Guidion maakt geen afspraak

  • 7 February 2023
  • 19 reacties
  • 227 Bekeken

Reputatie 1

Vrijdag heb ik een storing gemeld met ons internet.
We werden door T-Mobile prima behandeld en er werd een opdracht naar Guidion gezet.
Nu wachten wij al 4 dagen, niet alleen op een monteur, maar op überhaupt een afspraak met een monteur.
Ze blijven dit herhalen als we bellen en mailen:
“In het systeem zie ik dat het via de automatische planning niet is gelukt om een afspraak in te plannen. Jouw werkopdracht staat hierdoor momenteel op de handmatige planning. Aan de hand van de soort afspraak en de regio waar je woont, gaan wij handmatig op zoek naar een expert met de juiste vaardigheden die bij je langs kan komen. Wij proberen ons hierbij te allen tijde zo veel mogelijk aan je beschikbaarheid te houden, maar er is een kans dat we hiervan afwijken als we een optie vinden op korte termijn.”
Daar wachten we nu al 4 dagen op en het is hier thuis echt een probleem door thuiswerken.
Hoe krijgen we de boel gerepareerd nu Guidion niet lijkt te willen komen??


19 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ikke1976 

Je hebt wel een mail ontvangen om een afspraak te maken en door kon je dan ook opgeven op welke dagen je beschikbaar bent?

Uit eigen ervaring weet ik dat dat best lang kan duren dus het is beter om zelf even te bellen met Guidion op telefoonnummer 088 2000 151 om te kijken of ze een afspraak kunnen maken voor je.

Reputatie 1

Hallo @Ikke1976 

Je hebt wel een mail ontvangen om een afspraak te maken en door kon je dan ook opgeven op welke dagen je beschikbaar bent?

Uit eigen ervaring weet ik dat dat best lang kan duren dus het is beter om zelf even te bellen met Guidion op telefoonnummer 088 2000 151 om te kijken of ze een afspraak kunnen maken voor je.

Beide al gedaan, maar ze blijven zeggen dat we op “handmatige planning” staan en dat we worden teruggebeld. We lopen nu te goochelen om thuis te kunnen werken met twee mobieltjes met onbeperkt internet met 4 personen. Geen doen…..

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ikke1976, ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik zie inderdaad dat er handmatig een afspraak ingepland moet worden! Dat kan via deze link: [VERWIJDERD DOOR MODERATOR]. Laat mij even weten of dit gelukt is! Voor nu een prettige dag gewenst.

Reputatie 1

Hey @Ikke1976, ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik zie inderdaad dat er handmatig een afspraak ingepland moet worden! Dat kan via deze link: [VERWIJDERD DOOR MODERATOR]. Laat mij even weten of dit gelukt is! Voor nu een prettige dag gewenst.

Dat hebben we al meerdere keren gedaan sinds vrijdag, telkens met hetzelfde resultaat
Net wederom geprobeerd, zelfde resultaat:

“O jee!

Op dit moment kunnen we je geen passend tijdslot aanbieden, maar wij gaan voor je aan de slag om de afspraak alsnog voor je te kunnen maken. Selecteer minimaal 3 halve dagen waarop je beschikbaar bent en wij zullen de afspraak voor je inplannen.”

Bellen en mailen met Guidion geeft hetzelfde resultaat. “We bellen u terug”, maar horen niks.

Donderdag hebben we echt een probleem met werk als het internet er nog niet weer is……..

 

Reputatie 1

Hey @Ikke1976, ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik zie inderdaad dat er handmatig een afspraak ingepland moet worden! Dat kan via deze link: [VERWIJDERD DOOR MODERATOR] Laat mij even weten of dit gelukt is! Voor nu een prettige dag gewenst.

In het kader van de AVG niet erg handig om de link te delen @Tommie ...

Reputatie 1

Nee, inderdaad….. 😕

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Ikke1976

Excuses dat de link is geplaatst! Ik heb deze zojuist voor je verwijderd. Heb je wel een afspraak kunnen maken? Mocht dit niet het geval zijn, kun je mij dan even een privébericht sturen? Dan stuur ik je alsnog de link door! 

Reputatie 1

Hi @Ikke1976

Excuses dat de link is geplaatst! Ik heb deze zojuist voor je verwijderd. Heb je wel een afspraak kunnen maken? Mocht dit niet het geval zijn, kun je mij dan even een privébericht sturen? Dan stuur ik je alsnog de link door! 
 

