Beantwoord

Hoe krijg ik een werkende glasvezel aansluiting?

  • 28 August 2023
  • 64 reacties
  • 925 Bekeken

Reputatie 3
  • is een King Poster
  • 107 reacties

Ik lees hier allemaal berichten van mensen die t-mobile thuis hebben. 

Hoe krijg je dat voormekaar? Ik wacht al sinds 17 mei. 

Sinds 17 mei een aansluiting gekregen.

Ze zouden eigenlijk 16 mei komen en toen kwam er niemand opdagen.

17 mei zagen we de mensen van odf lopen en die hebben we naarbinnen getrokken om het glasvezel aan te leggen. De man die de leiding had zei wel nog even dat we niet aan de beurt waren. Die hebben we nog even verteld dat hij een dag te laat was.

Ok, dus de aansluiting zit er.

Nu nog een modem installeren.

En toen? Nou, helemaal niks.

Na 2 weken gebeld met t-mobile.

We moesten maar even contact opnemen met open dutch fiber.

Daar kreeg ik een mevrouw aan de lijn en die stuurde me door naar volker wessels. 

Eenmaal die gebeld kreeg ik te horen dat ze ermee bezig zijn.

Na 2 weken weer naar t-mobile gebeld.

Nee ik moest toch echt bellen met open dutch fiber.

Die gebeld en nee het ligt toch echt aan t-mobile.

Weet wel dat mijn bloed al een paar weken kookte op dat moment.

Weer t-mobile gebeld daar kreeg ik iemand aan de lijn die het door zou zetten nar de glasvezel afdeling.

Zo hebben we nog wat vaker gebeld. De laatste voor drie weken zomervakantie zou het wel even gaan regelen en zou ons ook terugbellen.

Uiteraard na drie weken niks gehoord van t-mobile.

Vorige week weer gaan bellen.

T-mobile wijst weer naar open dutch fiber.

Zucht...... die maar weer bellen.

Toen kreeg ik te horen dat het niet kan omdat ik op de 4e etage woon.

Dat is gek. Mijn buren wonen op dezelfde etage en hebben al verbinding. Vreemd.

Dag later weer gaan bellen met t-mobile.

Hee... iemand die het snapt.

Dus je hebt al een kastje waar odf op staat?

Jazeker.

Oh zei hij dan ga ik het ff regelen. Ik bel morgen om 13.45 terug.

NOT!!!

Maar weer gaan bellen.

Nu kreeg ik iets te horen wat ik dus echt niet begreep.

Het zou aan kpn liggen en daar moet ik dan maar contact mee opnemen.

?????

Maar ook hij zou het wel regelen en doorzetten naar de afdeling glasvezel.

Uiteraard ook niks meer gehoord.

Vandaag is mijn vrouw, tegen beter weten in, maar weer eens gaan bellen.

Die man vond het allemaal maar gek dat wij zelf overal achteraan moeten.

Klopt, als ik een auto koop bij de dealer hoef ik geen contact op te nemen met de fabriek.

Maar goed die man snapte het helemaal en ging direct contact opnemen met open dutch fiber. 

Wat denk je hij belde terug. En dat op dezelfde dag ook nog!!!

Die man is nu al een held.

Bij open dutch fiber moet iemand nog op een knopje drukken om de boel te activeren.

Hij is net terug van vakantie en heeft het dus erg druk.

??? Dus het netwerk van open dutch fiber hangt af van 1 persoon???

Wat slecht zeg. Dat je daar dan mee in zee gaat.

Maar volgens de doe het zelfdesk medewerker gaat hij ons deze week terugbellen om te vertellen dat er een monteur komt om het modem aan te sluiten.

Geloof er niks van maar hij heeft het voordeel van de twijfel.

Nu is mijn vraag aan jullie.

Duurde het bij jullie ook zo lang? Of is er een manier om dit te versnellen?

icon

Beste antwoord door RIES76.1 1 October 2023, 11:46

Bekijk origineel

64 reacties

Reputatie 3

29-8 update

Hoor net van open dutch fiber, want je moet overal zelf achteraan, dat er nog een patch moet worden.

