Hoe vraag ik een vervangend optisch netwerkkastje aan?

  • 15 December 2023
  • 12 reacties
  • 119 Bekeken

我目前使用的是 HUAWEI 光纤盒,想更换为其他品牌。

Teresa van Odido 5 maanden geleden

@Yu Yang Ik help je graag verder, maar je vraag is mij niet helemaal duidelijk. Wil je deze in het Nederlands of Engels stellen?

 

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Yu Yang Ik help je graag verder, maar je vraag is mij niet helemaal duidelijk. Wil je deze in het Nederlands of Engels stellen?

 

Het kastje naast mijn router is van Huawei. Ik wil het kastje graag vervangen door een ander merk.

Reputatie 7
Badge +14

Hi @Yu Yang ,

Dat kastje is een Optische Netwerk Omzetter.

Dat zet alleen maar lichtsignalen van de glasvezel om in elektrische zodat het via een koperkabel naar de router kan. Hier is per soort glasvezel techniek een kastje type en merk voor. Bij jou is dat Huawei en hoeft/ kan niet veranderd worden. 

Ik heb mijn twijfels over de veiligheid van het merk Huawei. Dus ik wil Huawei niet gebruiken. Het zou beter zijn als het vervangen kan worden. Als dat niet kan, verander ik van netwerkbedrijf.

Hi @Yu Yang ,

Dat kastje is een Optische Netwerk Omzetter.

Dat zet alleen maar lichtsignalen van de glasvezel om in elektrische zodat het via een koperkabel naar de router kan. Hier is per soort glasvezel techniek een kastje type en merk voor. Bij jou is dat Huawei en hoeft/ kan niet veranderd worden. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Odido voldoet met hun diensten en apparatuur aan alle wetgeving.  Oude Huawei routers worden wel vervangen vanwege hun end of life, en daar komt dan een Zyxel voor in de plaats, maar die heb jij al. De ONT is niet af te luisteren, het is alleen maar een omzetter van licht naar elektriciteit. 

Ik wil de doos nog steeds vervangen. Kunt u het voor mij vervangen door een ander merk?

Odido voldoet met hun diensten en apparatuur aan alle wetgeving.  Oude Huawei routers worden wel vervangen vanwege hun end of life, en daar komt dan een Zyxel voor in de plaats, maar die heb jij al. De ONT is niet af te luisteren, het is alleen maar een omzetter van licht naar elektriciteit. 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Yu Yang 

Wat is het nut om in chinese karakters te posten?

Google translate laat alleen maar zien dat het een onzin zin is die nergens op slaat met betrekking tot het merk Huawei.

Wist je dat er van simpel aluminium folie ook een prachtig hoedje te vouwen is. Kun je zelf kiezen of je met een puntmuts, platte pet of een bootmodel op ga zitten.

Oh, en @eric is een zogenoemde superuser, dat zijn mensen met wat tijd over en die vinden het leuk om anderen wat op weg te helpen met hun probleempjes. Helaas kunnen ze jouw gewenste omwissel probleem niet oplossen en moet je gaan overdenken om je dreigement van wisselen van netwerkbedrijf in de gang te zetten. Succes.

@Yu Yang

Wat is het nut om in chinese karakters te posten?

Google translate laat alleen maar zien dat het een onzin zin is die nergens op slaat met betrekking tot het merk Huawei.

Wist je dat er van simpel aluminium folie ook een prachtig hoedje te vouwen is. Kun je zelf kiezen of je met een puntmuts, platte pet of een bootmodel op ga zitten.

Oh, en @eric is een zogenoemde superuser, dat zijn mensen met wat tijd over en die vinden het leuk om anderen wat op weg te helpen met hun probleempjes. Helaas kunnen ze jouw gewenste omwissel probleem niet oplossen en moet je gaan overdenken om je dreigement van wisselen van netwerkbedrijf in de gang te zetten. Succes.

Ik realiseerde me eerst niet dat ik de post in het Chinees had verstuurd. Misschien heeft het te maken met Google Translator.
Bedankt voor de waarschuwing. Dit is de eerste keer dat ik deze kwestie hier bespreek. Ik had niet gezien dat Eric een gebruiker was. Ik had verkeerd begrepen dat hij een Odido beheerder was.

Odido voldoet met hun diensten en apparatuur aan alle wetgeving.  Oude Huawei routers worden wel vervangen vanwege hun end of life, en daar komt dan een Zyxel voor in de plaats, maar die heb jij al. De ONT is niet af te luisteren, het is alleen maar een omzetter van licht naar elektriciteit. 

 

 

Het spijt me, ik dacht altijd dat je een medewerker van Odido was en dat je me kon helpen met mijn probleem. Ik was degene die het verkeerd begreep.

Reputatie 4

Onbewust je eigen taal gebruiken terwijl je met automatisch vertaling van Google bezig bent herken ik wel. Je tekst wordt dan onmiddellijk ergens in een ander land (China?) vertaald zodat je zelf die vertaling niet meer ziet.

Zyxel, Animo TV boxen en SEI Robotics komen volgens mij ook allemaal uit China net zoals bijna alle andere electronica van onder andere Apple, Samsung, Philips. Als ze niet geheel in China gebouwd zijn dan toch het merendeel van de onderdelen.

Huawei was toch het vijandelijke China idee van de voormalige president Trump van de USA?

Medewerkers van Odido hebben altijd de toevoeging "van Odido" achter hun naam.

Deze Huawei GPON ONT is wel meer als een omzetter.

Het is een actief onderdeel van een PON netwerk.

Je kan hierop ook inloggen.

@Yu YangJe kan overwegen een eigen GPON ONT te nemen maar dat heeft weinig zin.

Dat omdat de OLT ook Huawei is.

De OLT hangt in de wijkkast. (pop)

Ik zou me om Huawei geen zorgen maken.

 

Reputatie 2

Om eerlijk te zijn denk ik dat het hele verhaal van dat Huawei zou afluisteren etc, sterk overdreven is. Tot nu toe is er geen enkel bewijs gevonden dat dit ook werkelijk zo zou zijn voor dat bij mij bekend is. 

Daarnaast worden ontzettend veel producten in China gemaakt. Mijn mediaconverter/ONT is van Nokia maar word ook in China gemaakt. Ik ben bang voor je dat als je kan of mag wisselen je toch weer op iets terecht komt wat in China gemaakt is. En zoals ik al aangaf er is volgens mij geen enkel bewijs gevonden dat het ook werkelijk zo is zoals de Amerikanen zeggen dat het is.

Reageer