Vandaag monteur langs geweest voor de installatie van tmobile (zyxel t-50). Monteur gaf aan dat het 2 uur kon duren voordat het internet het deed. Nu 6 uur later brand nog steeds het wereldbolletje rood en geen WiFi en/of tv verbinding… hoe nu verder?!
Zal wel fijn zijn als TM een melding maakt als het probleem volgens hun opgelost is…. ben benieuwd
Hoi
Heel fijn dat je toch online kunt zijn met behulp van de mobiele hotspot, goed geregeld via de Klantenservice inderdaad. Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen met jouw verbinding? Probeer tussendoor af en toe het modem en de Media Converter te herstarten door deze 20 seconden stroomloos te houden. Zodra het euvel verholpen is, zal een herstart de boel weer aan de praat krijgen.
Bij de service Desk gaven ze aan dat dit een bekend probleem was en dat deze hopelijk vandaag is opgelost. Wel voor 4 personen onbeperkt data voor 7 dagenontvangen. Dus dat is wel weer netjes
Klopt, oranje lampjes en groene zijn gewoon goed zover ik weet.
Als TS zelf alles heeft geprobeerd switchen enzo (verander als hij uit staat) dan is het helaas wachten op T-Mobile.
Edit ik lees in een andere topic dat er een storing is met ip toewijzing, wellicht heeft het er iets mee te maken zoals
Waqqas, ik zie voornamelijk oranje lampjes.
De mediaconverter heeft wel licht maar geen data. T-Mobile kan ook gewoon een dempingstest (hier -5 en -6) uitvoeren die met flag en wimpel slaagt. Maar als de aansluiting geen verbinding toegewezen krijgt heb je er nog niet veel aan.
Dat gaan ze idd maar regelen. Anders 4 klanten kwijt...
Geen probleem Peter! Je hebt gelukkig al wat simkaarten in huis. Ik mag voor m'n plezier nog even op en neer naar de stad om een kaartje op te halen. Ben benieuwd of iedereen uit je gezin een code krijgt! (Ik zou het gewoon afdwingen ;) goede start van een abonnement zo)
Het aanpassen van de switchen was idd geen succes
Dank voor je reactie dave.. ga morgen kalantenservixe maar bellen. Neem aan dat die voucher voor mijn hele gezin geldt. Ik heb 4 mobile abonnementen bij tmobile lopen. Dus dat gaan ze maar regelen en snel oplossen.
Hoi! Stop maar met proberen!
Ik ben ook sinds dinsdag klant, en het blijkt dat T-mobile problemen heeft met de hun ODF systeem.
Blijkbaar krijgen (nieuwe) glasvezel klanten geen verbinding toegewezen in het fiber netwerk. Je kan de klantenservice van T-Mobile bellen en hiernaar vragen.
Je kan namelijk een voucher krijgen voor onbeperkt mobiel internet (mits je een T-Mobile nummer hebt). En anders mag je zelf een simkaart kopen, de voucher aanvragen en dan nog een hotspot maken met 7 dagen onbeperkt internet.
We moeten afwachten tot het bij T-Mobile is opgelost...
Waar zitten de switchen? Op dat witte apparaat (zie foto’s)? Of op dat zwarte apparaatje daar achter?!
De rode kabel hoort ook daar en heb je geprobeerd de switchen te veranderen?
Mediaconverter uit, internetkabel verwijderen van mediaconverter die rode kabel.
1 en 6 veranderen naar 3 en 4 of andersom en zorg dat de andere dan weer uit staan.start de mediaconverter dan en steek de internetkabel in de mediaconverter na 20 seconden.
Mediaconverter is die zwarte apparaat.
Als ik het rode draadje in het apparaat stop dan gaat het wereldbolletje rood branden??!
Ik heb hem al een paar keer opgestart (stroom eraf ed). De installateur heeft hem aangesloten dus neem aan dat hij dat goed heeft gedaan
Hallo
Alle 6 de lampjes branden wel op de mediaconverter dus er komt wel signaal binnen.
Helpt het herstarten van mediaconverter ook niet? Laat hem ongeveer 20 seconden zonder stroom.
Wat je ook kan proberen is haal de mediaconverter van de stroom en verwijder de internetkabel, er zitten 6 dipswitches op de mediaconverter misschien achter de sticker. Als het goed is staat de combinatie 1 en 6 aan en de rest uit of 3 en 4 aan en de rest uit. Wijzig de huidige combinatie naar de andere en de rest uit. Start vervolgens de mediaconverter en sluit na ongeveer 20 seconden de internetkabel aan op de mediaconverter.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.