Haal de beloofde snelheid niet .

  • 25 April 2024
  • 4 reacties
  • 46 Bekeken

Gisteren aangesloten op het glasvezel en vandaag een paar testen gedaan met de speedtest van Odido.

Wel snel maar volgens mij niet wat in de buurt komt het aangevraagde, ik heb de test uitgevoerd via rechtstreeks op het modem, dus niet via wifi.

klopt dit?

Hoor het graag

 

sterremos 8 dagen geleden

Hi @sterremos, dit komt inderdaad niet in de buurt bij de snelheden die je zou moeten ontvangen. Ik wil hier graag een onderzoek voor opstarten. 

We ontvangen graag nog een speedtest via een bekabelde verbinding, maar dan volgens het volgende stappenplan. Zo kunnen we dit verder onderzoeken. Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf 

Volg deze stappen en stuur ons de resultaten. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. Je kunt de screenshots/afbeeldingen in dit topic delen in plaats van via e-mail. Zo kan ik hier gelijk mee aan de slag gaan voor je! 

Beste Nora, dank je wel voor je reactie,

De issue zat niet bij Odido, het zat bij mij. ik heb alle kabels vervangen en haal nu de waardes.

ook het UPT kabeltje waar ik mee getest had was niet goed.

Alles werkt naar behoren, fijne koningsdag

 

 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sterremos 

Kan je de test eens met de Ookla speedtest doen ipv via het internet?

Zorg dat er geen switch tussen de router en je laptop/pc zit. Het herstarten van de ONT en router kan helpen, ook kan je misschien eens een andere internetkabel gebruiken.

En wat is de snelheid van je abonnement?

Hallo @sterremos 

Kan je de test eens met de Ookla speedtest doen ipv via het internet?

Zorg dat er geen switch tussen de router en je laptop/pc zit. Het herstarten van de ONT en router kan helpen, ook kan je misschien eens een andere internetkabel gebruiken.

En wat is de snelheid van je abonnement?

Dank je wel voor de reactie,

Ookla speedtest uitgevoerd, hierbij de waardes, de snelheid moet in de buurt van 1 gig zitten.

ook andere kabels gebruikt en de modem en ONT zijn al meerdere keren herstart.

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @sterremos, dit komt inderdaad niet in de buurt bij de snelheden die je zou moeten ontvangen. Ik wil hier graag een onderzoek voor opstarten. 

We ontvangen graag nog een speedtest via een bekabelde verbinding, maar dan volgens het volgende stappenplan. Zo kunnen we dit verder onderzoeken. Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf 

Volg deze stappen en stuur ons de resultaten. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. Je kunt de screenshots/afbeeldingen in dit topic delen in plaats van via e-mail. Zo kan ik hier gelijk mee aan de slag gaan voor je! 

Hi @sterremos, dit komt inderdaad niet in de buurt bij de snelheden die je zou moeten ontvangen. Ik wil hier graag een onderzoek voor opstarten. 

We ontvangen graag nog een speedtest via een bekabelde verbinding, maar dan volgens het volgende stappenplan. Zo kunnen we dit verder onderzoeken. Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf 

Volg deze stappen en stuur ons de resultaten. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. Je kunt de screenshots/afbeeldingen in dit topic delen in plaats van via e-mail. Zo kan ik hier gelijk mee aan de slag gaan voor je! 

Beste Nora, dank je wel voor je reactie,

De issue zat niet bij Odido, het zat bij mij. ik heb alle kabels vervangen en haal nu de waardes.

ook het UPT kabeltje waar ik mee getest had was niet goed.

Alles werkt naar behoren, fijne koningsdag

 

 

Reageer