Graag stel ik hier mijn vraag, omdat de klantenservice en technische dienst het probleem tot dusver nog niet hebben weten oplossen. Ons internet is erg instabiel, filmpjes lopen vast en een meeting via Zoom geeft niets anders dan de melding “your internet connection is unstable”. Het bereik van de modem is dan wel goed, alleen fluctueert de snelheid enorm. We hebben een 50mbps glasvezel abonnement/verbinding.
Even de geschiedenis zo kort mogelijk: Anderhalf maand geleden dit geprobeerd zelf op te lossen via stappenplan op de site; herstarten modem, reset, kanaal veranderen. Helaas mocht dit niet baten. Toen contact opgenomen met T-Mobile en ik zou een Wifi-versterker krijgen. Echter, er kwam een monteur van Guidion langs en die monteerde direct een andere modem. Hij ging weg en zei dat het tot twee uur kon duren tot we weer internet hadden, want de modem moest weer verbinding maken. Uiteindelijk gebeurde dit niet en hebben we twee weken zonder internet gezeten, want volgens T-Mobile was de lijn het probleem en moest KPN het oplossen. De KPN monteur trof echter een goede lijn aan en speelde het weer terug naar T-Mobile. Toen kwam weer monteur langs van Guidion en die constateerde dat de nieuwe modem kapot was, plaatste een andere en we hadden weer internet. Nu ben ik voor mij gevoel in die twee weken constant van het kastje naar de muur gestuurd en slecht geïnformeerd, maar dat terzijde.
Probleem is nu dat we nog steeds instabiel internet hebben. Ik heb een aantal screenshots toegevoegd en wat mij opvalt is dat de verbinding tijdens een speedtest plots zakt of stijgt, ik vraag me af of dat normaal. Soms is de test wel stabieler maar dan is de snelheid bijvoorbeeld slechts 3mbps en een andere keer weer 25mbps. Ik overweeg over te stappen, maar anderzijds wil ik ook dat T-Mobile levert waarvoor ik betaal; namelijk goed internet. Dus ik ben benieuwd of iemand hier een tip/suggestie heeft wat ik kan doen om te zorgen voor stabiel internet. Dit om te voorkomen dat ik volgende week weer een vergadering moet bijwonen via de 4g van mijn mobiele telefoon.
Wat trouwens de monteurs van Guidion en KPN aangaven is dat ik beschik over een ouder type modem, namelijk een Draytek. Volgens beide monteurs werd tegenwoordig gekozen voor een opstelling met converter en ander modem. Guidion monteur gaf aan dat bestaande klanten dit niet krijgen en ook als de modem kapot gaat krijgen klanten een ‘nieuwe’ Draytek. Zou een nieuwer modem (met bijv. converter) kunnen zorgen voor stabieler internet? Want als dat zo is dan weet ik zeker dat ik overstap, want als bestaande klant heb ik die mogelijkheid voor een nieuwer type modem bij T-Mobile blijkbaar niet.
Alvast bedankt voor een reactie!
Beste antwoord door Brian
Bekijk origineel