Beantwoord

Graag weer een volledige MTR / Traceroute / Sniffing / DPI



Toon eerste reactie

110 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@yalerta

Dat lijkt me toch niet. De tweede hop is daar van glasoperator. Mijn traceroute is trouwens ook nog steeds vern**kt maar als ik positief denk zou bovenstaande kunnen inhouden dat ze e.a. gefaseerd aan het terugdraaien zijn.


Och, iets met mieren en s….

Uiteraard is er een sprongetje in het ftth.glasoperator netwerk. Maar daarna rechtstreeks verbonden met het Nationaal Security Agency (in de USA)

Maar (fingers crossed) ik hoop echt dat het een teken is dat ze die zogenaamde veiligheids instelling aan het terug draaien zijn en er eerstdaags weer normaal een route beoordeeld kan worden.
Laatst aangemeld op een server in een ander netwerk en daar Tracert moeten gebruiken.
Het vreemdste is dat in andere topicdraadje @Brian aan een gebruiker vraagt in opdracht van de netwerk experts een Tracert uit te voeren.

/samenzweerders modus aan

En dat allemaal omdat Tmobile wil maskeren (maar niet wil toegeven) dat ze waarschijnlijk de goedkope route via DTAG weer (gaan) instellen.

/samenzweerders modus uit

Tracing route to nu.nl [13.224.128.84]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  fritz.box [192.168.178.1]
  2     1 ms     1 ms     1 ms  1-16-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.16.1]
  3    14 ms    14 ms    13 ms  server-13-224-128-84.lhr3.r.cloudfront.net [13.224.128.84]

Bij mij ook niks veranderd

Reputatie 4

Zozo ik krijg ineens meer dan 1 hop te zien weer:

 

>tracert nu.nl

Tracing route to nu.nl [13.224.228.82]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  172.16.0.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-192-187-31.ftth.glasoperator.nl [31.187.192.1]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5    14 ms    34 ms    14 ms  ae23-xcr1.ltw.cw.net [195.2.31.13]
  6     8 ms     9 ms     8 ms  195.89.101.53
  7    14 ms    15 ms    14 ms  ae23-xcr1.ltw.cw.net [195.2.31.13]
  8    14 ms    14 ms    17 ms  99.83.70.82
  9     *        *        *     Request timed out.
 10    14 ms    14 ms    14 ms  150.222.65.99
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     *        *        *     Request timed out.
 16    15 ms    14 ms    14 ms  server-13-224-228-82.lhr61.r.cloudfront.net [13.224.228.82]



Nou hier is er nog altijd niets veranderd. 

 

C:\Windows\System32>tracert 13.224.228.82

Tracing route to server-13-224-228-82.lhr61.r.cloudfront.net [13.224.228.82]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl [143.178.224.1]
  3     8 ms     8 ms     8 ms  server-13-224-228-82.lhr61.r.cloudfront.net [13.224.228.82]

Trace complete.

Reputatie 3

@yalerta

Dat lijkt me toch niet. De tweede hop is daar van glasoperator. Mijn traceroute is trouwens ook nog steeds vern**kt maar als ik positief denk zou bovenstaande kunnen inhouden dat ze e.a. gefaseerd aan het terugdraaien zijn.

Reputatie 7
Badge +5

@mdanielsnl

Per ongelijk een route buiten t-mobile aangemaakt? Hot spot via de buren of telefoon?

Mijn tracert naar nsa.gov is nog steeds maar 1 hop.

Reputatie 1

Zozo ik krijg ineens meer dan 1 hop te zien weer:

 

>tracert nu.nl

Tracing route to nu.nl [13.224.228.82]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  172.16.0.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-192-187-31.ftth.glasoperator.nl [31.187.192.1]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5    14 ms    34 ms    14 ms  ae23-xcr1.ltw.cw.net [195.2.31.13]
  6     8 ms     9 ms     8 ms  195.89.101.53
  7    14 ms    15 ms    14 ms  ae23-xcr1.ltw.cw.net [195.2.31.13]
  8    14 ms    14 ms    17 ms  99.83.70.82
  9     *        *        *     Request timed out.
 10    14 ms    14 ms    14 ms  150.222.65.99
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     *        *        *     Request timed out.
 16    15 ms    14 ms    14 ms  server-13-224-228-82.lhr61.r.cloudfront.net [13.224.228.82]

Reputatie 3

@Brian 

Twee simpele vragen.

