Beantwoord

Glasvezel verbindingsproblemen Den Haag 2564

  • 29 September 2020
  • 23 reacties
  • 639 Bekeken

Hallo,

Sinds 11:30 is mijn internetverbinding zonder signaal. Ik zie normaal gesproken veel activiteit op de led’s van de Mediaconverter. Deze branden nu continu. Ik heb de Mediaconverter direct aangesloten op mijn firewall gebruik makend van het juiste vlan id. Dat heeft inmiddels 3 maanden goed gewerkt.

Ik heb de stroom van de Mediaconverter gehaald, 10 sec gewacht en opnieuw aangesloten. Dit heeft niet geholpen. Ook mijn firewall opnieuw gestart. Heb geen IP nummer van de DHCP ontvangen. 

Op de site / T-Mobile Thuis pagina geen algemene storing voor mijn postcode / account vermeld.

Dit duurt nu te lang…. graag hulp!

 

mvg Coert

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 1 October 2020, 11:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

23 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @cdeneve, welkom op de Community, we helpen elkaar hier graag aan oplossingen!

Top dat je zelf al stappen doorlopen hebt, dat maakt het vinden van een oplossing nog makkelijker. Ik zie ook dat je al contact opgenomen hebt met onze Klantenservice en dat er een afspraak met Guidion ingepland is voor 10 oktober. Sorry dat dit zover in de toekomst is, het is momenteel zo druk dat ook de monteurs volle agenda's hebben. Dat mag natuurlijk geen excuus zijn, maar zorgt er wel voor dat er pas op die datum iemand langs kan komen.

Om toch alles uit te sluiten, wil ik nog één actiepunt proberen: op de Media Converter (zwartgrijze kleine doosje dat het modem verbindt met jouw Glasvezelaansluitpunt, oftewel het FTU) zit een aantal schakelaartjes. Deze schakelaartjes zitten op het rode, rechthoekige vlakje aan de zijkant van de converter - hier zit vaak een veiligheidssticker overheen geplakt. Check de onderstaande afbeelding om te zien wat de schakelaartjes zijn:

https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/133b2b70-594d-4c3d-94ef-86df075fcb1b.png

Vaak staan nummers drie en vier aan, probeer deze eens om te switchen zodat alleen nummer één en zus omhoog staan. Voordat je dit doet, haal de converter en het modem alsjeblieft van de stroom af, zodat er niets onder spanning staat. Ik hoop oprecht dat dit een werkende verbinding oplevert.

Hi Jason, dank dat je er even naar hebt gekeken. Na 4 maal een half uur in de wacht voor de helpdesk ben ik wel toe aan een expert pov. De obligate vragen of de WIFI het wel doet ben ik wel voorbij… Gelukkig had de laatste call centrum medewerker wat meer verstand van zaken. De led-indicator FO op de mediaconverter blijft uit. Het vreemde is dat op de Zyxel de WAN led-indicator wel op groen staat. De Internet indicator staat op rood. Het wijzigen van de dip switches van 3 en 4 up naar 1 en 6 up maakt geen verschil. Op mijn router zie ik in de log dat eth link wordt gemaakt zodra ik de kabel naar de MC aansluit. Vervolgens zie ik dat de DHCP client geen antwoord krijgt op het DHCP verzoek en er dus geen IP nummer wordt doorgegeven. Moet de oplossing niet in de hoek gezocht worden?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @cdeneve, bedankt voor je terugkoppeling! Ik zie dat de collega die je het laatst sprak een ticket heeft ingediend bij Guidion zodat je een monteur op bezoek krijgt die onderzoekt wat er precies aan de hand is en hoe het opgelost kan worden. 

Je maakt een goed punt ten aanzien van de WAN-led: dit betekent dat de verbinding wel binnenkomt op het modem, althans het signaal. Waarom dit gebeurt, kunnen we niet op afstand bepalen, maar volgens de lijnmeting zit de belemmering in de binnenhuisinstallatie, vandaar dat Guidion langskomt. Ik verzeker je dat de monteur dit op grondige wijze in behandeling neemt en met een mooie oplossing komt. Waar nodig zal apparatuur vervangen worden.

Ik stuur je meteen een nieuwe voucher code toe, want de eerste verloopt bijna zie ik. Als ik nog iets anders kan doen, geef me een seintje. De Community zit altijd voor je klaar en ik help en denk graag mee!

Dankjewel @Jason. Ik wacht in spanning af op de komst van de monteur. Mogelijk valt er nog wat te doen aan de daglimiet van 5GB in het Unlimited abo. Nu komt het voor dat ik een, weliswaar gratis, Internet uitbreiding van 1GB moet aanvragen. Dat is best onhandig.

