Geen WAN Ip meer

  • 8 February 2024
  • 19 reacties
  • 343 Bekeken

Gistermiddag opeens geen verbinding meer. In de router geen WAN IP meer. Router & ONT herstart, niks. Blijkbaar na de lease time geen nieuw DHCP offer?

Ik zit op het Delta netwerk, PON lampje op de ONT is mooi groen. Data lampje ook oranje. 1ste helpdeskmedewerker deed een lijnmeting maar hier kwam ook niks geks uit. Een monteur zou worden aangestuurd en ik zou een bericht voor een afspraak krijgen. Omdat ik niks hoorde vanmorgen maar eens opnieuw contact opgenoomen met Odido. De monteur was niet aangestuurd, en daardoor had ik ook geen mail ontvangen.

De eerst beschikbare Guidion monteur heeft volgende week(!) tijd. "In de tussentijd kunt u gebruik maken van de Unlimited bundel die u toch al heeft met uw telefoon als hotspot.." Ik denk dat ik dus al die tijd maar thuis moet blijven en door het huis heen moet lopen om iedereen z'n stukje time-sharing internet te geven..

Ben bang dat er bij het bezoek van Guidion hier thuis niks uit gaat komen. De ont geeft immers geen problemen aan, of moet deze opnieuw geregistreerd worden?

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @gsch81, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over begonnen bent. Ik heb meteen een lijnmeting uitgevoerd en zie dat het ONT offline is. Heb je deze toevallig uitgeschakeld? Ook krijg ik geen verbinding met het modem. Heb je de Zyxel in gebruik of een eigen modem? 

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gsch81, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over begonnen bent. Ik heb meteen een lijnmeting uitgevoerd en zie dat het ONT offline is. Heb je deze toevallig uitgeschakeld? Ook krijg ik geen verbinding met het modem. Heb je de Zyxel in gebruik of een eigen modem? 

Hi @gsch81, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over begonnen bent. Ik heb meteen een lijnmeting uitgevoerd en zie dat het ONT offline is. Heb je deze toevallig uitgeschakeld? Ook krijg ik geen verbinding met het modem. Heb je de Zyxel in gebruik of een eigen modem? 

Klopt, zo nu en dan zet ik het uit en aan om te kijken of dat helpt. Nu weer ingeschakeld. Maar tegen beter weten in eigenlijk. 
De Zyxel router is aangesloten. 

Waarom is het eigenlijk goed dat ik hier een topic over begonnen ben? 

Inmiddels dag 4 zonder verbinding. Ben nu het uitlenen van mijn telefoon als hotspot wel zat. En enige support hier vanuit Odido hoef je ook niet te verwachten lijkt het. 

Reputatie 7
Badge +14

De ondersteuning heb je al via de klantenservice gehad en een afspraak link voor een monteur bezoek. Dat is altijd nodig voordat een netbeheerder,  zoals Delta kan worden aa gestuurd. Eerst moet worden vastgesteld dat het probleem niet in het domein wat hoort bij de internet provider, Odido haar apparatuur zit.

De ondersteuning heb je al via de klantenservice gehad en een afspraak link voor een monteur bezoek. Dat is altijd nodig voordat een netbeheerder,  zoals Delta kan worden aa gestuurd. Eerst moet worden vastgesteld dat het probleem niet in het domein wat hoort bij de internet provider, Odido haar apparatuur zit.

Mag ik er even op wijzen dat de enige ondersteuning het doorlopen van een standaard script was, ik de volgende dag zelf terug moest gaan bellen omdat ik geen link voor een monteursafspraak gekregen had en deze vervolgens pas een week erop beschikbaar was?

Hoe efficiënt is het als er na een week iemand komt kijken, “Oh ja, inderdaad, het lampje is rood, ik ga het doorzetten.” En je er waarschijnlijk daarna nog weer dagen op moet wachten. Voor mij is het wel duidelijk, ik had nooit weg moeten gaan bij Delta zelf.

 

 

En we gaan dag 5 in zonder verbinding. 

