Heel slecht bereik

  • 12 October 2023
  • 3 reacties
  • 138 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Volgens mij hebben meer mensen hier last van, maar ik word gek van de slechte dataverbinding bij Odido. Toen ik bij T-mobile zat had ik nergens last van en deed zowel de data op mijn mobiel het goed als wel de tv en internet thuis deden het prima. Had nooit wat te klagen tot Odido verscheen…

 

ook mijn tv krijgt nog maar een vierde van de snelheid die ik hoervoor haalde. naast het feit dat ik een 1gb snelheid heb, kreeg de monteur het maanden geleden niet voor elkaar om van de berging een kabel te trekken naar de woonkamer waar ik 20 euro voor moest betalen, vind ik opzich geen probleem want het is een lastige plek (ziggo lukte het wel). ik heb een 1gb snelheid gekozen terwijl ik ongeveer 400 haalde, maar dat snap ik gezien de modem wat verder staat en ik een netwerk gecreerd heb via van die pods die ik gekocht heb. sinds odido haal ik maar een snelheid van 80mb download.... dit kan echt niet.

 

Ik heb gehoord dat alleen de naam is veranderd en het via hetzelfde netwerk gaat, maar dit klopt gewoon niet. De verbinding is echt verschrikkelijk geworden. Het ergste is mijn mobiel... de data werkt zo slecht... ik kan soms buiten op plekken waar ik vroeger gewoon alles kon doen (op werk) niet meer bellen, niet meer op internet... helemaal niks... bij tmobile werkte dit gewoon perfect... maar odido is echt verschrikkelijk. wat is er allemaal aan de hand? waarom werkt het allemaal zo slecht? Ik heb de Samsung s23 ultra en nogmaals met T-mobile werkte alles echt perfect. bij odido zit ik gewoon op werk soms 11 uur afgesloten van internet…

ps ter info ik woon en werk in Utrecht

Jason van Odido 6 maanden geleden

Hoi @Melroy, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Er is niets veranderd aan ons vaste netwerk, daar kan ik je met 100 procent garantie een concreet antwoord op geven. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat er wegens externe factoren allerlei problemen zijn gaan opspelen. Daarvoor wil ik graag een diepere kijk in jouw verbinding nemen. Kun je een aantal speedtests via Ookla met ons delen in dit topic, alsjeblieft? Zorg ervoor dat de laptop of pc waarop je test bekabeld aangesloten is, dan check ik waar het euvel vandaan komt. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Melroy, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Er is niets veranderd aan ons vaste netwerk, daar kan ik je met 100 procent garantie een concreet antwoord op geven. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat er wegens externe factoren allerlei problemen zijn gaan opspelen. Daarvoor wil ik graag een diepere kijk in jouw verbinding nemen. Kun je een aantal speedtests via Ookla met ons delen in dit topic, alsjeblieft? Zorg ervoor dat de laptop of pc waarop je test bekabeld aangesloten is, dan check ik waar het euvel vandaan komt. 

Reputatie 6
Badge

@Melroy Odido heft inderdaad wat problemen met het mobiele netwerk rond Utrecht als ik het goed heb begrepen. Daar wordt hard aan gewerkt.

De “thuis” problemen staan hier los van. Maar ik begrijp dat die problemen nogal irritant zijn, zeker in combinatie.  Wat zijn die PODS waar je het over hebt? Hoe zijn die aangesloten?

Helaas kan ik mijn internet niet bekabeld aansluiten. Toen ik van ziggo overstapte naar jullie was er iemand gekomen om het te installeren. ik moest toen 20 euro betalen voor een poging om een kabel te trekken naar mijn woonkamer. dit lukte hem helaas niet, hij had wel aangegeven dat er geen garanties was en had me netjes geholpen, maar ik moet zeggen ik vind het nog steeds erg jammer dat het hem niet lukte terwijl het ziggo een jaar daarvoor wel gewoon gelukt was en gratis ook.

 

ik ben dus naar jullie overgestapt en heb de 1gb aan snelheid genomen waar ik nu als ik geluk heb 200 a 300 mb haal, maar soms nog veel minder dan dat. met tmobile standaard wel 300mb, met odido op de 1 of andere manier soms zelfs maar 70mb. 

 

de units waar ik het over had zijn de tp link deco m4 units die ik door mijn kleine appartement heen heb geplaatst. deze moest ik dus ook nog eens apart aanschaffen. daarvoor had ik praktisch 0 bereik.

Reageer