Glasvezel internet zonder aansluiting

  • 7 June 2023
  • 11 reacties
  • 122 Bekeken

Hoi! Ik heb vandaag weer mijn adres gecheckt op de KPN en T-Mobile site en er viel me iets op, er stond dat ik 1 gbit up en download had wat best raar is want ik heb geen glasvezel in mijn woning en überhaupt geen FTU of iets dergelijks. Ik vroeg me af of dit betekent dat ik glasvezel op mijn adres krijg of het gewoon een fout in de site is?


11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @K_1998 

Ligt er misschien glasvezel in de straat of zijn er misschien plannen om glasvezel aan te leggen bij jou in de wijk?

Soms kan het een weergave fout zijn maar dan moet het morgen weer verdwenen zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @K_1998, leuk om te horen dat je zit te luren naar glasvezel! Grote kans dat er binnenkort glasvezel bij je in de straat wordt aangelegd, of dat het zelfs al tot aan de voorgevel ligt. Ik geef je heel graag de duidelijkheid die je verlangt. Kan je mij via een privébericht je postcode en huisnummer doorsturen? Hiermee kan ik snel ontdekken wat wij jou kunnen bieden op je adres! 😃

Kan iemand mij helpen?

Reputatie 7
Badge +15

@K_1998

In het weekend zijn de moderators wat minder actief maar weet je toevallig of er glasvezel buiten in de straat ligt of zijn er misschien plannen om glasvezel aan te leggen?

Je zou alvast een aanvraag kunnen doen voor glasvezel en misschien krijg je tijdens de aanvraag meer informatie over het aanleggen van glasvezel bijvoorbeeld.

Berichtje gestuurd @Cal, en @Waqqas ik woon in een appartement maar de glasvezel kabels steken de grond uit voor de hoofdingang. het is al bijna anderhalf jaar geleden dat ze de kabels hebben aangelegd in de grond. De wijkcentrale is er ook al een jaar. De T-Mobile postcode check zegt al een tijdje dat er 1Gbit up and download is, maar de KPN postcode check zegt het pas een week geleden. dus ik vraag me af waarom ze misleidend zijn

Reputatie 7
Badge +15

@K_1998 

Is het glasvezel door Open Dutch Fiber aangelegd? Je zou nu al een glasvezel abonnement kunnen nemen of heb je nu T-Mobile DSL internet?

Nadat je een aanvraag voor glasvezel hebt gedaan zal de netbeheerder/aannemer zorgen voor een FTU in jouw appartemeñt, vervolgens neemt Guidion contact met je op om de mediaconverter en router te installeren.

Bij een appartementencomplex kan de realisatie van een FTU wel wat langer duren ivm toestemmingen van de woningbouw en andere bewoners via wiens appartement de kabel naar jouw appartement gaat.

De glasvezel is door een klein onder aannemer bedrijf aangelegd, de kabels zijn roze en blauw. Er staat dat ik glasvezel internet kan nemen omdat mijn adres glasvezel heeft maar dat is zeker niet zo. Ik heb nu DSL internet van KPN. Ik wil graag een abonnement nemen waneer de FTU ook is geplaatst. De kabels komen sowieso vanaf de buitenkant van het appartement net als coax want onze meterkasten zijn niet onder elkaar.

Reputatie 7
Badge +15

@K_1998 

Meestal wordt er pas wat gedaan zodra je een abonnement hebt dus wat je zou kunnen doen is sluit een T-Mobile glasvezel abonnement af en geef aan dat je nog geen internet thuis hebt zodat er niks kan gebeuren met je KPN DSL aansluiting.

Je betaalt pas nadat je werkend internet van T-Mobile hebt dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

dankjewel voor je antwoord! Ik wacht nu alleen nog op @Cal voor een status update, im heb hem een berichtje gestuurd.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @K_1998, zo te zien heb je het zeker aan het rechte eind dat de wijkcentrale al is opgeleverd! Ik kan je verzekeren dat het aanbod op onze website hét aanbod is dat wij je kunnen bieden en dat het aanbod van KPN hiervan kan afwijken. Momenteel is de aannemer nog druk bezig met de planning voor jouw gebouw en daarom kan het nog een aantal maanden duren voordat jouw gebouw is aangesloten. Als je graag als een van de eersten gebruik wil maken van glasvezel raad ik je aan om een bestelling op onze website te plaatsen.

Laat het gerust weten als je nog vragen hebt, zoals je merkt helpt de Community je graag! 😃

 

Hoi @K_1998, zo te zien heb je het zeker aan het rechte eind dat de wijkcentrale al is opgeleverd! Ik kan je verzekeren dat het aanbod op onze website hét aanbod is dat wij je kunnen bieden en dat het aanbod van KPN hiervan kan afwijken. Momenteel is de aannemer nog druk bezig met de planning voor jouw gebouw en daarom kan het nog een aantal maanden duren voordat jouw gebouw is aangesloten. Als je graag als een van de eersten gebruik wil maken van glasvezel raad ik je aan om een bestelling op onze website te plaatsen.

Laat het gerust weten als je nog vragen hebt, zoals je merkt helpt de Community je graag! 😃

nou dankjewel! Ik hoop zsm een abonnement te nemen! 

Reageer