Beantwoord

glasvezel net aangesloten traag

  • 31 October 2022
  • 7 reacties
  • 94 Bekeken

goedemiddag,

 

net is de monteur geweest die het glasvezel ons huis in heeft getrokken en is vervolgens weg gegaan en ik moest maar een afspraak maken met guidion ofzo om het aan te late sluiten op onze modem…

 

de handige harrie die ik ben heb dit maar gewoon zelf gedaan want geen zin om nog langer (ondertussen door verhuizing al een maand) zonder internet te zitten 

 

alles heb ik werkend gekregen internet wifi en bekabeld met zelf getrokken utp kabels enz alles werkt

 

ALLEEN mijn snelheid via speedtest etc komt uit op rond de 90-100mbps en ik betaal voor 1g en dat geeft mijn abonement ook aan is er iets dat ik niet kan, die dat mannetje van guidion wel kan? 

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 31 October 2022, 16:45

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sdg-johnny-sdg 

Nu je het toch zelf hebt aangesloten kan je de internetkabel tussen mediaconverter en router eens vervangen door een andere internetkabel minimaal CAT5E? Hetzelfde geldt voor de internetkabel tussen router en laptop/pc. Misschien heb je ook nog een andere laptop/pc waarmee je ook kan testen?

Normaal wordt de glasvezelinstallatie altijd gedaan door een monteur en achteraf wordt de verbinding aangemeld bij T-Mobile. Dat laatste is niet gebeurd waardoor de administratie niet klopt, je contract is waarschijnlijk nog niet gestart dus je loopt ook klantvoordeel mis indien je ook mobiel hebt.

Heb je een afspraak gemaakt met de monteur? Laat de monteur dan zeker nog even langskomen of wacht anders de reactie van een moderator even af.

Alles is cat6 in huis heb wel de kabel gebruikt die bij de converter zat die thuisgestuurd is ik zal idd dan maar een afspraak maken met een installateur en afwachten maar weer 

 

bedankt voor je reactie in ieder geval! 

Reputatie 7
Badge +15

@Sdg-johnny-sdg

Heb je de Zyxel-T54? Als je in je browser naar 192.168.1.1 gaat en inlogt met admin en het Login Password dat achter de Zyxel-T54 staat, vervolgens klik je op > naast systeeminformatie dan zie je daar een overzicht van wat er binnenkomt op de WAN en wat er over de LAN poorten gaat, hopelijk heb je dan een beter idee waar het fout gaat.

Doe de speedtest middels de Ookla speedtest app.

Nee heb de t-50

maar dat zou ik ook even kunnen checken vanavond als die kleine slaapt 😅

Reputatie 7
Badge +15

@Sdg-johnny-sdg 

Instructies zijn ook hetzelfde voor de Zyxel-T50 😁

update: heb even een cat7 kabel van 20 meter naar een andere kamer gebracht en me pc daar op aangesloten en jawel 900+ up 900 down er is dus iets fout met de kabel die ik getrokken heb

 

ik ga nu proberen met de overlengte die ik heb weg gestopt in het contactdoosje een stekker er los op te knijpen en aan de modem kant er ook maar een nieuwe op te knijpen kijken of daarmee het probleem word verholpen en anders zit er niks anders op dan opnieuw een kabel te trekken:(

 

bedankt voor je tips @Waqqas 

update 2: helaas ergens in de kabel waarschijnlijk een kabel breuk ga maar opzoek naar een nieuwe roll en opnieuw flink vloeken binnenkort=)

Reageer