Beantwoord

Glasvezel KPN Netwerk, aanvragen kan niet



Toon eerste reactie

73 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @FFies, de reden dat er nog geen aansluiting op ODF (ons netwerk) mogelijk is, is omdat er momenteel alleen nog geleverd kan worden op het WBA-netwerk van KPN. Dat betekent dat eigenlijk alle eerdergenoemde oorzaken eraan ten grondslag liggen. Sorry dat ik geen mooier antwoord voor je heb!

Goedemorgen @puupie, dat wil ik zeker doen! Stuur me je jouw postcode en huisnummer in een privébericht toe, dan pak ik het meteen op voor je.

Beste @Jason & @Brian ,

Ik heb een tijd geleden contact gehad met jullie klantenservice over de glasvezel die bij ons wordt aangelegd (6905 Zevenaar). Ik wou weten wat er mogelijk was als ik mobiel en thuis zou combineren. Ik kreeg een mooi verhaal voorgeschoteld dat ik straks 1000Mbit up-/download snelheid had met TV voor maar €40,- in de maand als ik ook mobiel onbeperkt zou afsluiten voor €35,- per maand (wat uiteindelijk maar €25,- zou zijn na afsluiten glasvezel+TV. zeer mooie aanbieding, en aangezien deze maand mijn mobiele abo bij Vodafone zou aflopen, meteen een T-mobile onbeperkt abonnement afgesloten. Deze gaat toevallig morgen in, en afgelopen week hebben ze bij ons de glasvezel in huis gemonteerd, dus deze gaat na vewachting deze week live en kan ik dus Thuis+tv afsluiten. Prachtige timing zou je denken. Nu ben ik op dit moment nog niet live, maar mijn buurman wel. Ik was nieuwsgierig wat de aanbiedingen waren met de black friday actie, dus even onder zijn postcode en huisnummer gekeken en nu zie ik tot mijn grote schrik ineens dat we maximaal 100Mbit up/down kunnen halen….. Direct gebeld met jullie klantenservice en krijg ik te horen dat dit komt omdat het over een KPN netwerk gaat en jullie geen snellere verbinding kunnen/mogen leveren. Heel fijn om nu pas te horen, als ik mijn mobiele abonnement al afgesloten heb….. Gaat dit nu altijd zo blijven, maximaal 100Mbit, of verwacht je daar nog verbetering in? volgens je collega aan de telefoon is er momenteel een rechtszaak gaande over deze "blokkade” van KPN. Of heeft deze snelheidsbeperking te maken met het type verbinding dat in deze forum besproken wordt en is straks de 1000Mbit wel haalbaar als T-Mobile bijvoorbeeld haar apparatuur aanpast? Ik zou hier graag wel iets meer duidelijkheid over willen, want op het moment twijfel ik behoorlijk of ik 100Mbit wel de moeite waard vind om een abonnement voor af te sluiten…..

Die zogenaamde rechtzaak is allang geweest en zo uitgepakt dat KPN nu niet meer verplicht is de lijnen open te houden voor andere aanbieders zoals er eerst was bedongen met de privatisering van het bedrijf.

En T-Mobile kan morgen al een 500/500 of 1000/500 lijn aanvragen voor je bij KPN WBA, maar dit willen ze niet omdat de lijnhuur voor hun te duur is om de prijzen te rekenen die ze nu doen, en zoals somigen andere providers wel doen en meer kosten rekenen als je op WBA aangesloten word.

Dus door halsstarrig volhouden dat je de prijs naar beneden wilt hebben of niet gaat leveren blijft dit zo, KPN verlaagt echt niet de huurprijzen omdat TM wil stunten met de prijzen, is dus geen kunnen of mogen leveren maar niet willen leveren.