  1. Hoe  leggen jullie uit dat de ttl  een packet aangepast wordt, naast wat een router default doet? Leg ook uit waarom je, onterecht, de packets van de klant modificeert.
  2. Hoe verklaren jullie dingen als ‘dit is industry standard’ in deze context en dat dit overal gebeurt. Hier ben ik wel benieuwd naar. Ik zie namelijk niemand dit doen

Dit waren de vragen die ik acht dagen geleden stelde. Je zou destijds daar ‘volgende week’ antwoord op geven. Tot op heden heb ik nog geen antwoord gezien, nog sterker geen enkele reactie meer.

Om heel eerlijk te zijn snap ik niet dat je dit uberhaupt moet navragen. Het lijkt me dat een change als het slopen van alle traceroutes eerst intern besproken wordt en iedereen daarvan op de hoogte is.

Aangezien je blijkbaar nergens een lap tekst kwijt kan aan T-Mobile, probeer ik het eerst hier. Ik wil dat T-Mobile hierop gaat reageren met iets concreets:

 

Je eigen tekst kun je gerust kwijt, maar T-Mobile lijkt het bewust te hebben verstopt zodat iedereen naar het forum gaat, ook als je belt worden mensen in dit soort gevallen doorverwezen naar jawel… verrassing het forum!

Mensen die klachten/problemen hebben of T-Mobile gewoonweg in gebreke willen stellen, kunnen aankaarten door een e-mail sturen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl. met in de subject hun klantnummer. Nog mooier wordt het als je hierin ook direct ACM Consuwijzer ( info@consuwijzer.nl ) even CC't 

Mooiste is wanneer iedereen in dat geval direct screenshots stuurt en alles zo goed mogelijk onderbouwt.  Vergeet niet ook even te verwijzen naar dit forum topic, zodat de ACM hier eventueel nog meer kan terugvinden.

Reputatie 2

(..)

 Wat gaat T-Mobile hier aan doen? Ik heb hier namelijk te maken met een ondeugdelijk product. Als ik zo op Tweakers en jullie forum kijk, zijn er veel meer mensen met precies dezelfde problemen, dus het is zeker geen geïsoleerd geval.

Ik wil ook graag horen wat T-Mobile vind van deze hele zaak, want op de community worden mensen niet wijzer van de kleine beetjes halve informtie, waarmee iedereen met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

Als T-Mobile mij niet schriftelijk kan bevestigen dat er inderdaad problemen zijn en dat deze binnen een redelijke periode opgelost worden (inclusief de belachelijke trace-blokkade) dan wil ik met jullie in gesprek over het ontbinden van het contract.

(..)

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten, ook ik merk wat strubbelingetjes na ongeveer 3 tot 4 weken t-mobile 1000/1000 glas te hebben komende vanaf tweak in kpn wba gebied. (tweak was bepertk tot 100/100 de laatste 2 jaar, kpn gaat op dit adres enkel tot 1000/500)

 

Ik woon in een zgn. nieuw T Mobile Thuis PON regio, waarbij t mobile geen eigen glas heeft, maar op het bestaande  AON/P2P kpn netwerk nl netwerk inhaakt met hun eigen apparatuur in de PoP’s waarbij t mobile klanten op wijkniveau overgaan naar (x)pon alvorens op de core van tmobile te komen.

 

Reputatie 1

Aangezien je blijkbaar nergens een lap tekst kwijt kan aan T-Mobile, probeer ik het eerst hier. Ik wil dat T-Mobile hierop gaat reageren met iets concreets:

@Brian  @Jason  < Dat zijn volgens mij in ieder geval 2 medewerkers die iets kunnen zeggen hierover….

