Beantwoord

Help - al 11 dagen geen internet

  • 11 October 2020
  • 8 reacties
  • 243 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

In ons nieuwe appartement moesten we T-mobile Thuis nemen, want Tele2 kon niet meer. Eerst zou de lijn geactiveerd worden op 7 oktober, maar prompt kregen we op 1 oktober bericht dat de lijn die dag geactiveerd zou worden. Niet dus. De lijn is zo dood als een pier en het modem krijgt geen verbinding. Na controle met de klantenservice is er een afspraak gemaakt met Guidion. 
 

Vandaag kwam dan eindelijk de monteur. Alles in no time gecontroleerd, want het was wel duidelijk dat het probleem niet bij ons lag. Hij zou wel even in de centrale gaan kijken. Dat vond ik al een gek antwoord, want de planner van Guidion vertelde me dat ze dat niet mogen. Maar goed. Hij zou kijken en terugbellen. Maar je raadt het al. We zijn vandaag niet meer gebeld en natuurlijk nog steeds geen verbinding.

 

Uiteindelijk hebben we zelf weer de klantenservice gebeld die ons na 1 uur en 40 minuten terugbelde. Niks aan te doen. Of we morgen zelf weer willen bellen en waarschijnlijk een nieuwe afspraak met Guidion maken. 
 

Klantenservice? Sorry, bij Tele2 heb ik deze janboel niet eerder meegemaakt. Wij zitten nu al 11 dagen zonder internet. Geen service van jullie en een monteur die je gewoon laat zitten. Is er ook maar iemand die hier echt eens bij kan helpen? 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 13 October 2020, 16:30

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3

Dat is niks nieuws ik zit al sinds july zonder of wel slecht internet en twee monteurs gehad en meer als een 1 dag aan de telefoon gehangen met tmobile en ze schuiven het steeds af wat je kunt proberen om te vragen om een kpn monteur langs te sturen want die gaan over de connectie die van buiten binnen komt maar dat is maar de vraag wanneer die komt? Daar zit ik nu op te wachten. Succes 

Reputatie 3

En let op want als ze er niet uitkomen hier sluiten ze je topic

Morgen komt KPN langs. Ben benieuwd of dat wat op gaat lossen. En daarnaast een code gekregen om met een T-mobile simkaart een week lang onbeperkte data te kunnen gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rotom, welkom op de Community!

Het is nog geen vlekkeloze start geweest, maar ik ben blij dat KPN vandaag langsgekomen is/langskomt. Hoe is dit bezoek verlopen? Er is nog geen rapport opgemaakt en naar ons verstuurd dus dit kan ik nog niet inzien, sorry. Fijn ook dat mijn collega je een vouchercode toegestuurd heeft zodat je in ieder geval als noodoplossing met de mobiele hotspot online kunt blijven.

Ik ben alvast op je antwoord vooruit gelopen en heb een lijnmeting gedaan om de verbinding te controleren. Kan het kloppen dat de monteur as we speak bij jou bezig is? Ik zie dat het modem namelijk niet aangesloten is en kan geen data uitlezen. Laat me alsjeblieft weten wat de status van het onderzoek is, dan probeer ik aan mijn kant te monitoren of je online komt en kan ik de oplossing sneller aanbieden. 

@Biggyboy Ik heb jouw situatie bekeken en vind het oprecht enorm betreurenswaardig dat er eerder geen doeltreffende actie op ondernomen is. Mijn collega Brian heeft dit nu voor je doorgezet en ervoor gezorgd dat KPN langskomt. Het vervolg hiervan bespreken we in jouw eigen topic, dat maakt het overzichtelijker. Bedankt voor je begrip en ik wens je heel veel sterkte toe. Stay safe and strong!

He @Jason,

Vanochtend is de KPN monteur direct naar de centrale gegaan. Daar deed hij een lijn meting en na 8m hield het al op. Wat bleek? De persoon die onze DSLAM (?) op 1 oktober heeft aangesloten had een kabel erin geprikt die niet naar onze aansluiting ging. Hij was dus in een kwartiertje klaar. 
 

Nadat bij ons de verbinding het deed hebben we eerst het T-mobile modem aangesloten voor de hele registratie en daarna onze eigen Fritzbox. En het werkt nu eindelijk als een zonnetje. Heel fijn.


Nog wel een vraag. We kunnen in de Thuis omgeving alleen inloggen met het opgegeven e-mailadres bij aanmelding. Niet met het aangemaakte e-mailadres. Hoe kan dat?

 

En dan als laatste wil ik toch nog wel even noemen dat ik het hele proces wel moeizaam vond. Ik snap dat er procedures zijn. Maar na het eerste telefoongesprek was al gelijk duidelijk dat het probleem echt niet bij ons kon zitten. Het zou schelen als er dan een versnelde procedure zou bestaan. 
 

Groet en dank

 

Reputatie 3

God bij mensen waar het levens bedreigend als de WiFi niet werkt reageren jullie niet zo snel zit nog steeds te wachten op monteur die allang beloofd is en we directeur AMC Amsterdam heeft contact gehad met hoofdkantoor KPN en die weten van niks. Bedankt T fucking MOBILE 

Reputatie 7
Badge +16

@Rotom Heel fijn dat het eindelijk werkt, ik ben blij dat de KPN monteur wel direct wist wat hij moest doen. Overigens wil ik er wel bij vermelden dat wat je eerder aankaartte met betrekking tot Guidion inderdaad correct is: de meeste Guidion monteurs hebben geen bevoegdheid om de centrale in te gaan, dat is enkel aan speciaal gecertificeerde monteurs en KPN monteurs toebedeeld. 

Wat betreft My T-Mobile Thuis: we hebben een tijdje geleden geïmplementeerd dat je enkel nog met één e-mailadres kunt inloggen. Zo voorkomen we dat e-mailverkeer vanuit ons naar het @t-mobilethuis adres gaat, terwijl dit liever in een persoonlijke inbox terecht zou moeten komen. Kun je wel inloggen met het adres dat je initieel opgegeven hebt bij registratie?

Ik ben het helemaal eens met het feit dat er kortere lijntjes dienen te komen. We zijn nog groeiende en nemen alle feedback en ervaring vanuit klanten mee. Juist omdat dit bij ons hoog in het vaandel staat, wil ik je vragen om dit vooral te blijven doen. Feedback zorgt voor een beter inzicht in de gang van zaken en kan uiteindelijk heel veel bijdragen aan de meest optimale ervaring en de best mogelijk service. 

@Biggyboy Je frustratie is meer dan terecht en ik begrijp dat het een prangende zaak betreft, maar ik wil je graag verzoeken om het te beperken tot jouw eigen topic. Dat maakt reageren voor ons ook gemakkelijker en zo komen we samen tot de snelste en best mogelijke oplossing. Als laatste wil ik je ook verzoeken om alsjeblieft geen scheldwoorden te gebruiken in openbare topics. Bedankt voor je begrip en we spreken je in jouw eigen topic!

Reputatie 3

Begrip voor jullie leuk verhaal maar dat komt pas als jullie begrijpen wat jullie aan het doen en ga nou niet in een slachtoffer rol zitten met je scheld woord hahaha dit gesprek gaat online

Reageer