Beantwoord

Glasvezel Upload is extreem laag

  • 26 August 2021
  • 44 reacties
  • 1734 Bekeken


Toon eerste reactie

44 reacties

Reputatie 1

@wvanelten Ik heb direct je verbinding onder de loep genomen en ik zie dat er bij jou een verhoogde demping op de lijn zit.
Ik heb daarom gelijk een ticket voor een monteur ingelegd. Je ontvangt zometeen een e-mail en een sms waarmee je de afspraak online kan inplannen! Laat je ons weten of de verbinding verbeterd is wanneer de monteur is geweest? We horen het graag!

@Boris

Nu redden we zelfs maar 100Mbit down en 80Mbit up.

Er lijkt bij jullie toch iets niet helemaal lekker te gaan.

En nu weer 940 om 720…. lijkt behoorlijk te wisselen dus.

@Boris 

Nu redden we zelfs maar 100Mbit down en 80Mbit up.

Er lijkt bij jullie toch iets niet helemaal lekker te gaan.

 

@wvanelten ,

Bij jou heb ik geprobeerd te verbinding vanaf onze kant te benaderen, maar lijkt er gebruik te worden gemaakt van een ander modem. Kan dit kloppen? Wil je mij in dat geval meenemen in jouw set-up? Ik ben erg benieuwd hoe momenteel de verbinding erbij ‘hangt’. 

Hallo @Boris ,

Klopt, wij hebben na de mediaconverter een FortiGate 80F hangen.
Deze heeft een VLAN300 welke via DHCP z'n IP krijgt.

Kwam er net achter dat de verbinding nu rond de 400Mbit blijft, maar als ik via fast.com de lijntjes forceer naar 16, dan red ik 800Mbit.

Reputatie 7

Hi @ErwinOpGlas ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Die stabiliteit is inderdaad niet wenselijk. Ik heb goede hoop dat het monteursbezoek de nodige duidelijkheid gaat geven. Verstandige keuze om deze dus door te laten gaan. We wachten het af! 

@wvanelten ,

Bij jou heb ik geprobeerd te verbinding vanaf onze kant te benaderen, maar lijkt er gebruik te worden gemaakt van een ander modem. Kan dit kloppen? Wil je mij in dat geval meenemen in jouw set-up? Ik ben erg benieuwd hoe momenteel de verbinding erbij ‘hangt’. 

Reputatie 1

@Boris Sinds gisteren in de loop van de middag is mijn upload zomaar ineens weer ok. 

920 down en 850-890 up. 

Adviseer je om de monteur te cancelen? Heb je een idee wat er gedaan is om het issue te verhelpen?

@Boris Nu ligt de hele verbinding er (weer) uit. Pon lampje blijft knipperen/wil niet registreren. Dit is 2e keer dat dit gebeurt en toevallig ook op donderdagochtend. De 1e keer dat dit gebeurde was het in de loop van de vrijdag ook spontaan opgelost. Ik laat de afspraak met monteur maar staan.   

Reputatie 1

@Boris Sinds gisteren in de loop van de middag is mijn upload zomaar ineens weer ok. 

920 down en 850-890 up. 

Adviseer je om de monteur te cancelen? Heb je een idee wat er gedaan is om het issue te verhelpen?

 

@wvanelten

Met jou kijk ik graag mee naar de verbinding en hoe deze bij jou binnenkomt. Om dit te kunnen doen, wil ik je vragen om je klantgegevens toe te voegen aan je profiel. Hiermee kan ik de verbinding checken, en vooral of deze helemaal netjes bij je binnenkomt.  Alvast heel erg bedankt! 

@Boris , Ik heb m'n klantnummer toegevoegd.

Reputatie 7

Hoi allen,

Dank jullie wel voor het delen van jullie gevoel en ervaringen. Ik kijk graag mee met het euvel om zodanig bij te dragen met een oplossing. Om deze redenen houd ik dit topic dan ook in de gaten.

@ErwinOpGlas 

Zo ben ik erg benieuwd naar de monteursafspraak. Ik heb goede moed! Wil je ons laten weten hoe deze is verlopen en of de uploadsnelheid stabieler is? Ik hoor het graag van je.

@wvanelten 

Met jou kijk ik graag mee naar de verbinding en hoe deze bij jou binnenkomt. Om dit te kunnen doen, wil ik je vragen om je klantgegevens toe te voegen aan je profiel. Hiermee kan ik de verbinding checken, en vooral of deze helemaal netjes bij je binnenkomt.  Alvast heel erg bedankt! 

@wvanelten

Ik heb ook het idee dat dit bij veel meer mensen speelt, al zullen vermoedelijk de meeste zich hier niet bewust van zijn. 

Mijn upload was gewoon goed en plotseling niet meer. 120 tot 400Mbit haal ik niet eens, soms zakt deze tot nagenoeg 0Mbps en is b.v. een meeting via teams niet mogelijk. 

A.s. vrijdag komt Guidion langs, ik ben benieuwd en zal dan ook hier een update geven. 

 

Guidion was gisteren nog bij ons, namelijk voor de oplevering.

Hij en ik hadden de aanname dat de uploadsnelheid zich nog zou optimaliseren (soms gaat het niet direct op volle bak), maar helaas niet.

Reputatie 1

@wvanelten 

Ik heb ook het idee dat dit bij veel meer mensen speelt, al zullen vermoedelijk de meeste zich hier niet bewust van zijn. 

Mijn upload was gewoon goed en plotseling niet meer. 120 tot 400Mbit haal ik niet eens, soms zakt deze tot nagenoeg 0Mbps en is b.v. een meeting via teams niet mogelijk. 

A.s. vrijdag komt Guidion langs, ik ben benieuwd en zal dan ook hier een update geven. 

 

Gisteren hier de 1000/1000 verbinding opgeleverd gekregen en ook hier is de upload langzaam.

Down is 920Mbit tot 990Mbit.

Upload is helaas maar een 120Mbit tot soms een 400Mbit.

Zowel met iperf3 als speedtest als fast.

Thuis, zo'n 300m verderop hemelsbreed, is het 940 om 950Mbit.

 

Als ik Tweakers zo lees lijkt dit wel een structureel probleem bij T-Mobile.

Hier nog geen verbetering. De speedtest app faalt zelfs bij de upload. Ik heb echter toestemming gekregen om een andere provider uit te kiezen, dat heb ik dus ook gedaan.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ErwinOpGlas, fijn om te zien dat je inmiddels al zover bent gekomen, wij gaan hier zeker werk van maken en wij houden je op de hoogte! :muscle:

Hi @christianvv, zo te zien hebben wij al enige tijd een verzoek voor een Guidion monteur voor jou open staan, maar ik heb zo'n een donkerbruin vermoeden dat je hier geen gebruik meer van wenst te maken. Wij zouden je erg graag willen helpen!

Reputatie 1

Update! Afgelopen zaterdag een mail ontvangen van de klantenservice. Mijn ‘huiswerk’ is doorgestuurd naar de specialisten. Binnen 5 dagen ga ik een reactie ontvangen, ik ben benieuwd!   

Reputatie 1

Update! Ik heb ondertussen de klantenservice gesproken en op verzoek het Tmobile modem teruggezet en de via mail verkregen opdrachten uitgevoerd en terug gemaild. Onderstaande printscreen is 1 van de resultaten. Ik zal laten weten als er nieuws is. 

 

 

    

Ze konden mij niet helpen

Reputatie 1

@christianvv  Ik woon in Apeldoorn zuid/west. Zijn er acties uitgezet bij Tmobile? 

 

Hier ook…. (Apeldoorn west) 

Reageer