------

Beste T-Mobile,

Ik ben pas net aangesloten (Van KPN 200 naar T-Mobile 1000), maar jullie verbinding is gewoonweg een drama gebleken.
Websites (met name via AWS hosting) haperen, laden niet of pas na refresh. Hier is op de community intussen genoeg over te vinden, dus ik ben niet de enige. Ik zit zelf ruim 22 jaar in de ICT dus ik weet redelijk goed hoe e.e.a. werkt.

Via mijn verbinding is het heel simpel te testen via de volgende site: http://ec2-reachability.amazonaws.com/ . Via mijn connectie vallen er random pakketten weg binnen met name het EU verkeer. Via andere verbindingen, zoals via mijn werk (KPN en Vodafone) heb ik gewoon een 100% goedwerkende verbinding.

Ik ben eindeloos aan het sleutelen zoeken geweest, maar het probleem ligt gewoon verderop in het T-Mobile netwerk en is sinds vorige week dinsdag toen ik ben aangesloten nog steeds niet opgelost en schijnt blijkbaar al maanden te spelen.

Normale traceroutes zijn niet meer volgen, wat mijn (thuis)werk als systeembeheerder een stuk bemoeilijkt. Ik ben nu gedwongen om via een terminal sessie via VPN op een computer op de zaak de traceroutes na te lopen via een KPN lijn om connecties te na te lopen en de rest hieruit te reconstrueren, belachelijk!

Los daarvan het belangrijkste is gewoon dat de verbinding niet stabiel is binnen het T-Mobile netwerk.

- Websites openen niet, je staat te wachten. Je refreshed 1 of 2 keer en ineens laad hij weer wél.
- Spelletjes van de kinderen die online gaan en voorheen perfect werkten, lopen nu regelmatig vast en moeten herstart worden. Als zij spelletjes spelen moet ik vrijwel de hele tijd in de buurt blijven om ze te assisteren als de boel weer onderuit gaat.
- Speedtest is 3 van de 4 keer niet uit te voeren, dan krijg je een connection error, probeer je het een aantal keer, dan loopt hij soms wel door, met gigabit snelheden.
- TV kijken is een drama geworden. Dit doen we via NLZIET. Dit ging voorheen prima, maar nu als je naar een andere zenden zapt, krijg je zwart beeld en gaat hij ‘laden’. Als je dan doorzapt en weer terug dan krijg je weer beeld, zolang dat loopt heb je beeld, maar owee als je gaat zappen.
- De hele internetervaring is gewoon ronduit slecht geworden. Ik ben eigenlijk alleen maar bezig de hele tijd te troubleshooten waarom dingen niet werken zoals ze moeten werken. Op mijn mobiel heb ik nu standaard het internet naar 4G van de KPN maar aangezet, want dan werkt alles tenminste normaal. Helaas is mijn bundel niet toereikend om dit 24/7 te doen.
- Traceroutes zijn niet meer mogelijk, alle connecties worden gemaskeerd, waardoor professioneel thuiswerk over de verbinding simpelweg niet meer mogelijk is. Zelfs verbindingen buiten het T-Mobile netwerk worden gemaskeerd. Ik denk zelfs dat dit indruist tegen de netneutraliteit aangezien het dataverkeer actief wordt gemuteerd en informatie wordt weggehaald uit de datastroom. Interne routers afschermen is zeker wel mogelijk, maar dat gaat op een heel andere manier, niet door de data actief te muteren.

Ik was een tijdje bezig familie en kennissen te overtuigen om ook naar T-Mobile over te stappen vanwege het gunstige prijspunt, maar ik heb iedereen intussen met klem verzocht dit vooralsnog niet te doen, om onder andere bovenstaande redenen. Daarbij moet gezegd worden, als deze punten opgelost zouden zijn, het een goed produkt kan zijn, maar dan moet het stabiel zijn en onbewerkt/ongefilterd. Op dit moment kan ik nog niets positiefs melden helaas.