Vreemd, mijn buren waren later met hun aanvraag en die hebben al een paar maanden een werkende aansluiting.

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Ries76, dank voor het delen van je ervaring via deze weg! Ik herken je bericht echter ook van onze Twitter conversatie. Hier heb ik zojuist gereageerd, want het antwoord van Open Dutch Fiber klopt niet. Sinds maart staat het verzoek van de patch open, dit doen wij automatisch wanneer je een bestelling plaatst. Op 23-08 kregen wij een mail van ODF met de melding dat zij de aannemer gaan verzoeken contact met jou op te nemen voor het inplannen van een afspraak. De beheerder dient dit voor je te regelen. Gezien je toch al contact met hen hebt via Twitter, kun je dit nog eens navragen. 

Zullen we het contact tussen ons nu via één kanaal laten lopen? Jij mag natuurlijk kiezen welke. Zo praten we niet langs elkaar heen en missen we niks van elkaar!

Reputatie 3

Het maakt mij niet uit welk kanaal. Gaat bij jullie toch ook van het kastje naar de muur.

Wat voor afspraak wil die aannemer dan maken? Ik heb niet het idee dat er een aannemer moet komen.

Er moet een monteur komen om dat lelijke modem aan te sluiten.

Houd er rekening mee dat de aansluiting er al zit.

Dus daar is geen aannemer voor nodig.

Dat heb ik pas een keer of 10 aan je collega's van de doe het zelfdesk moeten uitleggen.

Ik hoor net weer van open dutch fiber dat het wat langer duurt vanwege de bouwvak.

Wat een gel*l. Toen binnen de aansluiting gemaakt werd duurde het nog wel even voordat de bouwvak begon.

Ik heb trouwens nog even bij een aantal buren geïnformeerd en die hebben hun abonnement via de winkel afgesloten.

Dat had ik dus ook beter kunnen doen ipv lui op de bank zittend telefonisch een abonnement afsluiten.

Ik heb echt totaal geen vertrouwen in de hele organisatie. Ziggo is misschien wel duur maar die hebben hun zaakjes goed op orde.

Hier is dat niet het geval. En dan kan je met andere partijen te maken hebben maar daar heb je als klant niks mee te maken. Als klant hoor en lees je niet anders dat het allemaal zo geregeld is maar de werkelijkheid is toch echt anders. Heb ooit een abonnement gehad bij online en dat was al een zooitje maar dit slaat echt alles.

Mijn vrouw en ik worden er een beetje moedeloos van.

En wij niet alleen als ik dit forum zo doorlees.

 

Reputatie 3

Was nog vergeten @Cheyenne erbij te zetten.

Ben toch reuze benieuwd wat die aannemer komt doen. Ik heb nog wel wat schilderwerk maar daar heb ik liever een schilder voor.

Reputatie 3

@Cheyenne nog even een vraagje.

Als je een pak melk wilt kopen in de supermarkt, neem je dan ook contact op met de boer?

Ik bedoel, waarom moet ik contact opnemen met de beheerder als ik bij jullie een abonnement afsluit?

Dat bedoel ik nou met dat afschuiven.

Reputatie 3

@Cheyenne 

Ik wil je ook nog even wijzen op punt 3 van de afbeelding. 

"Vanaf nu is het de beurt aan ons om zo snel mogelijk je T-Mobile thuis aansluiting te regelen" Waarschijnlijk moet hier nog achterstaan verder moet je maar even kijken en wat rondbellen nog wat wachten en weer wat bellen. Maar daar was waarschijnlijk geen ruimte meer voor? 😀

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat de aansluiting er wel al zit. Vraag me wel af of dat ook bedoeld wordt.

 

Reputatie 3

Orderdatum 28-3-2023.