En zoals verwacht : “Ja het lampje is inderdaad rood, ik zet het door.” Door naar het volgende kastje. Ondertussen dag 6 zonder verbinding.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @gsch81, ik ben nogmaals voor je gaan kijken en zie dat er een ticket voor je open staat bij onze techneuten. Zij zuller er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen. Zodra hier meer informatie over is wordt er contact met je opgenomen! 

Hey @gsch81, ik ben nogmaals voor je gaan kijken en zie dat er een ticket voor je open staat bij onze techneuten. Zij zuller er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen. Zodra hier meer informatie over is wordt er contact met je opgenomen! 


Wat is de verwachting hoe lang het gaat duren? Het is inmiddels dag 7(!) zonder verbinding, bureaucratie ten top. Morgen is de laatste dag van de voucher-code voor de 4G verbinding, wat als het vandaag niet is opgelost? 

Reputatie 7
Badge +9

Het ticket is op 12-02 ingeschoten bij onze techneuten, zij hanteren een standaard verwerkingstijd van vijf werkdagen @gsch81. Ik hoop dat ze het sneller kunnen oppakken! 

Het ticket is op 12-02 ingeschoten bij onze techneuten, zij hanteren een standaard verwerkingstijd van vijf werkdagen @gsch81. Ik hoop dat ze het sneller kunnen oppakken! 

Serieus? Dat zou kunnen betekenen dat het volgende week pas is opgelost? Dat is onacceptabel. 
En wat is het antwoord op mijn andere vraag? Morgen verloopt mijn 4G voucher. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik hoop oprecht dat ze het sneller kunnen oplossen @gsch81. Ik heb je een nieuwe vouchercode toegestuurd! 

Inmiddels de 9de dag zonder verbinding en voortgangscommunicatie vanuit Odido. Dat kan maar 2 dingen betekenen :

 

  1. Of het probleem is zo ontzettend superdupermega complex dat zelfs de knapste koppen (alles is relatief) van Odido hier niet uit komen.
  2. Het probleem van de klant wordt niet ervaren en gevoeld als probleem, de klant wordt totaal niet serieus genomen en de storing ligt ergens onderop een stapel.

Klein gokje: het laatste.


Ik ben er klaar mee @Tommie van Odido . Ik wordt telkens met een kluitje het riet in gestuurd door jullie. Of er wordt nu spoed van gemaakt en de storing is deze week opgelost of er gaat een officiele klacht uit, melding bij de verschillende media en zo nodig een melding bij de geschillencommissie telecom.

Inmiddels de 9de dag zonder verbinding en voortgangscommunicatie vanuit Odido. Dat kan maar 2 dingen betekenen :

 

  1. Of het probleem is zo ontzettend superdupermega complex dat zelfs de knapste koppen (alles is relatief) van Odido hier niet uit komen.
  2. Het probleem van de klant wordt niet ervaren en gevoeld als probleem, de klant wordt totaal niet serieus genomen en de storing ligt ergens onderop een stapel.

Klein gokje: het laatste.


Ik ben er klaar mee @Tommie van Odido . Ik wordt telkens met een kluitje het riet in gestuurd door jullie. Of er wordt nu spoed van gemaakt en de storing is deze week opgelost of er gaat een officiele klacht uit, melding bij de verschillende media en zo nodig een melding bij de geschillencommissie telecom.

Correctie: Het is uiteraard ‘ik word’

Het ticket is op 12-02 ingeschoten bij onze techneuten, zij hanteren een standaard verwerkingstijd van vijf werkdagen @gsch81. Ik hoop dat ze het sneller kunnen oppakken! 

Dag 10 zonder verbinding. Inmiddels 5 werkdagen verder @Tommie van Odido . Wat is de status en wat is de concrete datum wanneer het opgelost is?

Zoals verwacht geen enkele update vanuit Odido

Aangezien jullie het nalaten om te communiceren zal ik het zelf maar melden : de verbinding doet het weer. 
 

1 ding heb ik er van wel geleerd, zodra het contract is afgelopen ben ik weg. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @gsch81, allereerst excuses voor mijn late reactie. Erg fijn dat het opgelost is. Ik heb meteen een vergoeding voor je erin gezet. Deze wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reageer