Beantwoord

Instellen acces point lukt niet

  • 8 July 2020
  • 3 reacties
  • 434 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste leden,

Ik ben door de klantenservice geadviseerd om mijn probleem hier aan te kaarten.

Ik heb:

Modem: Zyxel T-50

Wifi versterker: Zyxel WAP6807

 

De wifi versterker was aangesloten als AP.(bedraad).

Uit het niets is de internet verbinding verbroken..

Ik kon de versterker niet meer als AP gebruiken.

Reset gedaan, van zowel de modem als versterker, maar zonder succes..

 

Nu heb ik gisteren een nieuwe versterker ontvangen.

 

Ik heb geprobeerd om de versterker te verbinden als AP.

Daarvoor heb ik de volgende stappen uitgevoerd, zoals beschreven in de handleiding.

De wifi versterker aangezet en gewacht tot hij is opgestart.

Daarna het WPS knop 4* snel ingedrujt, waarna het Powerknop oranje zou moeten branden.

Dat gebeurt dus niet..

Als ik de Lan kabel in de versterker doe, gaat het powerknop oranje branden.( Dit was voorheen noet het geval)

Ook heb ik na het indrukken van het WPS knop(4*) de versterker uit en gelijk weer aan gezet..

 

Deze stappen zijn meerdere keren herhaald, ook samen met de klantenservice..

 

Op advies van de klantenservice, mocht ik het probleem hier voorleggen..

 

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen..

De wens is dus om de wifi versterker als AP te gebruiken.

Ook vraag ik mij af, waarom het instellen volgens de handleiding niet lukt?

 

In afwachting van jullie reactie.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 8 July 2020, 18:16

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Ruud036,

Dat de WAP(s) nu anders reageren als voorheen komt door een firmware upgrade van de WAP's. Het 4x indrukken werkte nog wel met de oude firmware, met de nieuwe firmware wordt de WAP automatisch een AccessPoint. Laat de WAP gewoon bekabeld aangesloten op het modem. In eerste instantie kan je de wifi van de WAP gebruiken met de gegevens die op de sticker aan de zijkant staan.

Als het goed is zullen na enige tijd de wifi van het Zyxel modem en Zyxel wap synchroniseren waardoor dezelfde SSID en wachtwoord gelden voor beide.

Met vr. gr.

Marcel

Hallo Ruud036,

Dat de WAP(s) nu anders reageren als voorheen komt door een firmware upgrade van de WAP's. Het 4x indrukken werkte nog wel met de oude firmware, met de nieuwe firmware wordt de WAP automatisch een AccessPoint. Laat de WAP gewoon bekabeld aangesloten op het modem. In eerste instantie kan je de wifi van de WAP gebruiken met de gegevens die op de sticker aan de zijkant staan.

Als het goed is zullen na enige tijd de wifi van het Zyxel modem en Zyxel wap synchroniseren waardoor dezelfde SSID en wachtwoord gelden voor beide.

Met vr. gr.

Marcel

 

Beste Marcel,

 

Zojuist heb ik de WAP een reset gegeven en aangezet. Hij is bekabeld..

Zoals je aangaf, kloppen de details..

 

Stel als ik hem als versterker zou willen gebruiken(draadloos)..

Hoe kan ik dat instellen?

 

Door de WPS knoppen van beide apparaten in te drukken en ze te laten verbinden met elkaar?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Zodra de WAP dezelfde naam en wachtwoord heeft aangenomen als de wifi van het Zyxel modem zou je WAP los moeten kunnen koppelen waarna deze als repeater gaat werken. Zelf heb ik daar nog geen ervaring mee. Wellicht kan @Hidden.nld dit bevestigen?

Reageer