Reputatie 7

Hi @cdeneve Met de 7 dagen voucher zou de daglimiet van 5 GB niet van toepassing moeten zijn, als je gebruik maakt van je gebruikelijke Unlimited bundel dan zit er wel een daglimiet op (die je onbeperkt aan kan vullen).

Hoi @Jason en/of @Brian ; vanavond is de monteur geweest en hij was er heel snel achter dat het probleem in de wijkcentrale zit. Hij heeft een melding gemaakt bij T-Mobile dat ‘er geen licht’ is. Morgen krijg ik een bericht wanneer deze monteur aan de slag gaat. Zeer vervelend en onbegrijpelijk dat het zo lang moet duren. Ik hoop dat jullie intern nadenken hoe dit te versnellen bijv, dat al bij de meting jan worden geconstateerd dat het probleem in de wijkcentrale zit en niet bij de klant thuis. In de tussentijd moet ik dus blijven modderen met het gebruiken van de Hotspot op onze mobieltjes. Daarover gesproken : ondanks de toezegging dat ik een nieuwe voucher zou krijgen heb ik die tot nu toe niet ontvangen. Dus bij deze graag toesturen.

Reputatie 1

Heb zojuist 50 min in de wacht gestaan bij de helpdesk en heb maar opgehangen, waarom is het toch zo druk?

Ik woon op postcode 2565 en heb hetzelfde probleem. Internet lampje is rood op de modem. Op de Media Converter staat dip 1 en 6 al op op “ON”. Ik zie dat het internet al sinds vrijdag 2 oktober in de middag niet meer heeft gewerkt. 

Ik heb alle onderdelen al van t spanning gehad en de WAN status bekeken door in te loggen op de modem. Die is down (aangegeven met een rood kruis).

Aangezien ik redelijk bekend ben op het terrein van netwerken kan ik zo langzamerhand ook wel zeggen dat het een probleem is die buiten de woning ligt.

Bovendien hebben jullie een regeling waarbij je 1/30 van het maandabonnement terug krijgt voor elke dag dat de service down is. Dat formulier is alleen niet te vinden omdat jullie het alleen “aanzetten” als jullie vinden dat er een storing is.

Maandag start mn werkdag weer (vanuit huis) dus ik zie graag een oplossing voor het internet dat ik nu niet heb maar wel nodig heb om te kunnen werken.

Reputatie 1

Hoi @Jason en/of @Brian ; vanavond is de monteur geweest en hij was er heel snel achter dat het probleem in de wijkcentrale zit. Hij heeft een melding gemaakt bij T-Mobile dat ‘er geen licht’ is. Morgen krijg ik een bericht wanneer deze monteur aan de slag gaat. Zeer vervelend en onbegrijpelijk dat het zo lang moet duren. Ik hoop dat jullie intern nadenken hoe dit te versnellen bijv, dat al bij de meting jan worden geconstateerd dat het probleem in de wijkcentrale zit en niet bij de klant thuis. In de tussentijd moet ik dus blijven modderen met het gebruiken van de Hotspot op onze mobieltjes. Daarover gesproken : ondanks de toezegging dat ik een nieuwe voucher zou krijgen heb ik die tot nu toe niet ontvangen. Dus bij deze graag toesturen.

@cdeneve ben erg benieuwd naar de voortgang want volgens mij heb ik er ook last van :( (postcode 2565)

Hoi @Jason en/of @Brian ; vanavond is de monteur geweest en hij was er heel snel achter dat het probleem in de wijkcentrale zit. Hij heeft een melding gemaakt bij T-Mobile dat ‘er geen licht’ is. Morgen krijg ik een bericht wanneer deze monteur aan de slag gaat. Zeer vervelend en onbegrijpelijk dat het zo lang moet duren. Ik hoop dat jullie intern nadenken hoe dit te versnellen bijv, dat al bij de meting jan worden geconstateerd dat het probleem in de wijkcentrale zit en niet bij de klant thuis. In de tussentijd moet ik dus blijven modderen met het gebruiken van de Hotspot op onze mobieltjes. Daarover gesproken : ondanks de toezegging dat ik een nieuwe voucher zou krijgen heb ik die tot nu toe niet ontvangen. Dus bij deze graag toesturen.