Ik wil gewoon weer terug naar het stabiele netwerk van KPN want als ik hier een jaar aan vast zit heb ik een groot probleem! Wat gaat T-Mobile hier aan doen? Ik heb hier namelijk te maken met een ondeugdelijk product. Als ik zo op Tweakers en jullie forum kijk, zijn er veel meer mensen met precies dezelfde problemen, dus het is zeker geen geïsoleerd geval.

Ik wil ook graag horen wat T-Mobile vind van deze hele zaak, want op de community worden mensen niet wijzer van de kleine beetjes halve informtie, waarmee iedereen met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

Als T-Mobile mij niet schriftelijk kan bevestigen dat er inderdaad problemen zijn en dat deze binnen een redelijke periode opgelost worden (inclusief de belachelijke trace-blokkade) dan wil ik met jullie in gesprek over het ontbinden van het contract.

Graag uw reactie!

Mvg,

Ferry Heibrink

Hmmm nu geprobeerd met Edge en daar werkt het wel met HTTP,alles groen.

Firefox blijft HTTPS geven wat ik ook probeer.

Reputatie 1

Als ik die https://ec2-reachability.amazonaws.com/ uitvoer word bij mij alles rood,geen enkele groene connectie.

 

Deze pagina geeft ook via een 4G mobiel netwerk alles op rood. Dus dat lijkt me niet echt een goede test.


En dat is bij mij dus niet het geval,met 4G is bij mij alles groen.

bijzondere is als je diezelfde website op HTTP benaderd dat alles groen is.. ga je naar HTTPS is alles rood.


Net ff HTTPS uitgezet in Firefox en opnieuw geprobeerd,maar nog steeds alles rood,dus die vlieger gaat bij mij niet op.

 

Dat is raar.. Ik heb het nog even geprobeerd vanaf een andere internet verbinding en daar heb ik hetzelfde, HTTPS werkt niet en HTTP werkt wel.

 

 

Als ik die https://ec2-reachability.amazonaws.com/ uitvoer word bij mij alles rood,geen enkele groene connectie.

 

Deze pagina geeft ook via een 4G mobiel netwerk alles op rood. Dus dat lijkt me niet echt een goede test.


En dat is bij mij dus niet het geval,met 4G is bij mij alles groen.

bijzondere is als je diezelfde website op HTTP benaderd dat alles groen is.. ga je naar HTTPS is alles rood.


Net ff HTTPS uitgezet in Firefox en opnieuw geprobeerd,maar nog steeds alles rood,dus die vlieger gaat bij mij niet op.

Reputatie 1

Als ik die https://ec2-reachability.amazonaws.com/ uitvoer word bij mij alles rood,geen enkele groene connectie.

 

Deze pagina geeft ook via een 4G mobiel netwerk alles op rood. Dus dat lijkt me niet echt een goede test.


En dat is bij mij dus niet het geval,met 4G is bij mij alles groen.

bijzondere is als je diezelfde website op HTTP benaderd dat alles groen is.. ga je naar HTTPS is alles rood.

Als ik die https://ec2-reachability.amazonaws.com/ uitvoer word bij mij alles rood,geen enkele groene connectie.

 

Deze pagina geeft ook via een 4G mobiel netwerk alles op rood. Dus dat lijkt me niet echt een goede test.


En dat is bij mij dus niet het geval,met 4G is bij mij alles groen.

Reputatie 7
Badge +14

Als ik die https://ec2-reachability.amazonaws.com/ uitvoer word bij mij alles rood,geen enkele groene connectie.

 

Deze pagina geeft ook via een 4G mobiel netwerk alles op rood. Dus dat lijkt me niet echt een goede test.

Als ik die https://ec2-reachability.amazonaws.com/ uitvoer word bij mij alles rood,geen enkele groene connectie.

Gisteren verschillende malen getest,op verschillende tijden.

Samen met mijn Uploadprobleem wat nu al een dikke 7 Mnd duurt en de 3 hops Tracert is dit toch een serieus probleem op hun netwerk.

De laatste weken heb ik in het weekend en s,nachts wel de volle upload,dus ze hebben wel weer iets aangepast.

