Internet glasvezel ineens weg in Drachten

  • 14 April 2022
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Rond half 1 merk ik op dat internet opeens weg is. Router nagelopen en aanwezige netwerkkabels bekeken of alles goed zit. Nee, alles is in orde. Alleen op de glasvezel gateway knippert de led op PON en geen led aan bij LOS.

De router zegt dat er geen verbinding is naar internet over WAN.

Het is lokale storing, want er is geen algemene melding van gemaakt. Vermoedelijk iets misgegaan bij 1 van de verdelers in de buurt. De glasvezel is hier nog vorig jaar aangelegd.

Ik wacht nog op chat sessie, maar die is te druk. Tot die tijd kan ik niks meer internetten.

Voorheen was alles nog prima. Dit is gewoon plotseling weg.


This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MrDummy 

Helpt het even stroomloos halen van de ONT?

Als je ook de juiste patchkabel hebt dan is er misschien AON apparatuur aangesloten door iemand die op dezelfde splitter is aangesloten.

Kan vanzelf weer online komen de verbinding..

Alles is al gecheckt, zelfs stroom eraf, de netwerk en router zijn in orde. Ik heb via chat met klantenservice gesproken en daar is inderdaad vastgesteld dat ik een storing heb. Glasvezel verbinding is weggevallen.

Afwachten op melding technische dienst en hopen dat het snel opgelost wordt.

Er is niemand die mijne deelt. Het is ook maar 1 huis.

Glasvezel gebruikt geen splitter. Het gaat direct via bridge modem naar router.

Reputatie 7
Badge +15

@MrDummy 

Bij GPON glasvezel gaat er een glasvezelkabel naar de wijkcentrale en daar wordt hij gesplitst over 32/64 huishoudens. Je kan het een beetje vergelijken met het COAX netwerk maar GPON blijft wel beter met down en upload snelheden.

Oke, dat is in de verdeelkast elders.

Niet in huis natuurlijk, zoals bij DSL.

Wacht nog op het antwoord technische dienst.

Reputatie 7

Hoi @MrDummy,

Thanks voor je bericht! Ik begrijp dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische collega’s of chat en dat er inderdaad een onderzoek is begonnen door onze technische dienst. Zij gaan hard voor je aan de slag om de onderste steen boven te halen! Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, staan wij hier voor je klaar.