@cdeneve ben erg benieuwd naar de voortgang want volgens mij heb ik er ook last van :( (postcode 2565)

@R0n4ldNL In tegenstelling tot wat de monteur had gezegd, kreeg ik gister geen bericht over de verdere stappen in het oplossen van de storing. Dus dan toch maar weer de helpdesk gebeld. Dit keer duurde het 1h45m (!!!) tot ik iemand aan de lijn kreeg. De medewerkers kon zien dat het probleem was gemeld bij de technische helpdesk en gaf aan dat het wel 9 dagen kan duren voordat een monteur ernaar kan kijken… Omdat ik geen reactie had ontvangen op mijn bovenstaand verzoek om een ‘Unlimited’ voucher te ontvangen dan nu maar gevraagd en ontvangen. To be continued...

Reputatie 1

Same here in 2563. Maar geen storing hoor, hoe kom je erbij...

Hier ook 2562. Zelfde storing. Alles wat beschreven staat al geprobeerd maar blijft maar rood de wereldbol. Komt geen volledig glasvezel signaal binnen. WAN wel groen. Lijkt dan toch niet eraan te liggen dat het spul van de stroom was vanmiddag. 

Hier 2563

ben net sinds een week overgestapt, maar wat een 1e week alweer. Heb nog nooit zo lang in de wacht gestaan totaal bij de ks.  Hoe lang gaat dit duren?

Reputatie 7
Badge +15

Er is een storing in Den Haag en hier kan je ook de updates volgen.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

Reputatie 7
Badge +4

Excuus voor het probleem dat momenteel in een klein deel van Den Haag speelt, wij zetten alles op alles om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen!

Hi ​​​@cdeneve, ik ben blij om te zien dat je inmiddels een vouchercode hebt geregeld, excuus dat dit niet ten tijde van jouw bericht is gebeurd. Wij hadden heel graag gehad dat het mogelijk was om alles vanaf afstand te meten, alleen kunnen bepaalde zaken alleen vanaf locatie worden gemeten. Wij zijn hard bezig om het proces een stuk meer te verbeteren, en inmiddels hebben de Guidion monteurs toegang tot veel wijkcentrales. Hopelijk weten we binnenkort toegang te regelen tot alle wijkcentrales! Ondertussen zijn wij met man en macht bezig om jouw signaal zo snel mogelijk te activeren.

Excuus voor het probleem dat momenteel in een klein deel van Den Haag speelt, wij zetten alles op alles om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen!

Hi ​​​@cdeneve, ik ben blij om te zien dat je inmiddels een vouchercode hebt geregeld, excuus dat dit niet ten tijde van jouw bericht is gebeurd. Wij hadden heel graag gehad dat het mogelijk was om alles vanaf afstand te meten, alleen kunnen bepaalde zaken alleen vanaf locatie worden gemeten. Wij zijn hard bezig om het proces een stuk meer te verbeteren, en inmiddels hebben de Guidion monteurs toegang tot veel wijkcentrales. Hopelijk weten we binnenkort toegang te regelen tot alle wijkcentrales! Ondertussen zijn wij met man en macht bezig om jouw signaal zo snel mogelijk te activeren.

Hi @Cal , bedankt voor de update. 

Iemand een idee hoe lang dit gaat duren? Nog zo’n dag en ik ga terug naar mijn oude provider.

“ de wachttijd is langer dan je van ons gewend bent?” tot nu toe iedere dag 45 minuten. Echt niet normaal meer.

postcode 2562 zelfde probleem.

 

ik denk dat ze de klanten niet kunnen bij benen, Dhcp server krijgt geen ip adres.

 

 

En alweer hetzelfde als gisteren. Ineens is de verbinding verbroken. Hele dag geen last gehad en nu zit je weer zonder verbinding. Wat is dit en los het nou een keer op. 

Ook hier problemen met internet sinds vannacht…..

Go-fix!

Ook hier problemen met internet sinds vannacht…..

Go-fix!

En dat hebben ze gedaan. Werkt weer hier (2564)

@Jason @Sander e.a. : In de storing melding staat dat 12/10 het probleem in de wijkcentrale zou zijn gevonden en op 13/10 geen problemen meer.

Ik ben direct gaan proberen maar helaas nog geen verandering. Op de modem is de led wereldbol nog rood en op de mediaconverter is de led linksonder nog uit. Is de ticket van mijn gemeld probleem afgesloten ? Zo ja dan moet deze per direct weer geopend worden. Graag jullie reactie.

Ook hier problemen met internet sinds vannacht…..

Go-fix!

En dat hebben ze gedaan. Werkt weer hier (2564)

Helaas bij mij niet (ook 2564)… Wellicht zijn er meerdere problemen en zijn de ‘algemene’ problemen opgelost.

Reputatie 7

Hi all, we blijven het storingstopic van updates voorzien, je vindt daar de actuele status. We zijn hard aan het werk om de verbinding definitief te herstellen!