Beantwoord

Guidion niet langs geweest om mij over te zetten naar gigabit.

  • 8 February 2022
  • 13 reacties
  • 318 Bekeken

Hallo.

Ik zit van 2 tot 4 te wachten op mijn nieuwe gigabit installatie van guidion en uiteindelijk was er niemand langsgeweest.

 

uiteindelijk krijg ik de werkbon en er staat:

Installatie kan niet worden voltooid, patch gegevens kloppen niet!
Al meerdere malen contact gehad met Bo en Guidion doorgezet naar reggefiber

 

en mijn handtekening is letterlijk een X.

Weet iemand wat er gebeurd is en of dit snel opgelost kan worden?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 9 February 2022, 11:11

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Londenaar98 

Bij overgang naar 1000 Mbps op ODF voert de monteur 2 dingen uit: het ompatchen van je verbinding in de wijkcentrale en de thuisinstallatie.

Als het omzetten van je verbinding naar het eigen netwerk niet lukt dan is er dus ook geen signaal thuis.

De monteur had jou telefonisch wel op de hoogte kunnen brengen hiervan..

Hallo @Londenaar98 

Bij overgang naar 1000 Mbps op ODF voert de monteur 2 dingen uit: het ompatchen van je verbinding in de wijkcentrale en de thuisinstallatie.

Als het omzetten van je verbinding naar het eigen netwerk niet lukt dan is er dus ook geen signaal thuis.

De monteur had jou telefonisch wel op de hoogte kunnen brengen hiervan..

Dus je bedoelt te zeggen dat ze het niet hadden geregeld in de hoofdcentrale?
ik was hier absoluut niet van op de hoogte gehouden, geen sms, bel of whatsapp.

ik neem aan dat guidion een nieuwe afspraak url gaat sturen?
of moet ik hier nog wat aan mijn kant regelen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Londenaar98 

Klopt, als klant weet ik niet precies wat er aan de hand is maar het is dus doorgezet naar de netwerkbeheerder.

Een moderator kan je hier wellicht meer bij vertellen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Londenaar98, het is niet prettig wanneer je zelf achter de feiten aan moet hobbelen, sorry dat er niet proactief geïnformeerd is - dat gaan we vanaf nu anders doen! Ik heb gevraagd aan de technische dienst om je per e-mail op de hoogte te houden van ontwikkelingen, zo krijg je info vanuit de eerste rang én weet je wanneer het wel opgelost is in de centrale. 

Een korte uitleg: er bleek administratief iets niet helemaal goed gegaan te zijn tijdens de migratie, hierdoor kon er in de centrale niet gepatcht worden. Wanneer de patch niet geplaatst kan worden, kan er ook geen werkende huisaansluiting gemaakt worden en reageert het FTU niet en komt er geen licht. Dit zal vanuit de uitvoerende partij (netbeheerder) hersteld worden. Ik zet er zoveel mogelijk vaart achter zodat je alsnog binnen enkele dagen online bent.

Een noodalternatief voor de time-being: maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een voucher code toe!

 

Goedemorgen @Londenaar98, het is niet prettig wanneer je zelf achter de feiten aan moet hobbelen, sorry dat er niet proactief geïnformeerd is - dat gaan we vanaf nu anders doen! Ik heb gevraagd aan de technische dienst om je per e-mail op de hoogte te houden van ontwikkelingen, zo krijg je info vanuit de eerste rang én weet je wanneer het wel opgelost is in de centrale. 

Een korte uitleg: er bleek administratief iets niet helemaal goed gegaan te zijn tijdens de migratie, hierdoor kon er in de centrale niet gepatcht worden. Wanneer de patch niet geplaatst kan worden, kan er ook geen werkende huisaansluiting gemaakt worden en reageert het FTU niet en komt er geen licht. Dit zal vanuit de uitvoerende partij (netbeheerder) hersteld worden. Ik zet er zoveel mogelijk vaart achter zodat je alsnog binnen enkele dagen online bent.

Een noodalternatief voor de time-being: maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een voucher code toe!

 

Hartstikke bedankt voor de uitgebreide uitleg.
in ieder geval weet ik nu dat er sowieso aan gewerkt wordt.

ik heb helaas alleen geen mobiel abbonement bij T-mobile of Tele2 en als ik tijdelijk geen internet heb is niet het einde van de wereld. uiteindelijk heb ik nog een lopend abbonement bij ben, dus als ik iets dringend moet opzoeken of regelen kan ik dat verder doen via mijn telefoon hotspot.

Alsnog bedankt voor de snelle reactie.
dan is het voor nu goed zo.

Reputatie 7
Badge +15

@Londenaar98 

Ga morgen anders even langs een T-Mobile winkel voor een prepaid simkaart, je kan de voucher voor 7 dagen unlimited internet dan daarop activeren 👍

Reputatie 7
Badge +16

@Londenaar98 Heel graag gedaan en ik zou zeker de tip van @Waqqas gebruiken, mits je tijd en ruimte hebt om langs een winkel te gaan natuurlijk! Laat het weten wanneer je de prepaidkaart aangeschaft hebt én stuur jouw aankoopbon toe in dit topic, dan stuur ik je meteen een vouchercode en zal ik het aankoopbedrag vergoeden voor je zodat dit op een volgende factuur verrekend wordt.

Hallo.