Bedankt @Doornekamp33, ik had kwam na wat zoeken online zojuist ook al het 1 en ander tegen over de WBA en ODF, en dat dit dus al een behoorlijke tijd speelt. Ik ben aan de telefoon door T-Mobile dus gewoon lekker gemaakt met een lokkertje die ze helemaal niet waar kunnen maken en nu zit ik een jaar vast aan een mobiel abonnement dat ik anders waarschijnlijk helemaal niet gekozen had….. 

Als ze nu snel ODF uitrollen zou je wel de 1Gb kunnen krijgen, maar dat gaat ook minder voortvarend dan Vodafone het deed.

En idd, lekkere worst voorgehouden en daarna ook nog een de boel verdraaien, daar kunnen een paar wel een opfris cursus gebruiken, nooit klanten dingen beloven die je niet waar kunt maken en daarna nog glashard liegen ook, KPN leest dit ook en kan het TM nog knap zuur maken als ze dit zouden willen.

Gaat niets boven de waarheid.

Reputatie 7

Hoi @D_aan ,

Ondanks dat @Doornekamp33 voor een groot deel gelijk heeft, is het in mijn optiek niet zo zwart/wit. 

Er zijn diverse netwerkbeheerders die het glasvezel in de grond beheren. Wij hebben op sommige plekken zelf het Glasvezel in beheer en KPN Netwerk NL heeft op andere plekken het glasvezel in beheer. Wij kunnen ook leveren over het netwerk van KPN. Zij maken de inkoopprijzen voor ons echter zo hoog, dat wij de snelheid moeten limiteren tot 100 Mbit/s. Als wij hogere snelheden zouden inkopen, moeten wij zulke hoge prijzen naar onze klanten doorberekenen en dat willen we niet. Daarom kunnen wij op ons eigen netwerk een snelheid van maximaal 1000 Mbit/s aanbieden en zijn wij op het netwerk van KPN jammer genoeg beperkt. Het is heel flauw, maar op deze manier probeert KPN de klant naar zichzelf te trekken en maken ze het klant worden bij een andere provider minder aantrekkelijk. 

 

Hoi @Boris ,

Bedankt voor je reactie, en ik snap dat dit komt door de prijzen die KPN hanteert. Ik neem jullie ook niks kwalijk over het feit dat de verbinding slechts 100Mbit is, want dat is begrijpelijk door deze situatie. Ik vind het echter wel een kwalijke zaak dat dit blijkbaar al 2 jaar speelt en dus algemeen bekend is bij T-mobile, maar mij 2 maanden geleden wel gewoon die 1000Mbit voorgehouden wordt aan de telefoon. Ik heb nu dus onder valse voorwendselen een contract afgesloten voor een mobiel abonnement, omdat mij verteld werd dat ik dan een mooie combinatie deal met een 1000mbit had zodra glasvezel live zou gaan op mijn adres. Achteraf maakt het niks uit, omdat KPN alsnog duurder is, zelfs met een 100Mbit aansluiting, maar het geeft wel een hele nare bijsmaak aan mijn verbintenis met T-Mobile. 

@Boris, dat KPN de prijzen te duur maakt is een broodje aap verhaal en complete onzin, elke concurrent levert gewoon tegen dezelfde prijs of iets goedkoper dan KPN zelf over WBA ook de hogere snelheden, jullie willen niet zoals onder andere Tweak verschillende tarieven rekenen naar de klant toe, op WBA betaal je meer dan op het Tweak netwerk.

T-Mobile, jou broodheer wil de concurrentie aangaan door te goedkoop te willen leveren, en dat gaat nu eenmaal niet tegen de normale en vastgestelde prijzen die KPN Wholesales rekent, die ze overigens ook aan KPN de provider berekenen en die prijzen zijn gewoon openbaar op te vragen ook door ons consumenten.

En KPN wil niet over ander glasvezel leveren, dat is ook een keuze die T-Mobile zou kunnen maken, dus schiet op met die ODF in heel NL zijn we van het geklaag af en jullie ook.

