Haal snelheid bij lange na niet T-56

  • 8 October 2023
  • 80 reacties
  • 1266 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 49 reacties

Hallo Communiy,

Ben een “nieuwe” klant althans omdat ik ging verhuizen moest ik een nieuw abonnement nemen, zogezegd zo gedaan.  Was al jaren klant bij T-Mobile hiervoor.
 

Heb nu een internet only (thuis) Glasvezel 1Gb/s abonnement. Eerst kreeg ik bij installatie door Guideon de T-50 maar ik heb op eigen verzoek deze een weekje later omgeruild voor een T-56 (Ivm WIFI 6). Nu ben ik mijn netwerk aan het installeren en kom ik erachter dat ik rechtstreeks vanuit de modem bedroevend lage snelheden meet. Sterker nog bedraad zijn zowel de up als downloadsnelheden nog een stuk lager dan wanneer ik op WiFi snelheidstesten uitvoer. Soms valt de snelheid zelfs helemaal weg en is er ook geen wifi, half uurtje testen uitvoeren 2 keer voorgekomen.
 

En ja ik meet met goede kwaliteit kabels (vol koper Cat6a) en ja heb met meerdere kabels getest etc etc. Ook valt op dat telkens de Uploadsnelheid zowat elke meting een keer hoger is dan de downloadsnelheid, al met al is het gemiddelde zo’n 120mbps down en zo’n 350mbps up.

Wie heeft hierin de oplossing of is de T-56 gewoon een slechte modem?

Al met al gewoon echt ontevreden, dat je niet exact 1000/1000 haalt kan ik nog inkomen maar zoveel lager is onacceptabel.

Wie kan mij hierbij helpen @Odido ?

Groet,

 

Sven-Odido 7 maanden geleden

@DCLWD

Met WiFi 6 zul je 700-900 Mbps via de WiFi halen maar zo te zien heb je geen WiFi 6, er zou dan een 6 bij het WiFi icoon moeten staan.

Dat is alleen voor Andriod, iOS laat het niet zien ;) 

Bovenstaande zojuist getest over WiFi via mijn IPhone…Nog steeds maar de helft maar al een stuk meer dan bekabeld uit het modem, hier klopt sws iets niet.

Kan je eens proberen je wifi punt uit te zetten, de 2.4G uit te zetten op je modem en dan nog eens testen. Zo te zien heb je ook een Wifi punt die niet samen werkt met het T56 modem. Deze zal ik direct vervangen voor het juiste type. 

Bekijk origineel

80 reacties

Reputatie 1

Hey @DCLWD, door de aanvraag bij je nieuwe provider is de afkoopsom van het contract getriggerd. Omdat we dit niet zelf hebben gedaan wordt dit automatisch door het systeem ingevoerd. Omdat de aanvraag van vandaag is heb ik dit nog voor je kunnen oplossen zodat je het contract niet hoeft af te betalen. Ik wil je heel veel succes wensen bij je nieuwe provider. Op 21-12-2023 wordt het contract overgezet.


@Tommie van Odido ik wil je bedanken voor je hulp en service.

Toch voelt het wel enigszins onbevredigend dat we de grondoorzaak niet hebben weten te achterhalen ondanks alle effort.

Ik zal hier bericht doen of de verbinding bij de nieuwe Provider wel in order is.

Groet,

Reputatie 1

Hallo,

 

@Tommie van Odido nog bedankt voor je actie om een monteur te sturen. De monteur van Guideon is zojuist geweest. Hij vond het inderdaad ook een vreemde zaak, op de Wifi meette hij snelheden conform abonnment maar bedraad rechtstreeks vanuit de modem (T-56 meette hij bedroevend lage en instabiele snelheden). Demping was in orde en vermoedelijk is het modem zelf kapot, hij had helaas niet een nieuwe T-56 bij zich om dit te testen.

Eindstand is hij kwam er helaas niet uit en heeft een vervolgjob gemaakt voor de “Technische Dienst” Dit zal de beheerder zijn denk ik oftewel KPN, klopt dit ? 

Het nieuwe referentienummer is : 66600325, zie hieronder :

 Zoals ik dit zie moet ik dus uiterlijk woensdag a.s. reactie hebben vanuit Odido….”We wachten het maar weer af”. @Tommie van Odido wil jij dit wederom schaduwen voor mij ? Wanneer ik donderdag niks gehoord heb trek ik weer aan de bel bij je, als je het goed vind ?