Laatste update 30-3-2023

🤐

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Ries76, ik snap de frustratie en al je tweets en berichten. Je wilt zo snel mogelijk aangesloten worden, dat wil ik ook. Het bericht in My T-Mobile klopt niet helemaal, ik ben ook blij dat je mij dat laat weten, dit moet in de toekomst aangepast worden. Wij zijn namelijk nog niet aan de beurt en wachten op Open Dutch Fiber om de lijn gereed te maken. Pas wanneer de lijn gereed is voor gebruiken krijgen wij groen licht en kunnen wij Guidion aansturen voor de binnenshuis installatie.

Wat de aannemer exact moet doen weet ik niet, ik zie enkel dat wij een mail hebben ontvangen van Open Dutch Fiber met daarin: '’Goedendag, ik heb de aannemer verzocht of zij een nieuwe afspraak willen inplannen.'’ Omdat je nog niks heb gehoord, heb ik contact opgenomen met onze Fiber afdeling. Ze zullen óf jou bellen, óf mij een update sturen. Je hoort dus van hen of van mij, zo snel mogelijk!

Reputatie 3

@Cheyenne Goedemorgen, frustratie is nog heel zachtjes uitgedrukt. 

Open dutch fiber is al sinds 28 maart bezig om de lijn gereed te maken. Wat een knoeiers.

Als het aan mij had gelegen had ik die zooi allang in een doos getrapt en op de Waldorpstraat door een raam gegooid. Maar mijn vrouw wil graag wat minder betalen dan nu bij ziggo. Goedkoop is duurkoop. Dus haal ik maar steeds een stofdoek over die doos. Het is ook maar niet te hopen dat glasvezel kan bederven want anders zou er nu inmiddels dik de schimmel op zitten.

Ik erger me aan het feit dat ik van kastje naar de muur gestuurd wordt en het feit dat niemand een duidelijk antwoord kan geven. Niet terugbellen. Geen mail sturen. Helemaal niks. Ook moet je overal zelf achteraan. En als je dan iemand spreekt begint het afschuiven en onduidelijkheid. Toen hier de aansluiting gemaakt moest worden was er ook al zo'n bar slechte communicatie. Van jullie de ene datum en van odf een andere en op beide data kwam er niemand. Zelf maar iemand op straat aangesproken. Dat viel trouwens niet mee want er was er geen 1 bij die behoorlijk Nederlands sprak. Zelfs Engels was al een probleem

Dat gedeelte dat het aan jullie is om het zo snel mogelijk te regelen kan ook wel weg.

Buren die later een abonnement, via de winkel, hebben afgesloten hebben al een tijdje een werkende verbinding. Ook best gek.

Ik heb dus al in de winkel gestaan of ze iets voor me kunnen betekenen maar uiteraard kon dat niet omdat de boel al in beweging was gezet. Nou ja, beweging. 

En je zegt net dat omdat ik nog niks gehoord heb je gevraagd hebt aan de fiber afdeling om contact met me op te nemen. 

Sorry, maar ik hoor al sinds 17 mei niks. Nog niet eens een brief. Niet van jullie, niet van odf.

 

 

Reputatie 3

Oh, voordat ik het vergeet.

Wacht vandaag 2472 uur (103 dagen) op een werkende aansluiting. Op naar de 2496 uur? Vast wel.

Reputatie 3

@Cheyenne 

Kleine update 30-8-2023.

Mijn vrouw is zojuist gebeld door Ali.

Vrijdag is het 7 dagen (volgens mij moeten daar nog 96 bij) en het moet binnen 10 dagen geregeld zijn.

Dan is het dus maandag 10 dagen. Maar hij gaat om 16.00 uur bellen.

Nou, ik ben benieuwd. Ik heb er geen vertrouwen in.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Ries76, Ali heeft mij inderdaad laten weten dat er contact is geweest. Bedankt voor al het geduld zover en hou dit topic gerust op de hoogte als er concrete acties zijn ondernomen. Ik wil je wel nogmaals vriendelijk vragen om niet te reageren in andere topics. Dit is geen social media platform, onze Community heeft huisregels. Hou het daarom bij dit topic. Dankjewel!

