Beantwoord

help ! snelheid is laag

  • 24 September 2020
  • 43 reacties
  • 1860 Bekeken


Toon eerste reactie

43 reacties

Hallo @Jason,

Deze keer een update van mij.

Vrijdag 13 nov. Afsrpaak met kpn monteurs. Rond 11 uur werd ik gebeld dat mijn internet gaan ze uit zetten voor half uurtje. Rond 12 uur kwamen 2 monteurs van kpn bij me langs en vertelde ze mij dat ze mij een andere poort hebben gegeven en of ik kon kijken dat ik internet heb. Mijn internet deed het weer maar nog steeds niet de beloofde snelheid. Monteurs zeide dat ze verder niets konden doen voor me.

Ik heb diverse keren de modem en m.converter van stroom gehaald en modem ook gereset. Testen uitgevoerd in de ochtend (niet drukke moment) en in de avond (drukke moment) maar helaas ik heb nog steeds last van lage snelheid.

Hierbij ook foto's van de tests.

 

Update!

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fire ball, thanks voor je terugkoppelingen met bijbehorende speedtests. Ik zet ze bij het uitstaande ticket zodat onze techneuten volledig op de hoogte zijn!

Update !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fire ball, je vraagt terecht om een update dus ik heb gelijk nagevraagd wat de status is. Onze techneuten hebben de tests bekeken en vragen nu om het volgende:

Graag alles loskoppelen van het modem en met een eigen laptop even een bekabelde speedtest uitvoeren. Bij deze speedtest graag gebruik maken van de Windows 10/7 app van speedtest.net (zie speedtest.net/apps/windows). Als je specifiek op bovenstaande wijze test, op een geschikt apparaat, zal je de waarden krijgen die er daadwerkelijk binnenkomen.

Laat me weten of je nu wel de juiste snelheden afmeet in de speedtests. Zou je die dan ook meteen hier willen plaatsen, dan kan ik het weer terugkoppelen. Dankjewel voor je medewerking!

Ik hoop dat T-mobile dit als prioriteit oppakt anders zijn ze veel klanten kwijt binnekort.

Reputatie 7

Hi @fire ball, balen dat je nog steeds niet de volledige snelheid haalt. Ik zit even terug te lezen en zo te zien heb je al getest met meerdere kabels en apparaten. De binnenkomende verbinding is nu ook goed, ik zie je in eerdere bericht dat andere mensen in je omgeving er ook last van hebben. Heb je toevallig de postcodes en huisnummers voor mij (via een privébericht)? Dan ga ik kijken wat we hier nog mee kunnen!

@Cal dat zou erg fijn zijn want afgelopen nacht had ik update voor een spel op mijn xbox, de download snelheid was belachelijk 120 KBPS. nou vergeet het maar en slaap lekker :P.

 

dank voor je reactie ik zal het afwachten.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @fire ball, ik heb het meteen weer doorgezet en er urgentie bij verzocht. Het leek er gistermiddag op afstand wel op dat de snelheid het gewenste niveau behaalde, maar dat blijkt slechts tijdelijk te zijn geweest. 

Zodra ik nieuws heb, laat ik het je meteen weten!

Hallo Cal,

Bedankt voor je reactie, heb zojuist mijn bevindingen en speedtest over meerdere dagen naar de klantenservice gestuurd.

 

onderstaand een aantal speedtest over meerder dagen en opmerkingen.

  • Bedraad gemeten direct op LAN poort 1, LAN 2 - 3 - 4  waren tijdens meting niet aangesloten om de resultaten van de meting niet te beïnvloeden.
  • Meerdere keren convertor opgestart en router T50 maar geven geen verschil.
  • Bekabeling gechecked, maar om het één en ander uit te sluiten toch maar vervangen voor nieuwe CAT 7 kabel.
  • Kabel naar ISRA punt  1 meter CAT7
  • Kabel van router naar laptop 1 meter CAT7
  • Met twee verschilende lapstops de testen uitgevoerd om dit ook uit te sluiten.
  • Om het één en ander uit te sluiten heb ik bovenstaande test ook uitgevoerd met eigen  Fritzbox 7590 router., maar geeft de zelfde resultaten.