De link staat nog steeds in de gequote berichten erna. Maar een afspraak maken lukt nog steeds niet. Is er niet een manier/ mogelijkheid dat we een nieuwe router kunnen krijgen om te testen of dat het probleem oplost? Want we komen werkelijk in de problemen met werk en zorg de komende dagen als we geen wifi hebben………

 

Reputatie 1

Weer een email naar Guidion gestuurd, wederom hetzelfde antwoord.
We hebben maar voor 2 personen onbeperkt mobiel internet en dat is voor 4 personen die thuiswerken eigenlijk te weinig, morgen zitten we er al mee in de knoop en moeten we internet bijkopen voor jongste zoon om alles te kunnen organiseren…..   Komt nog bij dat de onbeperkte internet vrijdag al afloopt en we nog niet eens een afspraak met een monteur hebben…….

Reputatie 1

Nog een mail, weer hetzelfde antwoord.
“Bel ons niet, wij bellen u…..” 😡

Reputatie 1

Is er niet een manier/ mogelijkheid dat we een nieuwe router kunnen krijgen om te testen of dat het probleem oplost? Want we komen werkelijk in de problemen met werk en zorg de komende dagen als we geen wifi hebben………

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ikke1976, ik begrijp dat deze communicatie niet naar de wensen verloopt. Excuses hiervoor. Guidion is erg druk, en kan daardoor wat langer duren dan normaal. Als ze aangeven dat ze je terugbellen, doen ze dat ook zeker. Wat ik je op dit moment kan aanbieden is een Unlimited 4g voucher om je uit de brand te helpen. Zodat je je telefoon in kan stellen als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Let op: de voucher kan alleen worden geactiveerd met een T-Mobile, Tele2 of Ben simkaart (prepaid of abonnement; beide kan). Kan je mij laten weten of je die wilt ontvangen? Hoor graag van je!

Reputatie 1

Graag, dat helpt me in elk geval morgen uit de brand.
 

Reputatie 7
Badge +9

@Ikke1976 ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met daarin de vouchercode.  

Reputatie 1

Bedankt! Dit helpt ons in elk geval morgen uit de brand.
Hopelijk bellen ze nu snel, want moderne (zorg) techniek is leuk, maar als het wegvalt heb je een groot probleem..

Reputatie 1

Guidion is geweest. We hebben uw collega via de chat toch maar even de hele situatie hier thuis uitgelegd en toen gelukkig met spoed geholpen. Voelde niet fijn om dat hier online te zetten.
Hele vriendelijke monteur.

Helaas kon Guidion het niet repareren, dus nu een bon aangemaakt voor KPN wederom met spoed.
Dus nu eerst weer afwachten, voor morgen zijn we eerst geholpen met de vouchercode. Nogmaals dank.
Donderdagavond nemen we wel even weer contact op hoe nu verder.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ikke1976, heel fijn om te horen dat je goed geholpen bent, alleen jammer dat Guidion het niet heeft weten op te lossen! Ik heb met het rapport van Guidion meteen de melding doorgezet naar KPN. Wellicht dat ze je hier morgen over contacteren, maar ik ga mijn uiterste best doen om er nog vandaag van te maken. 

Ik weet zeker dat zij veel voor je kunnen betekenen en dat je snel weer zorgeloos online bent!

Reputatie 1

Donderdag stond er de hele dag een auto voor de deur van een telecom reparatie bedrijf.
Ze zijn druk geweest bij de slootwal (waar ze al weken druk bezig zijn met onderhoudswerkzaamheden) en aan het einde van de middag deed ineens de wifi het weer.
Zaterdagochtend kwam de monteur, maar er was niets meer te merken van de storing, noch wist deze van het telecom reparatie bedrijf af.
Het lijkt erop dat er een kabel kapot is gegaan tijdens de werkzaamheden aan de wal, zonder dat dit gecommuniceerd is aan ons,  KPN of T-Mobile. Heel apart.
Na een heel vervelende week dan nu maar hopen dat het probleem is opgelost, want helemaal zorgeloos online zijn we nu eigenlijk niet, omdat we niet weten wat de storing nu geweest is en of het nog weer kan gebeuren.
Wel enorm bedankt voor alle moeite.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ikke1976, opmerkelijk verhaal, interessant en fijn dat je het hier deelt! In dat geval vermoed ik dat ze jouw kabel hebben geraakt tijdens onderhoudswerkzaamheden. Onhandig dat zij dit niet gemeld hebben. 

In ieder geval klinkt het wel alsof het reparatie bedrijf de kabel goed heeft hersteld en dit ook bij jou thuis uitgebreid heeft gecontroleerd. Hiermee verwacht ik ook dat jouw verbinding weer als van ouds uitstekend zal werken.

Mocht er toch nog een donker wolkje aan de lucht zijn, laat het gerust weten en dan staat de Community- en ik je heel graag bij. Voor nu wens ik je vooral nog heel veel plezier met het Internet toe! 😃

Reageer