 

Postcode 5645

Reputatie 1

Ik weet niet hoe het juridisch zit, maar ik heb nu een weekje T-Mobile 1Gbit maar liefste zou ik morgen weer terug bij de KPN zitten. Als ICT professional is het vreselijk irritant om niet eens een normale traceroute te kunnen uitvoeren, dat als eerste, maar los daarvan moet het internet gewoon goed werken en dat doet het niet. Sowieso de redenen om de traceroute te maskeren raken kant noch wal.

Ik heb allerlei vage problemen die ik bij KPN niet had. Deze worden ook bevestigd door een simpele test op http://ec2-reachability.amazonaws.com/ . Die faalt elke keer wel op een aantal willekeurige hosts in de EU. Deze connectieproblemen uiten zich op allerlei vervelende manieren tijdens normaal gebruik van het internet. Als ik deze test vanaf de lijn op mijn werk uitvoer is deze telkens 100% succesvol. Via T-Mobile is is simpelweg onmogelijk om een goede test uit te voeren, al probeer je het 1000x, telkens valt er wel een connectie weg en het lijkt altijd binnen de EU te zijn.

 

Zomaar wat voorbeelden:

  • Websites openen niet, je staat te wachten. Je refreshed en ineens laad hij weer wél.
  • Spelletjes van de kinderen die online gaan en voorheen perfect werkten, lopen nu regelmatig vast en moeten herstart worden. Als zij spelletjes spelen moet ik vrijwel de hele tijd in de buurt blijven om ze te assisteren als de boel weer onderuit gaat.
  • Speedtest is 3 van de 4 keer niet uit te voeren, dan krijg je een connection error, probeer je het een aantal keer, dan loopt hij wel door, met gigabit snelheden.
  • TV kijken is een drama geworden. Dit doen we via NLZIET. Dit ging voorheen prima, maar nu als je naar een andere zenden zapt, krijg je zwart beeld en gaat hij ‘laden’. Als je dan doorzapt en weer terug dan krijg je weer beeld, zolang dat loopt heb je beeld, maar owee als je gaat zappen.
  • De hele internetervaring is gewoon ronduit slecht geworden. Ik ben eigenlijk alleen maar bezig de hele tijd te troubleshooten waarom dingen niet werken zoals ze moeten werken. Op mijn mobiel heb ik nu standaard het internet naar 4G van de KPN maar aangezet, want dan werkt alles tenminste normaal. Helaas is mijn bundel niet toereikend om dit 24/7 te doen.

Ik wil het liefste weer terug naar de KPN want als ik hier een jaar aan vast zit wordt ik gillend gek, Wat gaat T-Mobile hier aan doen? Ik heb hier te maken met een ondeugdelijk produkt. Als ik zo op Tweakers kijk, zijn er veel meer mensen met precies dezelfde problemen, dus het is zeker geen geïsoleerd geval.

Reputatie 4

Ik probeer al 2 dagen in te loggen op de game servers van Battlefield zonder success.

Als jullie deze onzin niet hadden had ik kunnen zien wat het mogelijke probleem is maar nu wil ik restitutie want dit slaat echt NERGENS op. Anderen kunnen de game wel gewoon in dus leg ik het probleem/de schuld bij T-Mobile omdat ik immers niet kan troubleshooten.
Het ruikt behoorlijk naar hoe het voelde met Dtag….

Maar ook dat is niet te bewijzen/ontkrachten omdat we geen tracert meer hebben dus graag mijn geld terug. Ik kan al 6 maanden niet fatsoenlijk uploaden naar een remote nas en kan ook niet meer fatsoenlijk gamen en word behoorlijk pissed van lakse houding van T-Mobile.

is al een iets ouder topic, maar aangezien ik er naar verwezen ben door een t-mobile medewerker en ik nu idd issues heb met de verbinding..

Ik krijg ook de indruk dat het juist de bedoeling om het topic in vergetelheid te brengen. Gevalletje doofpot, anyone?

 

bump

Gezien aldus de klantenservice het antwoord hier vandaan moet komen.