 

Same here in Arnhem. Glasvezel is in Juni aangelegd door KPN. Mooie flyer dat ik ook voor T-mobile kan kiezen. We zitten inmiddels op eind november, maar nog steeds geen T-mobile. Heel jammer. Ik mag van T-mobile 30 mbit adsl afnemen. KPN geeft aan dat 1000 mbit beschikbaar is.  

 

En het wachten gaat door en door...

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @titatothomas, stuur me je gegevens in een privébericht toe, dan loop ik onze beschikbaarheidschecker na wat de status is van oplevering op ODF (ons netwerk). 

Alvast bedankt voor het toesturen van de benodigde informatie:

-postcode

-huisnummer

-geboortedatum

-de laatste vier cijfers van jouw IBAN

Zoals hierboven al meermaals besproken is, kunnen wij de snelheid van 1000 Mbit/s op WBA niet bieden, daarom zie je bij KPN nu nog wel 1000 Mbit/s staan en bij ons nog niet. 

@Jason , kleine correctie en natuurlijk jullie goed recht om het niet te doen, maar jullie kunnen het wel leveren maar willen het niet.:wink:

Sinds begin november 2020 zijn we ook aangesloten op het glasvezel netwerk van KPN, maar nog steeds geen glasvezel internet van T-mobile beschikbaar volgens jullie website (postcode check). Tot 5-6 keer toe contact gehad met T-mobile, ook hier geen duidelijkheid en het ligt aan KPN, of niet, of wel, elke keer weer een andere reden waarom het nog niet werkt. 

Gister een KPN medewerker aangesproken die in de straat bezig was met glasvezel aansluiten. Hij belde gelijk even met kantoor en kon mij bevestigen dat alles goed en wel was aangesloten en glasvezel netwerk beschikbaar ‘zou moeten zijn’  voor alle providers. Als de klantenservice van T-mobile blijft vasthouden aan het verhaal dat het toch echt bij KPN ligt, en geen idee heeft hoe-en-wat, dan ben je wat mij betreft zeer onprofessioneel en niet transparant richting je (toekomstige) klanten! 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Mcauseway, welkom op de Community!

Begrijp ik goed dat je een T-Mobile Thuis aanvraag hebt gedaan op het KPN netwerk (WBA Glasvezel) en dat er wordt aangegeven dat we nog niet kunnen leveren, of lees ik verkeerd? Graag onderzoek ik meteen wat er aan de hand is en wat de status van de oplevering is. Mag ik alsjeblieft de volgende gegevens van je ontvangen in een privébericht?

-Postcode

-Huisnummer

-Geboortedatum

-De laatste vier cijfers van jouw IBAN

Is dit niet wat je bedoelt en vraag je je enkel af waarom wij nog geen Glasvezel aanbieden op jouw adres, dan verzoek ik je om enkel je postcode en huisnummer naar me te sturen. Ik check dan aan onze kant wat beschikbaar is! 

Reputatie 1

Wij hebben glasvezel van kpn liggen. We hebben altijd KPN gehad maar overgestapt naar T mobile 1,5 jaar geleden. Nu hebben een probleem bij T Mobile  al 10 dagen geen internet. Modem vervangen door een monteur, het heeft 30 minuten gewerkt daarna alles dood. Probleem ligt nu bij KPN omdat die de kabel heeft aangelegd. Maar de communicatie via T Mobile en kpn is slecht. De storing is er nog steeds en kan nog wel 5 dagen duren. Dit zeggen ze bij T Mobile, niet echt 2020. Denk toch maar weer over te stappen naar KPN als het nog langer duurt. 

Reputatie 7
Badge +8

@willem64 Ik had je graag gelijk meer informatie gegeven over wat de stand van zaken nu is. Het probleem staat momenteel open bij de back office en ik zie dat KPN NetwerkNL contact met je opneemt voor het maken van een afspraak. Het klopt dan ook dat je nu nog problemen ondervindt, omdat het probleem nog niet opgelost is. Na afspraak met KPN zal alles weer toppie moeten gaan werken!