Reputatie 3

@Cheyenne 

Waar zijn mijn reacties dan precies mee in strijd?

Kan het zo snel ff niet vinden.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Ries76, het kan gezien worden als spam (meerdere berichten in andere topics/aanhakers) of het feit dat je maar één topic mag gebruiken om je verhaal in te doen. Op Twitter haak je ook veel aan op andere tweets, dat mag natuurlijk absoluut maar hier zien we dat liever niet. We willen op de Community goed het overzicht houden en berichten ontvangen met concrete informatie die andere klanten/niet klanten verder helpt, gezien dit merendeels een klant-helpt-klant Community is. Dankjewel alvast, via dit topic sta ik sowieso voor je klaar!

Reputatie 3

@Cheyenne nu is het duidelijk. Misschien de huisregels ook aanpassen.

Reputatie 3

Kleine aanpassing Ali gaat maandag om 16.00 bellen als we morgen 31-8-2023 nog niks gehoord hebben. Ik was in de veronderstelling dat we vandaag al iets zouden horen.

Iets te voorbarig van mij.

Reputatie 3

31-08-2023

Vandaag alweer 2496 uur (104 dagen).

 

Reputatie 3

01-09-2023

Vandaag weer bijna een werkende aansluiting.

Net als de dagen hiervoor.

 

Reputatie 3

31-08-2023 19:30

Je raad het al. 

 

Reputatie 3

Oh ja vandaag is het alweer 2520 uur (105 dagen). Nog nooit zo iets meegemaakt.

Reputatie 3

02-09-2023

Dag 106 is aangebroken. De dag dat ik weer bijna een werkende glasvezelaansluiting heb. Net als gisteren en de dagen hiervoor. Nu is het misschien nog wat vroeg maar 1 zekerheid heb ik. Niemand maar dan ook echt niemand laat vandaag van zich horen. 

Maar ik ga vandaag ook niet bellen want maandag is de grote dag. Als je geen klant bent van deze onbetrouwbare club zou je het direct geloven. 

Maar als klant weet ik inmiddels wel beter. Ben ook benieuwd wat voor actie er ondernomen gaat worden om het vetrouwen terug te winnen. Waarschijnlijk ook niks. 

Reputatie 3

04-09-2023

Dag 108. Vooralsnog doodse stilte.

Maar nog 3 uur en het is 16.00 uur. Zo spannend. 

Reputatie 7
Badge +9

@Ries76 ik heb al antwoord gegeven in het andere topic. Graag zie ik je terugkoppeling in één van de twee topics verschijnen.

Reputatie 3

@Tommie 

Ik kan wel terugkoppeling geven. Maar tot nu toe heeft er weer niemand gebeld. Dus er valt niks terug te koppelen. Mijn vrouw, die blijft in dit geval iets rustiger dan ik, heeft zelf maar weer gebeld. Uiteraard kan niemand wat zeggen. Maar we worden teruggebeld. Nou, daar geloof ik inmiddels geen r**t meer van. We worden al 108 dagen niet teruggebeld. Ok, er is 1 keer teruggebeld met de mededeling dat we teruggebeld zouden worden. Het is net of het moedwillig gebeurt en het ook verder niemand wat interesseert. Het is net de ringweg van Parijs als je er eenmaal opzit kom je er niet meer vanaf. Als jullie al dat werk niet aankunnen moet je of meer mensen aannemen of stoppen met het verkopen van glasvezel internet. Wachten tot er weer rust in de tent is en dan pas weer gaan verkopen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ries76, dat is inderdaad niet netjes. Ik heb zojuist Fiber opnieuw aan de mouw getrokken met het verzoek om je op te bellen en dit nu door te zetten. Ik ga er vanuit dat je deze dagen (hopelijk morgen) wordt gebeld na mijn verzoek.

Reageer