Beantwoord

Glasvezel recent beschikbaar maar kan niet snelheid aanpassen.

  • 7 October 2020
  • 5 reacties
  • 250 Bekeken

Hallo!

Op mijn adres is er recent glasvezel beschikbaar gemaakt. Ik wil mijn abonnement nu naar een snelere internetsnelheid veranderen, maar via de TMobile thuis website wordt mijn huidige snelheid (Internet 20) nog steeds als snelst mogelijke internetsnelheid aangegeven. Ik kan dus niet mijn snelheid veranderen.
Ik heb via de postcode check op de website gecontroleerd dat 50 en 100 Mbit/s wel beschikbaar horen te zijn. Heeft iemand advies voor hoe ik dit zou kunnen oplossen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 October 2020, 19:42

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @EarthApples2015 

Je hebt nu nog DSL?

Je dient dan een nieuwe glasvezel abonnement te nemen en daarna je DSL abonnement opzeggen.

Hallo @Waqqas 

Bedankt voor je reactie (en excuses voor mijn late reactie). Ik heb inderdaad nog DSL. Ik heb net nog eens gecontrolleerd en nu kan ik opeens wel mijn internetsnelheid aanpassen via de My TMobile Thuis website naar 50 Mbit/s maar dan via DSL (ook staat dat er verwacht wordt dat mijn maximum snelheid 30 Mbit/s zal zijn).  Op de reguliere website staat dit abonnement met dezelfde prijs en snelheid (30 euro per maand/50 Mbit/s) via glasvezel gaat (Ik kan niet een abonnement via DSL vinden op de website). Zijn dit twee verschillende abonnementen? Als ik de snelheid aanpas via de My TMobile Thuis naar 50Mbit/s krijg ik dan een langzamere internet dan als ik via de website een nieuw abonnement met 50Mbit/s bestel?

Sorry ik heb niet veel kennis over deze zaken. Mag ik nog een paar andere domme vragen stellen?

  1. Is de snelheid 50 Mbit/s niet mogelijk via DSL?
  2.  Ik krijg via de postcode check bij verschillende providers hele verschillende max snelheden (1000 Mbit/s bij KPN, 500 Mbit/s bij Ziggo en 100 Mbit/s bij TMobile). Waarom is dit het geval en waarom is de snelheid bij TMobile zo laag?



 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @EarthApples2015 

Op deze website zie je wat de maximaal beschikbare snelheid is op DSL en glasvezel voor jouw woning.

Als er glasvezel beschikbaar is op jouw adres dan kan je geen DSL meer bestellen.

DSL en glasvezel zijn twee verschillende technieken en dus 2 abonnementen die niet hetzelfde zijn.

Om over te stappen op glasvezel met maximaal 100 MB moet je dus een nieuwe glasvezel abonnement bestellen en DSL daarna laten opzeggen.

T-Mobile levert als prijsvechter maximaal 100 MB over KPN glasvezel en 1000 MB over het eigen T-Mobile glasvezel netwerk. Maar 100 MB is voor de meeste mensen ruim voldoende :)

Ok ik denk dat het nu wel een beetje duidelijk is.
Heel erg bedankt voor je hulp Waqqas! :)
 

Reputatie 7
Badge +15

@EarthApples2015 

Als je nog vragen hebt stel ze gerust, en het zijn geen "domme" vragen 🙂

Reageer