De laatste keer dat de monteur van Guidion hier was en het modem heeft vervangen was de verbinding redelijk stabiel, 825 down, 904 up.

de volgende dag weer gemeten en constateerde ik dat we weer bij af waren. download weer onstabiel schommelde van 80mbit down tot 425mbit.   Upload was gemiddeld 835mbit 

 

In de nacht van 23 september was er een onderhoud. daarna twee dagen geen internet in Huissen, oorzaak was een verkeerde range IP adressen ingelezen.Huissen,

Nadat internet weer in de lucht was constateerde ik dat ik een ander IP adres had en dat de internet verbinding verbeterd was.  Maar nog niet was wat het zou moeten zijn.

Ik heb uiteindelijk een 1000mbit  pakket.

 

Opmerking :

  • Tijdens de speedtest Okla, merk je tijdens de download dat deze zeer traag wordt opgebouwd, tijdens speedtest upload merk je dat dit veel sneller gaat.
  • Speedtest T-Mobile ligt er vaak uit, daarom Okla
  • Hiervoor KPN 500/500 glasvezel gehad, knalde gelijke dik boven de 500 mbit down- en upload nooit geen problemen mee gehad.
  • T-mobil gaat toch ook over het zelfde KNP netwerk toch ?
  • Wanner ik download met mijn synology in een RAID5 config, download de NAS tussen de 40 en 64 MB/S >   320mbit en 512 mbit ,, 

onderstaand speedtesten over meerdere dagen

 

Hallo Cal,

Bedankt voor je reactie

Ik doe de speedtest met okla zoals al aangeven in het eerder bericht, ook aangegeven dat ik bedraad getest heb. WIFI is op de laptop uitgeschakeld. Mogelijke weergave WIFI icoon zou kunnen zijn dat ik bij oudere testen de WIFI snelheid getest heb.

 

Maar sinds vandaag is mijn download verbetert zoals je in onderstaande speedtest ziet.

Hoe dat nu komt geen idee !! de setting is gelijk als voorheen.

Ik blijf monitoren.

 

 

Hier ook echt hetzelfde probleem

Download fluctueert sterk tussen 150 en een uitschieter naar 450mbit

Upload is vrij stabiel 940 tot 985mbit

Alles cat7 kabels

Gemeten rechtstreeks op modem zonder andere apparaten aan die de snelheid zouden kunnen beïnvloeden 

Meerdere keren opgestart en getest om het een en ander UIT te sluiten fritzbox 7590 er tussen gezet

Ook hier ook dezelfde resultaten

 

Had bij KPN  glas 500mbit

Zowel down als up dik boven de 500mbit zonder schommelingen.

Begrijp niet dat ze dit bij tmobile niet voor elkaar krijgen.

Hallo @Jason,

 

Hierbij de gevraagde test. Modem gereset en Alles van stroom gehaald. gewacht 5 minuten ongeveer. Alles weer aangesloten en de test uitgevoerd maar helaas geen 1% beter.

 

Hoi @Jason ik denk dat het een capaciteit issue is want mijn buurman heeft ook internet premium van t mobile en mijn broer die paar straten verder woont ook internet premium van t mobile. Ze hebben albij zelfde snelheid als ik, raar he?? Mischien bij centrale ff apparatuur vervangen en wie weet iedereen zijn probleem opgelost.

 

hierbij de gevraagde speedtest en wat extra 🙂

 

Reputatie 1

@fire ball en @DMM0202 gebruiken jullie allebei de routers van T-Mobile (Zyxel, Huawei of Draytek) ?

Ik hoor 100 MB binnen te krijgen, ik krijg nog niet eens 1 binnen:
 

 

Reputatie 7

Hi @fire ball Dan hebben we echt alle mogelijke oorzaken aan onze kant nagelopen en uitgesloten. Het enige wat ik mij dan nog zou kunnen bedenken is dat de laptop zelf mogelijk invloed heeft op de resultaten ondanks dat je test in veilige modus. Als je het echt zeker zou willen weten dan zou je het eigenlijk nog met andere hardware moeten testen (of de laptop moeten testen op een soortgelijke verbinding). Laat maar weten wat je nu zou willen doen betreft het abonnement!

 

Nu de T50 van T Mobile

Wanneer de internet verbinding stabiel is en mijn download en upload tussen de 900 en 1000mbit dan gaat mijn Fritzbox 7590 er weer tussen.

 

 

 

 

 

Reageer