Beantwoord

Instabiele internetverbinding met Stadia

  • 4 January 2022
  • 8 reacties
  • 154 Bekeken

Ik ben al heel lang bij T-Mobile thuis (vanaf Vodafone Thuis). Over hetalgemeen best tevreden met mijn glasvezelverbinding. De laatste maanden echter heel veel problemen met bufferende filmpjes van Youtube en iptv etc. Nu heb ik onlangs Google Stadia aangeschaft. Deze geeft altijd aan dat mijn internetverbinding niet stabiel is. Het spel blijft dan hangen en springt seconden later weer verder. Dit gebeurt zowel via WiFi als via een vaste verbinding. Ik dacht dat het misschien aan de internetsnelheid kon liggen, aangezien ik nog een 20/20Mb glasvezelverbinding had. Daarom deze opgehoogd naar 50/50, maar nog steeds dezelfde problemen.

 

Ondertussen al alles geprobeerd: modem gereset (stroom eraf en er weer op), modem naar fabrieksinstellingen (Draytek Vigor 2132fvn).

Op aanraden van andere gebruikers een speedtest gedaan en het blijkt dat mijn doorgifte (retransmission) erg hoog is. Deze schommelt tussen de 3,5% en 5%. Dit verklaart dus de instabiele Stadia verbinding en het bufferen van filmpjes. Ook is mij verteld dat ik hier zelf niets aan kan verbeteren, maar dat dit aan de kant van de internetprovider zit.

 

Daarom mijn vraag aan jullie om hier in te duiken en het netwerk te analyseren of een andere oplossing aan te dragen als jullie van mening zijn dat het probleem bij mij zit (nieuw modem wellicht?)

 

Alvast bedankt voor de hulp!

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 5 January 2022, 11:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Wolffje, van harte welkom op de Community!

Klasse dat je jouw verhaal doet en al stappen ondernomen hebt om het te verbeteren. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dit probleem vaker heb zien voorkomen en dan vooral in combinatie met een Draytek modem (het witte modem met de antennes). Mijn advies is om het modem om te laten ruilen voor een Zyxel + Media Converter. Dit kan ik voor je regelen zodat je beide apparaten toegestuurd krijgt. Ook wordt de nieuwe apparatuur aangesloten door een gediplomeerd monteur. Dit is bij Glasvezel verplicht omdat de apparatuur en losse onderdelen zeer fragiel zijn en het modem aangemeld wordt door de monteur.

Ga je hiermee akkoord? Ik weet vrij zeker dat je hierna de gemelde issues met een instabiele verbinding niet langer zult ervaren.

Goedemorgen Jason,

 

Uiteraard ga ik hiermee akkoord als dit mijn problemen kan verhelpen. Heb je nog gegevens van mij nodig voor de omruil van de apparatuur en het inplannen van de afspraak met de monteur?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Wolffje, aah helemaal top: thanks voor je snelle reactie! Ik heb verder geen gegevens van je nodig omdat ik via jouw e-mailadres in het profiel al je klantprofiel kon vinden, dus dat is helemaal top.

Het modem en de converter worden binnen maximaal vijf dagen verstuurd. Na enkele dagen ontvang je een track&trace-code per e-mail zodat je het pakketje 24/7 in de gaten kunt houden, zo weet je precies wanneer het bezorgmoment plaatsvindt. Ook stuur ik je zo meteen een afspraaktool per sms en e-mail zodat je samen met de monteur een datum kunt inplannen! 😉

Alvast bedankt voor de snelle actie @Jason! Ik laat het resultaat van de omwisseling nog weten.

@Jason Is het noodzakelijk om het door de monteur te laten installeren? Moet hij nog apparatuur aanmelden of zoiets? Dit vraag ik omdat ik het installatiepakket al ontvangen heb, maar pas de 20e een afspraak met de monteur kon maken omdat ervan uitgegaan wordt dat de lijn nog opgeleverd moet worden. Maar ik heb al een werkende aansluiting natuurlijk.

Reputatie 7

Hi @Wolffje ,

Thanks voor je bericht! Bij een Glasvezel aansluiting is het inderdaad noodzakelijk en tevens verplicht om de aansluiting en installatie te laten doen door de monteur. Ik had het ook graag eerder gezien dan 20 januari, maar door drukte bij Guidion kan het langer duren dan gehoopt. Misschien dat ze eerder bij je langs kunnen komen en een gaatje hebben in de agenda. Omdat ik zelf de agenda van de monteurs niet kan inzien, kan je hen bereiken via 088  200 01 51. Ik duim met je mee dat het eerder kan! 

@Jason ik wil even laten weten dat het modem vervangen is en Stadia nu vlekkeloos werkt! Nogmaals bedankt voor het meedenken en de snelle actie.

Reputatie 7
Badge +8

@Wolffje Super fijn om te horen! En namens @Jason heel erg graag gedaan!:grinning: