Beantwoord

Hoe past T-Mobile op Genexis?

  • 16 June 2023
  • 9 reacties
  • 317 Bekeken

Ik ga binnenkort verhuizen en ben dus een vast internetabonnement aan het uitzoeken. In m'n nieuwe huis zit zo'n grote grijze Genexis FTU. Op een foto hier op het forum komt er een glasvezel uit de Genexis naar een aparte mediaconverter en dan met ethernet naar een Zyxel modem. 

 

Lijkt me logisch dat een T-Mobile monteur geen KPN-spullen bij zich heeft. Waar ik me een beetje zorgen om maak: moet de monteur daarvoor in de Genexis gaan boren? Stel dat ik na een tijdje overstap naar een van de KPN-merken, is de FTU dan nog te gebruiken? 

 

Bart

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 June 2023, 23:42

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bart_zelf 

Nee hoor, het kapje gaat er even af en binnen kan de monteur de patchkabel inpluggen. Daar hoeft niet voor geboord te worden maar het kan ook zo zijn dat jij een andere mediaconverter krijgt.

Hallo @Bart_zelf 

Nee hoor, het kapje gaat er even af en binnen kan de monteur de patchkabel inpluggen. Daar hoeft niet voor geboord te worden maar het kan ook zo zijn dat jij een andere mediaconverter krijgt.

Dankjewel @Waqqas voor je snelle reactie. 

groet, Bart

Hallo,

volgende week wordt hier bij ons t-mobile thuis aangesloten op een oude Genexis FTU, toendertijd nog door Reggefiber geinstalleerd. Kan de ONT hierop aangesloten worden? Er is geen glasvezel aansluitpunt, alleen RJ45.

 

Groeten,

Rik

Reputatie 7
Badge +14

Een ONT wordt “gevoed” met glas. De uitgang van de ONT= RJ45 en gaat naar de Zyxel router.

Laat de monteur het volgende week eerst het werkend opleveren. Daarna zou je zelf kunnen gaan hobbyen met eigen apparatuur.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RPS, welkom op onze Community!

Ik gok dat jij het hebt over een Genexis NT, deze kan gewoon blijven hangen. Zou je voor de zekerheid een foto kunnen plaatsen? Je hoeft je zeker geen zorgen te maken over volgende week, onze monteurs weten exact wat ze moeten doen!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RPS dit is inderdaad gewoon een FTU, weliswaar een verouderd model dus hij zal waarschijnlijk vervangen worden. Gaat allemaal goed komen volgende week!

Dank je voor je snelle reactie!

Ik ben benieuwd of Gideon dat ook weet!

Hallo @Bart_zelf 

Nee hoor, het kapje gaat er even af en binnen kan de monteur de patchkabel inpluggen. Daar hoeft niet voor geboord te worden maar het kan ook zo zijn dat jij een andere mediaconverter krijgt.

Dankjewel @Waqqas voor je snelle reactie. 

groet, Bart

 

 

Follow up: ik ben toch klant geworden bij KPN. De KPN monteur heeft de Genexis FiberXport niet vervangen. Ik heb via-via een oude media converter gekregen uit een ander huis waar het aansluitpunt wel vernieuwd was. Ik liet dat ding aan de monteur zien, en hij heeft die er gewoon in gezet. Heeft ie voor KPN toch weer een apparaatje uitgespaard. 

Ik ga door KPN Netwerk het netwerkaansluitpunt passief laten maken via de ‘modemvrijheid’ procedure. Dan kan ik ook een eigen glasmodem aanschaffen.  

Reageer