Beantwoord

Hoe los je storingen van T-Mobile?


  • is een Top Poster
  • 10 reacties

Goedendag,

 

Regelmatig heeft T-Mobile internetstoring hier. Nu kom ik ook weer niet boven de 10 Mb/s download…

 

Hoe moet je storingen bij T-Mobile oplossen?

 

Is de oorzaak die modemrouter?

 

Hoe krijg je zo'n ding in bridge-modus om uit te sluiten dat het gewoon de kwaliteit van de hardware van T-Mobile is?

 

Alvast bedankt,

Simon

icon

Beste antwoord door prodigy 23 May 2021, 01:13

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @FU69 

Het modem van T-Mobile kan niet in bridge modus maar maak je gebruik van DSL of glasvezel?

Welke snelheid hoor je bekabeld te halen op DSL en is je modem rechtstreeks aangesloten op het ISRA met het meegeleverde DSL kabeltje?

Hoi @Waqqas.

 

Ik heb nog DSL. Ik weet niet welke snelheid ik behoor te behalen, maar doorgaans is het zo'n 25-40 Mb/s.

 

De modemrouter is aangesloten door een monteur. Er was geen kant-en-klare oplossing, dus hij heeft iets met losse draden zelf moeten doen.

 

Vandaag heb ik weer storing. YouTube krijg ik niet verder dan 144p (niet duizendvierhonderdveertig, maar dus echt maar honderdvierenveertig), videobellen is onmogelijk op te zetten, straks een update voor een spelletje downloaden kan ook niet.

Reputatie 7
Badge +15

@FU69 

Zou je eens een foto van de aansluiting op het ISRA kunnen bijvoegen?

 

Heb je hier wat aan,

@Waqqas?

Reputatie 7
Badge +15

@FU69 

De oorzaak zou kunnen zijn dat er meerdere kabels aangesloten zijn in dat doosje samen met de DSL kabel?


Ik zou het niet weten, @Waqqas. Een monteur van T-Mobile heeft dit zo aangesloten en zelf heb ik er geen verstand van.

 

Reputatie 7
Badge +15

@FU69 

Kan je dat rechter doosje eens openschroeven en een foto van de bedrading bijvoegen?

Helpt ook niet dat dat een platte ‘telefoon’ kabel is. Daarover DSL laten lopen is vragen om problemen. Lekker dan als een ‘monteur’ dat zo aansluit. Wat een prutswerk. 

Reputatie 7
Badge +15

Anders dat rechter doosje vervangen door het aansluitdoosje in het installatiepakket, dan kilun je de ronde DSL kabel die er ook bij zit eenvoudig inpluggen.

@FU69

Kan je dat rechter doosje eens openschroeven en een foto van de bedrading bijvoegen?

Voor jou? Natuurlijk :P

 

 

 

Helpt ook niet dat dat een platte ‘telefoon’ kabel is. Daarover DSL laten lopen is vragen om problemen. Lekker dan als een ‘monteur’ dat zo aansluit. Wat een prutswerk. 

Zou je daar iets over kunnen uitweiden? Bedoel, zo'n monteur is ook niet gratis en al kost T-Mobile maar 1/3e van Starlink wil ik gerust ruzie maken als ik met wat onderbouwing kans maak op een paar honderd euro schadevergoeding :P

 

Is DSL over een telefoonlijn laten lopen vragen om problemen en waarom dan of is het alleen geen best practice?

 

De afwerking is bagger, maar wat maakt het prutswerk? De open draden of is er ook onacceptabele kans op interferentie of is het zelfs niet goed aangesloten?

Anders dat rechter doosje vervangen door het aansluitdoosje in het installatiepakket, dan kilun je de ronde DSL kabel die er ook bij zit eenvoudig inpluggen.

Ik ben natuurlijk niet de expert, maar hoe zie jij het voor je om die draden om te gaan zetten naar coax?

Reputatie 7
Badge +15

@FU69

Die linker kabel van onder is niet aangesloten dus het is wel goed volgens mij.

Omzetten naar coax gaat volgens mij niet.

Misschien kan je eens de rode en blauwe draad die nu aangesloten zijn aansluiten op het meegeleverde aansluitdoosje en dan de meegeleverde ronde kabel naar de modem.

Helpt ook niet dat dat een platte ‘telefoon’ kabel is. Daarover DSL laten lopen is vragen om problemen. Lekker dan als een ‘monteur’ dat zo aansluit. Wat een prutswerk. 

Zou je daar iets over kunnen uitweiden? Bedoel, zo'n monteur is ook niet gratis en al kost T-Mobile maar 1/3e van Starlink wil ik gerust ruzie maken als ik met wat onderbouwing kans maak op een paar honderd euro schadevergoeding :P

 

Is DSL over een telefoonlijn laten lopen vragen om problemen en waarom dan of is het alleen geen best practice?

 

De afwerking is bagger, maar wat maakt het prutswerk? De open draden of is er ook onacceptabele kans op interferentie of is het zelfs niet goed aangesloten?

 

Het gebruik van een platte kabel ipv ronde is wat het prutswerk maakt, dat je de kleuren van de blote aders kunt zien maakt niet zo veel uit, maar bij dsl is twisting heel belangrijk, dus je wil een kabel hebben die tot aan het modem zo veel mogelijk om elkaar heen gedraaid is. Bij jou platte kabel zitten 2 draadjes gewoon naast elkaar in de mantel, voor een simpele telefoon verbinding is dat prima maar voor dsl, en vooral bij vvdsl is dat echt rampzalig voor de stabiliteit. Soms gaat het een tijdje goed en dan opeens…

Je kunt proberen een korte ronde kabel met rj11 stekkers aan beide einden te vinden en aan 1 kant los knippen en met tang voorzichtig stukje strippen en die kabel dan aansluiten om het aansluit punt en je modem. Als je probleem dan verholpen is, weet je waar het aan lag. Blijft het probleem, dan komt de verbinding waarschijnlijk al niet goed binnen en zal KPN de lijn moeten nakijken.

Waarschijnlijk zal via T-Mobile Guidion eerst langskomen, kunnen ze ook die kabel vervangen.

Test

Ik heb geen meegeleverd aansluitdoosje, @Waqqas.

 

Dit is wat ik nog heb:

 

Bedankt voor het uitgebreide antwoord, @prodigy.

Ik heb de betaling van de laatste maand gestorneerd en zal de facturen niet meer betalen. Wellicht is het op deze manier mogelijk om in contact te komen met T-Mobile zodat er een monteur langs kan komen.

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb geen meegeleverd aansluitdoosje, @Waqqas.

 

Dit is wat ik nog heb:

 

Deze wordt niet gebruikt bij internet over de telefoonlijn maar er horen zelfs 2 aansluitdoosje in het pakket dat je van T-Mobile hebt ontvangen te zitten, het zijn 2 vierkante wiite doosjes.

Reputatie 7

Hi @FU69, super fijn om te lezen dat jij al zo goed wordt geholpen door @Waqqas en @prodigy! Ik wilde gelijk een kijkje nemen in jouw verbinding, maar ik kan aan de hand van jouw e-mailadres niet in jouw profiel komen. Kan jij mij in een privébericht (door op mijn naam te klikken) voorzien van jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan duik ik hier gelijk in en kan ik jou het beste verder helpen! 💪

Reageer