Glasvezel: onstabiele Down en Halve up snelheden 960Down/500UP.

  • 7 March 2024
  • 7 reacties
  • 64 Bekeken

Beste Odido , @Tommie van Odido 

 

Ik ben sinds vandaag klant van Odido Glasvezel .Voorheen bij KPN had ik 960D/960U heel stabiel.

Dit hoop ik ook bij Odido te verwachten maar vermoedt dat het hetzlefde probleem als hieronder in de bekende threads heb. 

Ik heb samen met de monteur heel de middag zitten testen met een direct verbinding aan de Modem - maar monteur was clueless. We hebben de ONT + modem meerder keer opgestart maar mocht niet baten.

Mijn downloads and uploads snelheden bleven instabiel en fluctuereren van 960-800D/ 450-600U

Net ben ik dus deze topics tegengekomen en hopelijk is dit ook de oplossing.

 

Zou je ook mijn ONT kunnen her-registreren. 

 

Bij voorbaat dank!

 

 

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hi @CanHuynh, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over gestart bent. Een foute registratie van het ONT zit je echt bijna precies op de 500 Mbit/s mark. Maar we kunnen het proberen, ik zie alleen geen S/N staan in mijn systeem. Dit komt doordat het ONT van WBA is. Zou je een foto van het S/N willen sturen? Dan kan ik kijken of ik hem kan re-registreren. Alvast bedankt.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @CanHuynh, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over gestart bent. Een foute registratie van het ONT zit je echt bijna precies op de 500 Mbit/s mark. Maar we kunnen het proberen, ik zie alleen geen S/N staan in mijn systeem. Dit komt doordat het ONT van WBA is. Zou je een foto van het S/N willen sturen? Dan kan ik kijken of ik hem kan re-registreren. Alvast bedankt.

Hierbij de SN . Bij voorbaat dank!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @CanHuynh, fijn dat je het serienummer kon doorspelen! Ik ben gelijk aan de slag gegaan om de ONT opnieuw te registeren en zojuist is dit goed doorgekomen. Hierdoor heb ik er vertrouwen in dat je verbinding snel weer symmetrisch is. Mocht je niet meteen een symmetrische verbinding hebben, dan raad ik je aan om zowel de ONT als het modem van het stroom af te halen. Als je eerst weer het modem aansluit en na 30 seconden ook weer de ONT komt de wijziging volledig goed door.

Daarom wens ik je heel veel plezier met het internet dit weekend toe! 😄

Hi @Cal van Odido , 

Bedankt voor je reactie and instructies betreft de re-registratie!

Echter helaas blijk het zoals @Tommie van Odido het aangegeven had niet te werken. Mijn speed resultaten zijn alsnog lager dan verwacht - ( met KPN had ik sinds aanleg altijd 930/930 en zeer lage ping) 

Ik hoop dit ook via Odido te mogen verkrijgen. op dit moment schommelt het nu rond deze waarde.

Hoe kan ik dit beter krijgen ?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @CanHuynh, daar was ik inderdaad al bang voor. Zou je een volledige speedtest willen uitvoeren zodat ik een monteur kan laten komen om te kijken wat er mis is? Alvast bankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Hi @Tommie van Odido 

hierbij de gevraagde screenshots. 

Mijn persoonlijk gegevens zoals in de handleiding gevraagd heb je hopelijk al vanuit het klantsysteem 

hebben jullie nog het MAC Adres en  modem S/N van mij nodig?

 

Just let me know . Bij voorbaat dank voor de hulp

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @CanHuynh, bedankt voor alle testen. Ik heb een monteur voor je aangestuurd. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt. 

Reageer