Reputatie 1

Goedemorgen,  nog steeds niks gehoord van KPN. 

 

Reputatie 1

Net gebeld door KPN.

Ze komen as dinsdagmiddag pas. Hopelijk is dan het probleem opgelost. 

Reputatie 1

De glasvezel monteur van Reggefiber heeft met KPN de glasvezel gecontroleerd. De glasvezel is helemaal in orde en werkt perfect.

Het probleem ligt toch bij T- Mobile, heb net weer de klantenservice aan de lijn gehad. Ze sturen vandaag/morgen een nieuwe modem (inclusief converter) op. Blijkbaar hebben wij het oude model nog werd me verteld. We moeten het wel zelf aansluiten maar dat is niet moeilijk. Een monteur sturen kan maar dan hebben nog langer geen verbinding. 

Beste @Jason, ik ben ook wel benieuwd naar de prognose bij ons (Spijkenisse) in de buurt. Ik zou ook graag glasvezel willen maar heb geen zin om over te stappen naar kpn. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ewbeu21, welkom op de Community!

Ik heb jouw klantprofiel bekeken en op basis van het aansluitadres de postcodecheck gedaan, maar er is nog geen Glasvezel op ons eigen netwerk beschikbaar op jouw adres. Wanneer dit eventueel wel aangelegd wordt/mogelijk wordt, kan ik nog niet zeggen. Dat is natuurlijk een mager antwoord, maar wel het eerlijke antwoord. Sorry dat ik je (nog) niet blij kan maken met de optie voor Glasvezel. 

Ondanks deze tegenvaller hoop ik dat je een mooi weekend tegemoet gaat!

@Jason we zijn al weer 3 maanden verder, 6 maanden sinds ik mijn initiële vraag stelde aan @Brian en meer dan een jaar nadat KPN netwerk mij meldde dat mijn huis in Hoogezand aangesloten was op het KPN netwerk. Wat is de status mannen?

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @puupie, ik heb het meteen bekeken voor je en zie in het KPN systeem (de beschikbaarheidschecker) dat er op hun netwerk Glas geleverd kan worden. De Fiber is zogezegd afgewerkt op het FTU (aansluitpunt) en doorgemeten. Echter leveren wij (nog) geen eigen netwerk op jouw adres. Of en wanneer dat wel gaat gebeuren, kan ik niet inzien. Indien daar plannen voor zijn, zal dat middels ons eigen aansluitsysteem kenbaar worden gemaakt, maar vooralsnog staat de optie ODF (T-Mobile glasnetwerk) er nog niet als beschikbare optie tussen. Sorry voor het negatieve antwoord!

Beste @Jason , dank voor je prompte reactie. Goed te weten, dan kan ik mijn knopen tellen om te beoordelen wat ik ga doen. Ik proef uit je antwoord dat de mogelijkheid niet verdampt is.

Hi @BeMu Jazeker, we zijn deze zomer weer op een aantal plaatsen begonnen waaronder Nijmegen en Schijndel en er zit nog veel meer aan te komen. In sommige gevallen duurt het wat langer dan we zouden willen of van te voren in hadden geschat maar het staat zeker niet op een laag pitje.

 

Hoi @Brian , in Nijmegen Dukenburg hebben we sinds kort nu ook glasvezel, nu zo'n 1,5 week in huis bij ons, het lijstje WBA geeft ook Nijmegen aan, maar moet ik nu naar KPN als ik glasvezel wil? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @puupie, heel graag gedaan. De mogelijkheid is zeker niet verdampt, maar of dit op korte termijn gerealiseerd kan worden, durf ik niet te stellen. Hopelijk kom je eruit met je keuze, als ik iets kan bijdragen dan help ik met alle liefde mee!

Hoi @Michielo76, je kunt Brian of mij een privébericht sturen met daarin je postcode en huisnummer, dan kijkt één van ons graag wat de mogelijkheden precies zijn! 😉

Reageer