Beantwoord

Geen verbinding Thuis

  • 3 November 2020
  • 5 reacties
  • 156 Bekeken

Slecht bereikbaar die klantenservice.
Ik heb sinds 12.04 al last van DNS servers die niet reageren volgens mijn logboeken.
Ik kan geeneens berichtjes versturen naar mijn collega's laat staan een telefoongesprek.

Mijn mobiele dataverbinding staat op h+ ipv 4G, ook super.
Al weken bezig met een vervangende router krijgen, nog niks gehoord.
Tickets worden niet terug gevonden, gesprekken ook niet.

Ik heb op 5 meter van mijn router 0 verbinding via de wifi.
De klantenservice is ALTIJD te druk, wellicht een teken voor jullie dat jullie ook iets fout doen of dat het hele systeem gewoon kut is.

Als ik deze week nog tweemaal zulke onderbrekingen heb, waarbij is vier uur lang lastig kan werken, dan houd ik jullie verantwoordelijk voor contractbreuk.
Het is niet normaal hoe jullie met ons om gaan. Wat een schande echt waar!
Nu moet heb ik voor dit Forum zelfs nog apart een account aan moeten maken, wat heeeeeeelemaal nergens op slaat.
Niemand is bereikbaar bij jullie, dus vandaar dit niet aardige berichtje.
Ik ben het helemaal zat. Dit bericht heb ik ook al drie keer opnieuw moeten typen omdat de wifi steeds uit valt.
 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 6 November 2020, 12:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Welkom op deze klant-helpt-klant community. Voor mijn helderiheid; gaat het hier nu om mobiele data, 4G voor thuis of vast netwerk? Dat haal ik er niet helemaal uit, maar wel belangrijk om je te helpen met de juiste oplossing. Heb je eventueel ook bedraad last van die dropouts?

Welke stappen heb je zelf al gezet? Al eens een volledige fabrieksreset?

Laten we uit gaan dat wij als medeklanten en/of webcare je via de community verder kunnen helpen. Mocht dat echt niet baten dan is raadzaam juridisch het juiste traject te doorlopen. Dat is niet via de community, maar via post via een formele in gebreke stelling.

Het gaat om T-mobile thuis, wifi.
Bedraad hebben we in het verleden er ook af en toe last van gehad. We hebben de werkplekken nu niet meer bedraad aangesloten omdat we graag televisie willen hebben zonder de kabels van poort te moeten wisselen en de router te herstarten iedere keer of een extra kabel door mijn woonkamer te moeten leggen. Er is geen ruimte meer in de buis in de muur voor een extra kabeltje.

We hebben alles gedaan wat de klantenservice heeft gevraagd.
Herstart, kabeltjes verwisselt, 5Ghz wilde ze dat we probeerden maar ze hadden zelf niet door dat dat ding van hen geen 5Ghz kon uitzenden. 
Zelfs een versterker gekocht, maar dat werkte nog slechter.
Er is hier afgelopen maandag een monteur langs geweest en die heeft het ook niet opgelost. Haalde alle stroom van elk apparaat af, want zelfs het brandalarm kon voor storing zorgen werd me vertelt. Hij zei dat wij diezelfde dag nog een bericht zouden krijgen over vervanging van de router, omdat het glasvezelkastje vol met water zat. Niks gekregen. Alweer niet. De rest van de meterkast is kurkdroog en we hebben nooit een lekkage gehad.
Dat goedkope Draytek ding zou anderhalve maand geleden ook al vervangen worden was me verzekerd door de klantenservice, maar toen was de melding ineens kwijt toen ik later terug belde.

Ik zit op minder dan vijf meter van mijn router vandaan, met enkel een lichte deur tussen mij en dat ding en die deur staat altijd open in de hoop nog een beetje wifi signaal te krijgen.

1000mb/s abonnement hebben wij via een glasvezellijn. Bedraad haal ik ook max 850, maarja ze garanderen 1000 tot in de flat en dan moet het nog naar boven, dus daar mag ik dan weer niet over zeiken ook al vind ik dat al gedeeltelijke oplichting.

 

Reputatie 7
Badge +4

Wifi is altijd wat instabieler. Zeker met de wirwar aan gebruikte kanalen kan verstoren. Je hebt ook het kanaal aangepast? Bandbreedte van 20/40Mhz naar 20 gezet? Dat helpt het bereik ook al te verbeteren.

Maar aangezien je het ook bekabeld last hebt,  lijkt hier toch echt meer aan de hand. In welke regio zit je? 

Ik zit in Dordrecht.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Sean van Hese, welkom op de Community en klasse dat je jouw verhaal hier doet!

De monteur heeft in zijn rapport vermeld dat het FTU (Glasvezelaansluitpunt) beschadigd is en jij helemaal geen verbinding kunt maken (bekabeld en draadloos). Er zou water in het FTU gevonden zijn, wat ernstige schade kan opleveren. Dit ticket is op 2 november 's middags uitgezet en zal binnen maximaal drie werkdagen in behandeling genomen worden door de technische dienst. De huidige verwerkingstijden zijn opgelopen door corona en door de enorme drukte. Momenteel ligt de verwerkingstijd tussen de vijf en tien werkdagen, sorry voor het ongemak.

Reageer