Beantwoord

Huawei HG659 vervangen voor Huawei WIFI AX3

  • 3 July 2021
  • 6 reacties
  • 396 Bekeken

Reputatie 1

Beste

Ondanks vele topics met soortgelijke berichten zie ik toch door de bomen het bos niet meer en had gehoopt dat het vervangen van een modem/router een stuk makkelijker zou zijn, maar helaas ben ik te erg een noob om het te begrijpen.

 

Ik heb redelijk wat slimme speakers en andere apparatuur waardoor ik de standaard apparatuur van T-Mobile net niet voldoende vind en ik wil kijken of ik dit sneller kan maken.

(mijn abonnement is een basis abonnement, dus geen glasvezel e.d.)

Ik had een leuke aanbieding gezien van de Huawei WIFI AX 3 en wil deze of achter mijn huidige router zetten of het liefst alleen gebruiken zodat ik de oude modem/router kan weg zetten.

 

Maar ik heb letterlijk 0 idee wat ik moet veranderen in de router/modem van T-Mobile en wat ik in de instellingen moet zetten in de nieuwe router. 

Ik heb nu wel verbinding met de nieuwe router (kabel vanaf lan1 naar wan) en dan vanaf daar heb ik draadloos internet MAAR deze is erg langzaam ( stuk langzamer dan de oude router) dus ik verwacht dat dit komt omdat mijn oude router er nog tussen zit maar ook omdat er verder 0 instellingen zijn aangepast. 

 

Ik hoop dat het mogelijk is om  door middel van instellingen zo in te stellen ik deze als hoofdrouter/modem kan gebruiken en dus hierdoor mijn netwerk een stuk sneller is. 

enkele instellingen die ik in de nieuwe router zie zijn:

 

type internetverbinding: 

  • ip adres (automatisch verkrijgen)
  • Breedband (PPPoE)
  • VLAN 
    • vlan modus
    • vlan id
    • 802.1p 

Op de oude router staat hij als verbinding maken zonder gebruikersaccount. 

Ook staat hier de mogelijkheid tot bridge verbinding. 

 

Wie o wie zou mij kunnen helpen in het instellen van deze modem/router ( weet nooit verschil hiertussen)

 

Of is het beter dat ik iemand langs laat komen omdat het niet makkelijk is uit te leggen.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 July 2021, 14:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rene1980 

Vanuit T-Mobile krijg je geen ondersteuning op eigen apparatuur maar misschien is het een idee om de Huawei AX3 in Acces Point Mode te plaatsen en de WiFi op de Huawei uit te schakelen, zo zal de Huawei AX3 de WiFi verzorgen.

Hier zijn daar instructies voor (wel Engels).

https://consumer.huawei.com/ph/support/content/en-us15383589/

Reputatie 1

Beste,

 

bedankt voor je snelle bericht.

 

Ik heb de wifi van mijn oude router inderdaad uitgezet en de wifi gaat via de nieuwe router, maar zoals gezegd zeer langzaam en kan me niet voorstellen dat de snelheid van de nieuwe router langzamer is dan de oude ISP router.   

Ter verduidelijking:

router van T mobile staat in de woonkamer. ( aan kant van de tuin)  Via de Lan1 uitgang loopt een kabel naar de ingang naar de AX3 router.   deze staat bij een open deur (4 meter vanaf raam van de tuin) en in de tuin heb ik een beveiligingscamera. (hemelsbreed 8 meter) en daar is de signaalsterkte op de camera 25% terwijl de oude router wel iets dichter bij staat, maar daar is het bereik dan 80%.

 

Dus het kan lijkt me toch niet dat het bereik nog geen 10 meter op 25% staat en regelmatig moeite hebt om überhaupt het beeld te bekijken en contact te maken met deze camera. 

 

Ik ga nu overigens eerst even de link doornemen die je stuurde :punch:

Reputatie 7
Badge +15

2,4 GHz WiFi en 5 GHz WiFi kan natuurlijk ook een verschil maken als je huis goed geïsoleerd is.

2,4 GHz heeft een groter bereik maar wel wat lagere snelheden en 5 GHz geeft je hogere snelheden maar op afstand kan de snelheid al snel afnemen en zeker als er muren/ramen tussen zitten.

Reputatie 1

Ik heb de bridge op de nieuwe router open/aan gezet, maar ik krijg daarna geen internet. Moet ik nog wat invullen bij vlan? want deze stond nog wel ingeschakeld 

 

moet ik hiernaast nog wat instellen in het oude modem. Want dit staat er niet perse bij in de link die werd doorgestuurd. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rene1980 

Er is verder niks nodig als je de Huawei AX3 in acces point mode wilt plaatsen dus ook niks in het T-Mobile modem.

Bij DSL kan je de Huawei AX3 helaas niet direct op de DSL kabel aansluiten.

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie wederom. Ik denk dat ik toch maar iemand laat komen om alles na te kijken, want voor mij is het hetzelfde als chinees moeten lezen :)

Reageer