Beantwoord

Hoe krijg ik D-Link DSL-321B geinstalleerd? Heb het namelijk gehad met de "zeikcel" T50

  • 9 March 2021
  • 6 reacties
  • 113 Bekeken

Hoi,

Overgestapt van Tele2 naar T mobile.

Maar de Zyxel t50 is waardeloos qua wifi.

Nu een eigen router gekocht maar kan deze op de T50 alleen maar als "wired repeater" gebruiken.

Daarom nu ook een D-Link DSL-321B gekocht om als eigen modem te gebruiken.

Maar T mobile staat niet tussen de voorgeinstalleerde provider lijst.

Is er een mogelijkheid om toch mijn eigen modem te gebruiken?

icon

Beste antwoord door Dave Biezen 10 March 2021, 16:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dave Biezen 

Hier vind je meer info over je eigen modem bij DSL.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/dsl-eigen-modem-bij-vdsl-307244

Zorg dat je eigen modem voorzien is van de nieuwste versie.

Reputatie 7
Badge +5

@Dave Biezen

https://eu.dlink.com/nl/nl/products/dsl-321b-adsl-2-ethernet-modem

Het was verstandiger geweest om één of meerdere draadloze toegangspunt te kopen als de wifi van de Zyxel onvoldoende is. Iets aanschaffen met een MESH mogelijkheid en de wifi was waarschijnlijk oke geweest.

Hier wat specificaties van de T50

Nu het slotantwoord.

Internet bij Tmobile wordt geleverd in VLAN 300 en waarschijnlijk heeft de modem/router die jij aangeschaft hebt die instelmogelijkheid niet.

Reputatie 6
Badge +3

@Dave Biezen Weet je zeker dat de D-Link gaat werken? Die is zo te zien alleen ADSL2+. Als je wordt geleverd op (V)VDSL gaat die eventueel niet werken of op een veel lagere snelheid. 

Zo te zien het is alleen een modem, dus je zou zelf nog een router moeten aanschaffen als je de Zyxel niet wilt gebruiken. Indien je Tv hebt werkt dat op eigen router op DSL een stuk lastiger.

Ok dankje voor de reacties…

Mijn internet en modemkennis is zoo 90's dat ik nu niet eens alles begrijp wat er in de reacties gezegd wordt 😆

Ik ga mn best doen om me zo snel mogelijk op de hoogte te brengen van de huidige techniek.

Nu heb ik de wifi van de ZYXEL uit gezet en mn eigen router (Xiaomi XL1800) als wired repeater ingesteld.

Tot nu toe werkt dit aardig samen met mn domotica apparatuur.

Maar de router heeft veel meer mogelijkheden alleen laat de ZYXEL zich niet bridgen heb ik vernomen.

Vandaar dat ik de D-LINK aangeschaft heb.

Maar ik begrijp dat deze niet of niet optimaal zal werken...helaas...want die is wel bridgebaar..

Zou de verbinding met dit modem wel mogelijk zijn?

"AllNet ZTE SuperVectoring/VDSL2 Bridge Modem H186"

Groet Dave

 

 

 

 

@Dave Biezen

https://eu.dlink.com/nl/nl/products/dsl-321b-adsl-2-ethernet-modem

Het was verstandiger geweest om één of meerdere draadloze toegangspunt te kopen als de wifi van de Zyxel onvoldoende is. Iets aanschaffen met een MESH mogelijkheid en de wifi was waarschijnlijk oke geweest.

Hier wat specificaties van de T50

Nu het slotantwoord.

Internet bij Tmobile wordt geleverd in VLAN 300 en waarschijnlijk heeft de modem/router die jij aangeschaft hebt die instelmogelijkheid niet.

Dankje voor de info... wijsheid komt vaak te laat zeg maar…

Dus met een VDSL modem zou t wel moeten kunnen neem ik aan?

 

Reageer