 

Reggefiber is 22 februari om 14:00 langs geweest en de meneer zegt dat alles in orde is.
hij heeft tegen mij verteld dat ik een nieuwe afspraak moest maken met Guidion, en heb ik dus gebeld naar de klantenservice van T-mobile om die afspraak te regelen.

en die zeiden dat ik een nieuwe email met een afspraak link zou krijgen, maar die is er ook nog steeds niet.

Hoe krijg ik dan nou een nieuwe monteurs afspraak voor mekaar?

Het begint nu wel erg lang te duren, en vooral omdat Guidion mij gewoon niet in de eerste plek had aangesloten.

 

dus ja. ik betaal nu eigenlijk voor internet wat ik nog steeds niet heb, en de vouchers kan ik niet gebruiken omdat ik geen mobiel abbonement heb bij t-mobile.

Reputatie 2

Hallo, zit het stuk even door te lezen maar eigenlijk is dit een raar verhaal aan het worden.

Als ik het goed begrijp:

er is tijdens de eerste migratie administratief iets niet goed gegaan te zijn zodat er niet gepatched kon worden. Maar tijdens de werkzaamheden van deze monteur valt het internet signaal weg, maar er gaat beter gecommuniceerd worden.

 

Daarna komt monteur 2 de verbinding aansluiten, kijkt of er een signaal gaan van de centrale naar de klant, en ja dit werkt maar er moet nog steeds gepatched worden. Deze stuurt een verslag, en vervolgens blijft het weer stil maar gelukkig gaat er beter gecommuniceerd worden…….

 

De klant belt dan maar weer eens om een afspraak te maken, er wordt een mail verstuurd maar deze komt niet aan vreemd.

@Jason  of een van jou collega's, het lijkt me nu handiger dat iemand van jullie dit op zich neemt dan zou je dus in de post ook beter kunnen communiceren wie wat gaat doen.

 

Nu vraag ik me al af waarom je als klant telkens weer zelf achter een vervolgafspraak moet bellen en dan de communicatie weer stopt. Lijkt mij niet echt effectief, en als je zo leest in de diverse post waar het langer duurt zit er ergens een foutje in de communicatie waardoor je bij iedere zelf na de te maken nieuwe afspraak gewoon weg onnodig lang zit te wachten. En het lijkt of er niets gebeurt, misschien iets om mee te nemen.

 

Ik hoop wel dat dit binnen niet al te lange tijd ook opgelost gaat worden (het zal vast wel iets administratiefs zijn je leest nergens in dit verhaal dat dit eerste stuk al opgelost is), want ondanks de goodwill van buren om meet te liften op een hotspot  doordat je zelf geen mobiel abonnement hebt bij t-mobile en dus geen gebruik kunt maken van de aangeboden vouchers gaan natuurlijk meerdere personen zich afvragen waarom deze situatie zo lang duurt.

 

Mocht je je nu afvragen waarom ik hier reageer en niet in een van de andere post met soortgelijke klachten… Dat kun je vast wel lezen in een van mijn vorige posts.

Gelukkig weet ik wel uit ervaring dat aan het eind alles goed komt :) 

Jo!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Londenaar98, bedankt voor je update en sorry dat je van het spreekwoordelijke kastje naar de muur gestuurd wordt, daar schiet niemand iets mee op. Ik heb meteen met de techneuten, de operationele afdeling, Guidion en netbeheer gebeld en we hebben een nieuwe aansturing aangemaakt zodat je uiterlijk dinsdag een afspraaktool toegestuurd krijgt - zowel per sms, als per e-mail. Mocht die er nog niet zijn, dan kun je bellen met 088 2000 151 (tot 21:00 bereikbaar).

Indien we elkaar vandaag niet meer spreken: een mooi, gezond weekend zult hebben! 😊

Hoi @Londenaar98, bedankt voor je update en sorry dat je van het spreekwoordelijke kastje naar de muur gestuurd wordt, daar schiet niemand iets mee op. Ik heb meteen met de techneuten, de operationele afdeling, Guidion en netbeheer gebeld en we hebben een nieuwe aansturing aangemaakt zodat je uiterlijk dinsdag een afspraaktool toegestuurd krijgt - zowel per sms, als per e-mail. Mocht die er nog niet zijn, dan kun je bellen met 088 2000 151 (tot 21:00 bereikbaar).

Indien we elkaar vandaag niet meer spreken: een mooi, gezond weekend zult hebben! 😊

Dankjewel voor het verzenden van die nieuwe afspraak email @jason
De nieuwe afspraak is nu gepland, nu is het afwachten.

Hallo allemaal :sunglasses:

excuses dat ik nog geen sluitende post had gemaakt.
Was druk bezig met genieten van mijn snelle netwerkverbinding. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Uiteindelijk is de gigabit verbinding super goed en het aansluiten was snel en goed geregeld.

Alsnog bedankt @Jason voor het sturen van de afspraak email/sms. :grinning:

Reputatie 7

Hi @Londenaar98, juist super fijn om te lezen dat jij al enkele dagen volop van een goede verbinding geniet! Top dat jij hier laat weten dat alles inmiddels zo goed werkt, dankjewel daarvoor. Namens Jason: heel graag gedaan. Ik word zelf ook helemaal blij van jouw enthousiasme. Als ik nog iets voor jou kan betekenen, laat het dan zeker even weten. De Community helpt je graag. Voor nu nog een hele mooie week! 🎈