Wordt vervolgd, hoop ik ✌

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DCLWD, goed dat je aan de bel trekt. Ik heb het modem handmatig voor je afgemeld. Je kunt deze e-mail als niet-verzonden beschouwen. Fijne middag verder! 

Reputatie 1

Hi @DCLWD, goed dat je aan de bel trekt. Ik heb het modem handmatig voor je afgemeld. Je kunt deze e-mail als niet-verzonden beschouwen. Fijne middag verder! 

Zojuist de bevestigingsmail ontvangen, ik wil graag de Community en hun Moderators nogmaals bedanken voor de snelle service 👍

Reputatie 7
Badge +16

@DCLWD Bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling! Erg jammer dat het wederom niet opgelost is ter plekke. Laat het me weten of en wanneer Guidion de nieuwere apparatuur meegebracht heeft. Ik kan dit namelijk nadien ook alsnog naar je toesturen!

 

Off topic ; Ik zou bij dit abonnement een x aantal maanden korting krijgen. Hoe zit het eigenlijk met coulance ivm kosten voor service die ik niet krijg ? → Goed punt! Wat mij betreft worden alle niet gebruikte diensten volledig vergoed gedurende de periode waarin je daar geen gebruik van hebt kunnen maken. Een korting kunnen we niet vergoeden, maar we zullen zeker rekening houden met de normale maandprijs van je abonnement en niet met de korting - anders loop je natuurlijk de korting mis.

Reputatie 7
Badge +15

@DCLWD 

Een moderator zal hier vanzelf reageren en die kan een monteur aansturen als dat nodig is 

Reputatie 1

Hey @DCLWD, je dient ons 30 dagen de tijd te geven om dit op te lossen. Deze zijn inmiddels al verstreken, dus je mag het contract kosteloos ontbinden. 

Oké dat is in ieder geval goed om te weten, ik zou namelijk niet weten wat de opties om de snelheid volgens norm verder nog zouden kunnen zijn.
 

Ik wacht het nog een weekje af en dan trek ik de stekker eruit.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DCLWD, bedankt voor je update.

Als het daarna nog niet gelukt is, trek dan alsjeblieft aan de bel. Dan ga ik het voor je doorzetten! Wil je mij op de hoogte houden van het proces? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DCLWD, ontzettend bedankt voor de speedtest.

Ik heb het direct voor je doorgezet met prioriteit. Hopelijk wordt het maandag direct opgepakt. Prettige werkdag nog verder! 

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de update @DCLWD. De monteur heeft het doorgezet. Onze techneuten zullen er alles aan doen om dit voor je op te lossen! 

Reputatie 1

Hoi @DCLWD, dit maak ik graag voor je in orde! Ik zie dat de wifipunten wel verwerkt zijn, maar het modem niet. Had je dit in één pakket gedaan? Groetjes, Ishana

Super ! Dank hiervoor, alles zat inderdaad in 1 pakketje..

Reputatie 1

Vrijdag (gistermiddag) gebelt door Technische Dienst van Odido (ik meende ene Stefan).

Zij sturen wederom Guideon langs, ze komen aanstaande donderdag. Verzoek ingediend dat Guideon een nieuwe T-56 en een nieuwe media converter meeneemt om zaken uit te sluiten.

To be continued I guess…

Reputatie 7
Badge +4

Hi @DCLWD , 

Over wat voor snelheden hebben we het als je het bekabel op de T56 test? En wat waren de snelheden met de T50? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DCLWD, Guidion is opnieuw aangestuurd om alles thuis op te meten. Het lijkt er namelijk op dat het probleem in jouw eigen apparatuur zit omdat de wifi snelheid wel wordt behaald. Het is natuurlijk onlogisch dat een bekabelde verbinding slechter is dan een wifi verbinding. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het toegevoegd aan je ticket @DCLWD! We wachten af. 

Reputatie 1

Hi @DCLWD, Guidion is opnieuw aangestuurd om alles thuis op te meten. Het lijkt er namelijk op dat het probleem in jouw eigen apparatuur zit omdat de wifi snelheid wel wordt behaald. Het is natuurlijk onlogisch dat een bekabelde verbinding slechter is dan een wifi verbinding. 

Oké helder, kan je tegen Guideon zeggen dat ze een nieuwe 'juiste’ converter meenemen ? Deze moet dus compatibel zijn met de T-56.

Trouwens welke “eigen” apparatuur zou dat volgens Odido/Guideon dan moeten zijn ? Ik heb een glasverbinding (KPN) die gaat naar een converter (Odido) met een Cat6 kabel (Odido) naar een Modem (Odido) en vanuit daar meten we ? 