Kom maar op met dat goede antwoord.

Die zal er vast niet zijn, iedereen wijst naar één richting en dat zijn de stagiaires van de netwerkafdeling. Het beloofd antwoord met daarbij een (uitgebreide) uitleg laat al meer dan een maand op zich wachten.

 

Hi @Marty_J @Mdevries Goede vragen die jullie daar stellen. Ik hoop daar volgende week een concreet antwoord op te hebben middels één van onze netwerk engineers en dan kom ik daar op terug (inclusief eerdere mogelijke vragen die al gesteld zijn).

Het is en blijft gewoonweg jammer dat het in feite dezelfde vragen zijn die al weken geleden meermaals zijn neergelegd voor zover ik mij kan herinneren. 

 

@Brian wellicht goed dat die netwerk engineer weet dat hij te maken heeft met o.a. netwerk engineers die werken bij andere isp’s.

Voor zover ik heb begrepen, MOET een internetprovider transparant zijn en dus dergelijke zaken vermelden. Het is daarbij niet eens relevant of er andere netwerk engineers rondlopen als T-Mobile klant. Er zijn zat consumenten hier die enige technische kennis hebben en een artikel van de ACM naar boven kunnen toveren en de conclusie kunnen trekken dat dit alleen al indruist tegen netneutraliteit.

En dan hebben we het nog niet gehad over de schijnveiligheid en enorme frustraties die men creëert.

 

Reputatie 2

 

Get your stuff together. Haal het NOC weer in-house met competente mensen die weten wat ze doen.

sluit ik me graag bij aan.

 

 

Na een week op het T-mobile ODF netwerk toch maar weer terug naar KPN. Stabiliteit was wel redelijk maar het gebrek aan een simpele traceroute was de voornaamste beweegreden.

Als het alleen het interne T-mobile netwerk betrof was het niet zo/minder erg geweest. Het hele pad verhullen ben ik echter nog nooit eerder tegengekomen.
Als ik het vantevoren had geweten had ik de overstap ook niet gemaakt. Het leek me zo'n standaard voorziening dat ik er ook niet naar gezocht heb.
Liever iets duurder en een lagere snelheid maar wel alle basis functionaliteit die je mag verwachten.

Reputatie 1

Een uitgebreidere uitleg volgt, maar de korte samenvatting is dat het zichtbaar zijn van de tussenliggende hops en de core routers een veiligheidsrisico met zich meebrengt. Het is ook niet 'industry standard’ dat deze netwerk informatie zichtbaar is.

Onzin. Geen van de andere access ISP’s manipuleert TTL zodanig dat het complete pad vernaggeld wordt. Het bemoeilijkt troubleshooting en breekt applicaties. Er zijn andere manieren om dit soort risico’s te verminderen.

Oh, en jullie benadelen hier enkel jullie eigen klanten mee. Van buiten is het pad tot jullie netwerk (zelfs tot het apparaat bij de klant) gewoon zichtbaar. Daar kunnen jullie niets aan veranderen.

Als onderdeel van een aantal verbeteringen aan ons netwerk, waaronder een verbetering van de veiligheid bij bijvoorbeeld bij DDoS aanvallen, is de informatie die zichtbaar is bij een trace aangepast en is alleen het eindpunt nog zichtbaar.

Dit is geen verbetering. Dat het idee niet is teruggefloten is zorgwekkend en dat deze uitvoering uberhaupt in gang is gezet is een teken van uiterste incompetentie. 

Get your stuff together. Haal het NOC weer in-house met competente mensen die weten wat ze doen.

Reputatie 3

@Brian wellicht goed dat die netwerk engineer weet dat hij te maken heeft met o.a. netwerk engineers die werken bij andere isp’s.

Reputatie 7

Hi @Marty_J @Mdevries Goede vragen die jullie daar stellen. Ik hoop daar volgende week een concreet antwoord op te hebben middels één van onze netwerk engineers en dan kom ik daar op terug (inclusief eerdere mogelijke vragen die al gesteld zijn).

Reageer