik ben erg benieuwd. Vaak kunnen we met deze informatie al een hoop. Ik hoor het graag van je!

Als de desktop rechtstreek is aangesloten op een van de LAN poorten van het modem en een lampje is gaan branden/knipperen bij die poort dan is er in ieder geval fysiek een verbinding.

waarschijnlijk ligt het probleem dan bij de IP-configuratie van de desktop.
Is er een vast IP-adres ingesteld? Zo ja, valt die binnen de range die is ingesteld op het modem en conflicteert die niet met door het modem uitgedeelde IP-adressen, correspondeert de subnetmasker en is de default gateway het IP-adres van het modem?

Stel de IP-configuratie van de desktop in op DHCP om problemen te voorkomen. Het modem zal dan een IP-adres uitdelen. Eventueel kan die in het modem statisch gemaakt worden.