Wordt vervolgd…..

Reputatie 7
Badge +16

Laat je ons weten hoe het gegaan is @DCLWD? Ben heel benieuwd!

Reputatie 1

Hi @DCLWD , 

Over wat voor snelheden hebben we het als je het bekabel op de T56 test? En wat waren de snelheden met de T50? 

Hallo Sven,

 

Gemiddelde snelheden staan hierboven. Met de T50 heb ik niks getest, die is maar een weekje aangesloten geweest.
 

Ben eigenlijk net pas met mijn thuisnetwerkje bezig omdat ik verhuisd ben naar een nieuwbouwwoning. Nu met het installeren en testen, zodoende kwam ik hierachter.

Reputatie 1

Bovenstaande zojuist getest over WiFi via mijn IPhone…Nog steeds maar de helft maar al een stuk meer dan bekabeld uit het modem, hier klopt sws iets niet.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DCLWD 

Kun je een een pc/laptop rechtstreeks bekabeld op de router aansluiten en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Je kunt hierbij verschillende testservers gebruiken en misschien ook een andere laptop/pc. Kan je wat foto's van de testen delen?

Beginnen met een herstart van de mediaconverter kan helpen.

Edit - bovenstaande is een prima snelheid voor WiFi 5.

Reputatie 1

@Tommie van Odido middels deze weg wil ik graag mijn Internet abonnement opzeggen. Graag zie ik hiervan een bevestiging tegemoet. 

Kan jij aangeven per welke datum het abonnement daadwerkelijk stopt ?

Groet,

Reputatie 1

@Tommie van Odido middels deze weg wil ik graag mijn Internet abonnement opzeggen. Graag zie ik hiervan een bevestiging tegemoet. 

Kan jij aangeven per welke datum het abonnement daadwerkelijk stopt ?

Groet,

Kreeg net deze mail, ivm aanschaf nieuw abonnement bij KPN, wellicht is het zo al klaar maar toch even check check dubbelcheck aub :

Hallo David,

 

We kregen van een andere provider het verzoek om je Odido voor thuis abonnement stop te zetten.


Je overstap naar een andere provider
Natuurlijk gaan we de overstap voor je regelen. We zetten je abonnement per 21-12-2023 stop, tenzij de andere provider nog een andere datum doorgeeft. Heb je vragen over deze datum of over je nieuwe provider? Dan kan je het beste contact opnemen met de klantenservice van de nieuwe provider.

Niet zelf opgezegd?
Heb je niet zelf een abonnement bij een andere provider aangevraagd, of wil je je Odido abonnement toch houden? Bel ons dan (gratis) op 0800-0092.

Informatie over het terugsturen van je apparatuur
Je ontvangt een aantal dagen voordat je abonnement stopt een e-mail met retourinstructies. Hierin vind je meer informatie over het terugsturen van je apparatuur.

Je eindafrekening
De maand waarin het abonnement stopt, ontvang je een rekening met de abonnementskosten voor de gehele maand. Maar geen zorgen, de maand daarna ontvang je van ons nog een eindafrekening. Hierin worden de gebruikskosten van de laatste maand verrekend met de te veel betaalde abonnementskosten van de maand ervoor. Heb je van ons nog geld tegoed en zijn er geen openstaande bedragen? Dan storten we het overgebleven bedrag op je rekening. Zijn er nog openstaande bedragen? Dan incasseren we het bedrag automatisch van je rekening.

Natuurlijk staat onze deur altijd voor je open. Nu en in de toekomst.

Vragen? Vragen!
Kijk voor een antwoord op je vraag op odido.nl/service of vraag het aan onze specialisten op de Odido Community odido.nl/vragen. Liever iemand spreken? Bel ons op 0800-0092.

We staan voor je klaar,
Odido


 

Reputatie 1

Ja ik zal ermee aan de gang zodat jullie mee kunnen kijken, de snelheden die jij “prima” vind over WiFi is met 1000/1000 gewoon te laag.

Bovendien moet ik uit de T-56 WiFi 6 kunnen toveren volgens mij? Ik zal binnenkort 2x een TP link Deco X50 bedraad aansluiten door huis en vanuit daar WiFi tappen, dan zou ik met 1000/1000 toch vele malen hogere snelheden moeten halen.

Reputatie 7
Badge +15

@DCLWD 

Met WiFi 6 zul je 700-900 Mbps via de WiFi halen maar zo te zien heb je geen WiFi 6, er zou dan een 6 bij het WiFi icoon moeten staan.

Reageer